poli bevalling en grote baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tweety, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    vandaag bij de controle vond de vk dat de beeb groot was hij dacht nu aan 8 pond als ie tot de 39 weken zou blijven zitten. nu wil ik thuis bevallen maar hij begon over een poli. bevalling. maar 8 pond kan toch ook gewoon thuis komen? hij zei ook we zien het over 2 weken wel nu dacht me vriend dat ie ermee bedoelde om het eerder te halen en ik had deze gedachte er niet bij. wat denk jij dat ie bedoeld? ik ben niet groot van mezelf 160 en woog voor de zwangerschap 57 kilo. het is me 2e kindje en de 1e was 3615 gram.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    hij bedoelt wrs dat als het kindje er over 2 weken nog niet is dat ie dan opnieuw wil beslissen of het kidnje thuis of in het ziekenhuis owrdt geboren.
    In principe kan een 8 ponder prima thuis komen, maar de verloskundige moet het wel aandurven!
    Op de hand voelen is altijd lastig inschatten qua gewicht. Maak je geen zorgen, en laat weten dat jij het liefst thuis bevalt!

    Mirjam
     
  3. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    bedankt voor je antwoord. de vk is een ouwe rot in het vak zit al tig jaar in het vak. ik zie het wel hoor hij komt wanneer ie zelf komt. kwa gewicht vind ik het zelf ook moeilijk want bij mijn zoontje was ik 20 kilo aangekomen en bij deze nog maar 12 verder heb ik niet het idee dat ik erg veel dikker ben. maar ik ben nu wel aan het twijfelen gebracht over waar te bevallen. maar ik hou het voorlopig nog op thuis en kan altijd nog naar het zh toe.
     

Deel Deze Pagina