Nintendo 3ds of wii u?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Knuffelmonster, 20 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Iemand ervaring met 1 van deze? Of allebei?

    Dochter wilt graag een nintendo. Nu vindt ze het fijn om af en toe op de tv te spelen maar voor onderweg in de auto is het ook wel handig.

    Wat is dan handiger? Kun je met een wii u ook onderweg spelen?

    Er is ook een nintendo switch maar die is nog erg nieuw en zijn bijna geen spelletjes voor
     
  2. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Geen antwoord op je vraag maar hier hebben we een xbox, PlayStation 4, nintendo de en vroeger een Wii gehad. Geen van allen wordt gebruikt. De kinderen hebben ook allemaal een iPad van hun eigen geld gekocht en die is veel meer in trek omdat je er veel meer mee kan. De apps zijn vaak ook heel leerzaam.
     
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wii u onderweg is niet mogelijk. Je hebt namelijk een wii u systeem wat in het stopcontact moet waar het spel in gaat. De console kan je wel op spelen zonder tv, maar moet wel op korte afstand van het systeem zijn.

    Dus wil je iets voor onderweg kom je uit op de ds of switch.

    Ds is gewoon lekker klein en makkelijk voor onderweg.

    Wij hebben een ds en wii u.

    Bedenk wel dat als kinderen in een auto spelen ze naar beneden kijken en hierdoor sneller wagenziek worden.
    Wij hebben een dvd systeem in de auto en nooit problemen. Tot onze zoon 1x een telefoon mocht vasthouden om te spelen en alles heeft onder gespuugd. Voor ons dus geen telefoon/ds oid meer in de auto.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb vroeger úren en úren met m'n Gameboy in de auto gezeten, nooit wagenziek geworden; verschilt echt per kind.

    Ik vind zelf een portable systeem veel leuker, dus zou voor de 3ds gaan. Met de wii u ben je afhankelijk van het systeem - dus je kan niet even rustig op je kamer zitten ermee - en eigenlijk ook afhankelijk van de tv...
     
  5. maliro

    maliro Niet meer actief

    Wij hebben een Nintendo 2ds. Alle spellen van de 3ds kunnen er ook in alleen dus niet in 3d. Maar dat vind ik op de leeftijd van mijn kinderen geen bezwaar. En het prijsverschil speelde hierin natuurlijk ook een rol.
     
  6. Ahava

    Ahava Fanatiek lid

    27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Er zijn al best wat spellen voor de switch hoor, komen nu ook snel veel spellen uit. Wij hebben 'm sinds kort, wel een aanrader. Zoon 'switcht' heel makkelijk tussen tv, handheld en schermpje op tafel. Leuk ding!
     
  7. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik zou voor de ds gaan. Die kan je overal mee naar toe nemen en er zijn heel veel kinderspellen voor te krijgen. Veel meer dan voor bijv de wiiu. Hier hebben we er een kaartje in zitten met 50 spellen. Werkt super.

    Wiiu scherm/controler kan je zonder tv gebruiken maar moet binnen 5-6 meter van de wiiu blijven anders verliest hij de verbinding. Dus je kan hem niet meenemen in bijv auto of andere kamer.
     
  8. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Bedankt voor alle reacties. Ik ga alles nog even goed uitzoeken.

    Misschien is de switch inderdaad ook wel iets of inderdaad de (3)ds hmm lastig
     
  9. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.350
    298
    83
    Hier een Wii (te leen) en een Nintendo 2DS (bewust gekozen, niet vanwege de prijs). De DS wordt geregeld gebruikt, vooral achter in de auto. Als de Wii aangaat, kunnen wij geen tv kijken en moet de halve woonkamer verbouwd worden (tafel aan de kant). Ik vind dat niks, dus ik vind de DS fijner.
     
  10. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.528
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Wij gaan voor de switch kiezen als mijn zoontje straks jarig is. Er zullen heus wel meer spellen komen neem ik aan. En ze zijn zo duur dat ik er niet in 1x 10 bij geef :)
     
  11. Ahava

    Ahava Fanatiek lid

    27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Hier kreeg (+ veel eigen spaargeld) hij voor zijn 8e verjaardag de Switch met LEGO city undercover, superleuk! Nu zijn ze aan het sparen voor mariokart en super mario odyssee. Ik vind het een aanrader.
     
  12. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    De gewone wii zou ik sowieso niet doen, dan misschien de wii u

    Ik denk er aan om een new 2ds xl / 3ds xl en een wii u te doen of een switch

    De switch houd mij nog een beetje tegen omdat hij nog zo nieuw is, dus even afwachten of daar nog wat foutjes in naar voren komen. Ik had al wat gelezen over slechte wifi verbinding en dat de joy cons niet altijd goed 'connecten'
     
  13. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Een tablet is leuk ja, maar wel iets heel anders dan een console of een handheld game-ding. Hier is zowel de tablet als de wii U uitermate populair en doet zoon op beide producten heel andere dingen. Spellen op de nintendo of wii U zijn vaak wat groter dan op de tablet.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  14. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Met de wii u kan je onderweg niet spelen. Dat kan volgens mij wel met de nieuwe nintendo switch. Ik denk dat voor de wii u uiteindelijk geen nieuwe spellen meer gemaakt zullen worden omdat er dus nu de switch is. De 3ds is een heerlijk ding om de kinderen onderweg even rustig mee te houden en ook als de kinderen slapen voor mama omdat super mario en tetris echt wel leuke spellen zijn.
    Oh ja als je online een r4 kaartje koopt kun je zelf spellen downloaden voor de 3ds en hoef je dus nooit meer spellen te kopen. Scheelt veel geld!
     
  15. Skyscrapper

    Skyscrapper Fanatiek lid

    11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Een wii nu kopen is misschien niet de beste keus. Wij hadden er al één die jarenlang stof hapte en toevallig weet onze oudste zoon er sinds een half jaartje goed mee overweg te kunnen dus bij ons heeft de wii een 2e leven gekregen. :D
     
  16. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier heeft dochter een 2ds gekregen met de communie en die wordt zeer geregeld gebruikt.
    Is lekker compact en alle 3ds spellen kunnen erin. Je kunt ze ook downloaden dan heb je niet zo'n extra spellen kaartje
     
  17. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Wij hebben een Wii en een wii-u. Ervaring is vooral dat je beste voor het nieuwste systeem van dat moment kunt kiezen. De reden dat we op bepaald moment de wii-u hebben gekocht was dat de nieuwe spellen niet meer op de Wii konden.

    In de auto hebben we tablet, dvd en gewone boeken.

    Op dit moment is oudste aan het sparen voor PlayStation of de switch. Hij twijfelt nog. Ik vind zelf de spellen voor switch meer geschikt voor zijn leeftijd. Maar.... Hij blijft niet voor altijd 8 natuurlijk. En zijn vriendjes heeft PlayStation, en nu vinden de jongens het ook heel vet als ze dan ieder op hun eigen systeem, s Avonds nog effe kunnen spelen samen.

    Maar goed... Hij mag nog best vaak het gras maaien en stofzuigen voor hij genoeg gespaard heeft
     
  18. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    ervaring met beide. 3ds is natuurlijk handig om ergens mee naar toe te kunnen nemen. kaartje erin met spelletjes en klaar.
    we hebben ook een wii u en een wii. Met de wii U zit je vast aan een tv. je kan hem niet meenemen. Er worden geen nieuwe spellen meer voor gemaakt en ik vind ook dat er niet erg veel leuke kinderspellen voor ontwikkeld zijn.

    waarom geen "oude" wii kopen? Zijn niet duur, je kan er een harde schijf aan hangen met spellen. spellen zijn voor een prikkie te koop op bijv marktplaats en voor de wii zijn echt ontzettend veel spellen te koop voor kinderen. ook heel veel spellen bijv gericht op meiden.
    we hebben hier zeker 80 spellen voor de wii.
     
  19. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Klopt... Maar dan komen de reclames voor echte leuke nieuwe spellen. En dan wil je kind spel x of y. Maar dat kan niet, want oud systeem. En dan kan je 100 spellen hebben die er wel op kunnen... Alles wat nieuw is, is leuker (vanaf een bepaalde leeftijd dan).
    Ik weet het.... Verwende nesten zijn het :oops:
     
  20. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Maar dat zou je dan met de wiiu ook hebben want daar worden geen spellen meer voor gemaakt...
    en ik herken het met die reclames en zo hoor:D zo was (ben:oops:) ik ook altijd en merk het bij mn kinders ook. Maar helaas, ik doe niet meer mee met die hype´s want dan kan je aan de gang blijven. Vooral met spelcomputers en zeker met nintendo. Zo denk je een nieuwe spelcomputer te hebben met de nieuwste games en een jaar later komt er weer een nieuwe uit met weeeer nieuwere games die je veeeeel leuker lijken. Een veel nieuwere super mario, kirby enz. Terwijl ze die op de wii nog niet eens gedaan of uitgespeeld hebben. Jammer, doe eerst die op de wii maar. en daar zijn ze uren zoet mee en de reclames weer vergeten;)

    we (of eigenlijk ik) hebben hier een gewone ds, een 3dsXL, en ds XL, een wii, een wiiu en een xbox360:rolleyes: en dan nog voor de wii cd's met old skool spellen van de eerdere Nintendo spelcomputers zoals de NES en de super nintendo.
     

Deel Deze Pagina