Nieuwe woning, slapen op andere etagemet nog 1 ertussen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Aneka, 27 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aneka

    Aneka Nieuw lid

    27 feb 2021
    3
    2
    3
    Vrouw
    We hebben recent een bod gedaan in deze rare huizenmarkt op een ontzettend leuke woning en die is geaccepteerd!
    Alleen is de lay-out niet echt standaard.

    Op de begane grond heb je 2 grote slaapkamers en de badkamer.
    Op de 1e etage de woonkamer en keuken.
    En op de 2e etage 3 andere kleinere slaapkamers.

    Ik heb een dochtertje van bijna 2 jaar en we willen graag voor een 2e gaan.
    Nu heb ik het idee om eerst op de begane grond te slapen, de kleine in de andere kamer ook op de begane grond.
    En als de baby er is, dan kan die voorlopig bij ons op de slaapkamer.
    Maar daarna..
    Gaat de oudste dan helemaal in dr eentje naar de 2e verdieping terwijl de jongste beneden en wij ook slapen?

    We kunnen ook ervoor kiezen om met zijn allen naar de 2e te gaan. Maar de bovenste slaapkamers zijn niet zo groot en er is geen wc. En ik moet echt om de paar uur naar de wc.

    Ik twijfel echt enorm om deze reden om het huis te nemen. Of zie ik beren op de weg.
    Ik vind een etage verschil nog wel te doen. Maar 2?
     
  2. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.758
    6.931
    113
    Vrouw
    Mijn keuze zou het niet zijn. Sowieso zou ik met een camera werken dan, want als ze bv huilt, hoor je dat dus niet op je eigen kamer. Maarja, als het verder jullie droomhuis is, zou ik het er niet om laten schieten nu je bod is geaccepteerd.
     
    Aneka vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.482
    8.331
    113
    Mijn voorkeur zou het niet hebben, maar je doet niet zomaar een bod, toch?

    Tegen de tijd dat je oudste naar boven moet, is ze ws 4/5, toch? Dan kan dat best, zeker met camera/babyfoon. ‘s avonds als ze gaat slapen zit er maar één verdieping tussen, alleen ‘s nachts een verdieping extra. Of inderdaad allemaal boven en dan de trap af voor het toilet; dat moet je dochter dan ook? ;)
     
    Aneka vindt dit leuk.
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.806
    6.957
    113
    Vrouw
    Brabant
    Qua indeling zou ik het sowieso niets vinden. Maar in jullie geval zou ik dan helemaal boven gaan slapen. Of beneden en dan van 1 slaapkamer 2 slaapkamers maken.

    Een familielid van mij woont in een groot huis met 8 kinderen. Ze slapen zelf op de begane grond, 4 kinderen op de 1e verdieping, 2 op de 2e, eentje op de 3e en de oudste in een bijhuis. Je moet wat met zoveel kinderen ;)
     
    Aneka vindt dit leuk.
  5. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Om die redenen zal ik al geen huis kopen, wij hebben ook zulke onlogische huizen hier in de wijk staan, en die staan regelmatig ook weer opnieuw te koop. Sowieso, keuken op eerste etage? Mij lijkt het niets, en dan de slaapkamers zo verdeeld.. Hou ik ook niet van.. MAAR! Wie zijn wij? Als het jullie droomhuis is, dan vooral doen.. Overal wel een oplossing voor toch. :)
     
    Aneka vindt dit leuk.
  6. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Nee. Dit zou echt niks voor mij zijn. Ter vergelijking. Wij zouden dan beneden slapen en ons kind op zolder. Vind ik echt een te grote afstand.
     
    MinnieMouse94 en Aneka vinden dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.482
    8.331
    113
    Hier in de wijk staan ook van die huizen, vrij veel ook, en staan ze juist zelden/nooit te koop. :roflmao: Sommige mensen hebben beneden een speel-, werk- of tuinkamer gemaakt, anderen slapen er.
     
    Aneka vindt dit leuk.
  8. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.599
    3.842
    113
    Onze kinderen slapen 1 verdieping hoger dan wij, en ik ben er aan gewend en het is oké voor nu.
    Maar een verdieping ertussen nog zou ik echt niet prettig vinden en dus ook niet doen bij kleine kinderen. Bij pubers zou ik me voor kunnen stellen dat het geen probleem is, alhoewel ik die dan liever beneden zou hebben en zelf boven. Mochten ze vrienden ontvangen die laat blijven zitten, dan hoeven ze niet over jouw verdieping weg. (Zal ooit toch wel weer kunnen hopelijk ;)).
    Maar aangezien het bod al gedaan is en jullie het een leuke woning vinden, zou ik in eerste instantie allemaal beneden gaan liggen. Zoals ik begrijp is de 2e nog niet op komst, dus daar gaat ook nog een tijd overheen en die kan in eerste instantie bij jullie liggen. Dan zie je over een paar jaar toch weer verder. Wie weet hoe de woningmarkt er dan weer uitziet.
    Onze jongens hebben overigens tot vorig jaar heel lang op 1 kamer geslapen (toen waren ze 8 en net 10.) Dat ging ook heel goed en is wellicht ook nog een optie tot ze wat ouder zijn.
    Gaat vast goed komen!
     
    Aneka vindt dit leuk.
  9. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zie het niet als een probleem. Gewoon voorlopig op de benedenverdieping blijven.
    De baby kan eerst bij jullie op de kamer en in een later stadium kunnen de twee kinderen samen slapen in de andere slaapkamer beneden.
    Tegen de tijd dat de oudste aangeeft een eigen kamer te willen, dan kan ze naar de bovenverdieping. Mijn 2 kinderen hebben jaren samen op 1 kamer geslapen, dit wilden ze zelf heel graag en wij zijn daarin meegegaan. Toen mijn oudste 10 jaar was wilde hij graag een eigen kamer en dat hebben we toen voor hem geregeld.
    Voor de toekomst is het geweldig, een eigen slaapverdieping, voor alle partijen!
    Jullie lekker beneden met eigen badkamer en jullie kinderen op de bovenste verdieping. Je zou dan nog een extra badkamer kunnen maken. Wat een luxe :)
     
    tatie, femkes, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.480
    1.440
    113
    Dat er geen toilet is op de bovenste verdieping zou ik wel het meest vervelende vinden.

    Ik zou het ook doen zoals @Anakin zegt, voorlopig op de begane grond met z'n allen en als de baby groter is dan eens kijken wat handig of fijn is.
    En wellicht idd kijken of 1 van de slaapkamers op de bovenste verdieping om te bouwen is tot iig toilet of zelfs badkamer.
     
    Aneka vindt dit leuk.
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Zou het ook zo doen. Eerst samen beneden slapen. En de kamers boven gebruiken als logeerkamer/speelkamer/werkkamer. En dan tzt de kinderen naar boven en dan van 1 van de kamers een badkamer maken.

    Zelf zou ik nooit voor zo huis kiezen. Gewoon een normaal huis voor mij.
     
  12. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.368
    1.375
    113
    Eerst beneden dan met zijn allen
    Als de baby groter is toch met zijn allen naar boven. Ik zou niet slapen zover bij de toch kleinere kinderen vandaan. Wc niet op dezelfde verdieping is dan pech. Als de kinderen tiener zijn kan je de indeling weer veranderen. Stel dat je er dan nog woont.

    Het klinkt niet als een ideale situatie qua indeling. Maar jullie hebben een bod gedaan en dat doe je ook niet zomaar natuurlijk.
     
    Aneka vindt dit leuk.
  13. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Dit lijkt me een prima idee! En als je het dan later alsnog spannend vindt met eentje boven, dan kun je altijd een babyfoon blijven gebruiken, zodat je in ieder geval alles kunt horen.
     
    Aneka vindt dit leuk.
  14. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.457
    2.274
    113
    Ik zou het huis niet kopen... tuurlijk er zijn oplossingen hiervoor die al worden aangedragen, maar wat heb je aan een huis met 3 slaapkamers die boven vrijwel leeg staan...? (en nee boven op zolder spelen doen kleine kinderen meestal niet alleen )
    Ook zou voor mij een keuken en woonkamer op 1e verdieping (en dus ook niet zomaar naar buiten lopen) niet fijn zijn, maar dat is persoonlijk.
    Als je echt grotere kinderen hebt, kan ik me nog voorstellen dat je deze indeling juist wel handig vindt, maar dat is voor jullie nog zoooo ver weg, daarvoor zou ik niet dit huis kopen.
    De enige reden misschien om dit te kopen is dat je misschien meer vierkante meters voor je geld krijgt? Maar dan blijft toch als tegenargument, wat heb je aan al die vierkante meters als je er niet of weinig gebruik van maakt?
     
    Aneka vindt dit leuk.
  15. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Nee, zou voor mij echt niet goed en veilig voelen.
     
    Aneka vindt dit leuk.
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    Kindefen blijven niet eeuwig 2, maar goed als ik zie dat we nog elke nacht naar onze 5 jarige moeten en hij tussen 5-6 ook echt wakker is... zou ik liever klein slapen en geen wc daar hebben dan elke keer zoveel trappen op :p

    Verder? Tja je hebt een bod gedaan en is geaccepteerd dus gefeliciteerd dan maar..wel goed voor je lijf zo vaak traplopen :p
     
    Aneka vindt dit leuk.
  17. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.042
    4.233
    113
    Tuurlijk gewoon het huis kopen.

    Ga je eerst beneden slapen met zijn allen.
    Mocht je het geluk hebben meteen zwanger te raken is je dochter bijna 3 als de kleine geboren wordt. Dan kan de kleine eerst bij jullie op de kamer, zeg dat dat ook wel een jaar kan, dan is je dochter al 4.

    Met 4 jaar kan ze al heel goed kiezen of ze beneden wil blijven slapen met broer/zus op de kamer, of liever boven wil slapen. Dan kun je altijd kijken of b.v een babyfoon een oplossing is om haar te horen.

    Bij een vriendinnetje van mij hadden ze dit opgelost door een intercom te plaatsen.
     
    Aneka vindt dit leuk.
  18. Villa Kakelbont

    Villa Kakelbont Bekend lid

    13 okt 2020
    897
    1.493
    93
    Vrouw
    Kan toch prima? Ik zie het probleem niet. Leuk juist om iets te hebben dat niet standaard is!

    Lekker beneden gaan slapen en eventueel wanneer je tweede kindje niet meer bij jullie slaapt de 2 nog een tijdje samen op 1 kamer laten slapen.
    Ik zou zelf geen moeite hebben met een verdieping tussen mijzelf en de kids.
     
    Aneka vindt dit leuk.
  19. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Wij slapen sinds vorige week beneden in de nieuwe aanbouw. Kinderen (3 en 7 jaar) slapen boven. Tussen de aanbouw en trap naar boven zit een meter of 15.
    Ik heb de babyfoon op mijn nachtkastje gezet, andere deel staat in de hal boven.
    Gaat prima tot nu toe. :)
     
    Aneka vindt dit leuk.
  20. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    801
    113
    Ik heb familie die dit ook zo hadden en dat ging prima hoor!
    Ik zou wel een babyfoon met camera willen, maar verder zou ik mij er niet druk over maken.
     
    Aneka vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina