Nijntje museum leuk voor 7 jarige???

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Martini, 23 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.069
    613
    113
    Ok, mijn dochter heeft zich in het hoofd gehaald dat ze naar het Nijntje museum wil. Een meisje uit haar klas is daar geweest, maar dat is al 2 jaar geleden ofzo.
    Mijn dochter is (net) 7, ik denk dat het veel te kinderachtig is voor haar, of zou ze zich daar nog wel kunnen vermaken?
    Ligt natuurlijk ook aan het soort kind, ze houdt op zich nog wel van 'kinderlijke' dingen.
     
  2. wjls

    wjls Lid

    20 sep 2014
    54
    24
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben er een paar jaar geleden geweest en alle kinderen, toen 4,7,8 en 9 vonden het leuk. Dus ja gewoon doen.
     
    Martini vindt dit leuk.
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    inderdaad lekker doen - maar onthoud dat het echt wel klein is! En mocht je in de buurt van tilburg zijn dan is het natuurhistorisch museum ook nog érg leuk vanwege Kikker :) - zoiets hebben ze trouwens ook in het kinderboekenmuseum. Ook leuk hihi.

    heb je een museumjaarkaart? Mocht je het bijvoorbeeld combineren met het spoorwegmuseum - dan heb je het (kinder) abonnement er al bijna uit...
     
    Martini vindt dit leuk.
  4. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik weet niet hoe ver je ervoor moet reizen, maar je kunt er ook een leuke dag van maken in Utrecht.

    Zoek van tevoren een aantal leuke winkels op en ga ergens op een terrasje zitten.

    Ben je vervolgens zolang in het museum dat je er geen tijd meer voor hebt, helemaal prima. Ben je in een half uur klaar, dan plak je er nog wat activiteiten aan vast.
     
    Martini vindt dit leuk.
  5. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.931
    1.660
    113
    Vrouw
    Mss combineren met winkelen in de stad
    Of kidz city
     
  6. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.069
    613
    113
    Bedankt voor de reacties!
    Het plan is idd om te combineren met nog iets anders. Sowieso om met de trein te gaan (1e keer voor haar) en om met z'n tweetjes in een hotel te gaan slapen. Echt even 1 op 1 met m'n meisje.

    Meer tips over Utrecht of hotels zijn welkom!
     
    Syane vindt dit leuk.
  7. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Ik zou het combineren met het spoorwegmuseum.
     
  8. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Ik zou het inderdaad combineren met winkelen en/of het spoorwegmuseum. De Domtoren beklimmen is ook leuk of een rondvaart (of waterfietsen) door de grachten.

    Nijntje museum is op zich wel echt gericht op wat jonger maar mijn dochter van bijna 6 vind het ook erg leuk. Spoorwegmuseum sluit wel meer aan qua leeftijd en is ook erg leuk. Het Universiteitsmuseum is ook heel leuk voor kinderen (veel proefjes) en zit dichtbij het Nijntje museum. Veel plezier!
     
    Martini vindt dit leuk.
  9. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.069
    613
    113
    Bedankt! Spoorwegmuseum trekt mij zelf echt totaal niet, maar ik zal me er eens in verdiepen, wel veel die het noemen.
     
  10. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Ik dacht altijd precies hetzelfde, (heb niks met treinen ) maar voor kinderen is het super interactief. Je hebt ook een soort attracties waar je in kan en een (virtuele) trein kan besturen. Was echt véél leuker dan ik me had voorgesteld.
     
    Martini vindt dit leuk.
  11. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.483
    1.441
    113
    Ligt wel echt aan het kind idd. Mijn dochter van net 8 zou het ongetwijfeld ook nog erg leuk vinden, maar ik weet zeker dat haar even oude vriendinnetje het 2 jaar geleden al te kinderachtig had gevonden.

    Maar zoals je je dochter beschrijft denk ik dat ze het nog wel leuk gaat vinden :)

    Spoorwegmuseum is idd ook erg leuk! En mijn beide dochters vonden het Universiteitsmuseum ook tof.
     
    Martini vindt dit leuk.
  12. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Zoon 6 jaar vermaakte zich vorig jaar 30 tot 45 minuten in nijntje museum. We hadden het gecombineerd met spoorwegmuseum. Echt een aanrader!
    Nijntje vind ik zelf echt gericht op peuters en nu met de corona maatregelen is er nog minder te doen dan voorheen. Best jammer. Maar als combi activiteit met iets anders is het ok mee te pakken.
     
    Martini vindt dit leuk.
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.975
    113
    Nijntje museum is vrij klein, maar veel speel dingen, voor een 7 jarige kan het nog wel leuk zijn, die spelen met andere dingen, snappen bepaalde dingen ook beter dan een 3 of 4 jarige.
    spoorweg museum is ook erg leuk, leuke activiteiten. theater voorstelling, veel gericht op de geschiedenis van treinen. ik dacht ook, mwaoh ik weet niet hoor van die treinen, maar het museum is echt leuk.

    het universiteitsmuseum is nog dicht, tot 2022, ze zijn het aan het verbouwen.
    sterrenwacht sonneborgh is ook nog een leuk klein museum in utrecht, redelijk dicht bij het nijntje museum. ook leuk voor kinderen. en museum speelklok (zit midden in het centrum), maar daar ben ik zelf nog nooit geweest. dus kan ik niet zeggen of dat wat is.

    er zijn meerdere hotels in utrecht, ik weet dat het stay okay hostel op de neude een nijntje kamer heeft, maar die is misschien in de zomer vakantie al wel volgeboekt.

    met een kind van 7 zou ik gewoon een leuk terras zoeken om te eten. dan heb je niet perse een speelhoek ofzo meer nodig.
    ook langs de gracht heb je terrasjes waar je kunt zitten. met mooi weer kun je kano's huren om door de gracht te varen.
    er zijn genoeg leuke winkeltjes, om te kijken, en dingen om te doen. wij gaan met mooi weer ook weleens bij het sluisje bij de bemuurde weerd kijken, en een ijsje van il mulino eten. dit is net ten noorden van het centrum. genoeg te zien en te doen. mijn kinderen vinden het vaak al gewoon leuk om even alleen met mama of papa op pad te gaan.
     
    Martini vindt dit leuk.
  14. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.069
    613
    113
    Dank je voor de tips!! Ik ga er vandaag eens een dagje induiken!
    En je hebt gelijk over de me time met mama en buiten dat zal de reis met de trein en een nachtje hotel gaat ook al genoeg indruk maken denk ik.
     

Deel Deze Pagina