Nintendo Switch spel

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door mam1991, 7 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.687
    3.468
    113
    Nee, dat zijn (volgens mij) de joycons (ofzoiets;)). Die zitten er bij ons dus gewoon altijd vast aan. Pro controllers zijn van die standaard controllers, beetje zoals die van de PlayStation. We hebben wel een soort houdertje waarmee je van die 2 losse dingen ook een gewone controller kan maken, voor als er met 3 personen wordt gespeeld.
     
    tuc vindt dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Vervolgvraag haha. Wij spelen wel eens bij iemand op de wii U. Daar zitten ook normaal gesproken wii controllers bij, maar diegene heeft dus zo'n standaard controller erbij gekocht zoals jij beschrijft. Maar met de mario spellen werkt dat dus niet fijn. Normaal als je wiebelt met je wii controller dan vliegt Mario zo omhoog. Dat kan met zo'n grote controller niet en daar zit er dus een knopje voor op. Man is nogal fervent gamer en die geeft aan dat hij dat knopje dus niet fijn vind werken. Is dat bij mario spellen op de switch ook zo?
    Hopelijk snap je mijn vage verhaal.
     
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    #23 Damay77, 8 nov 2020
    Laatst bewerkt: 8 nov 2020
    Procontrollers zijn van die grote zwarte zoals bij de xbox/playstation. Wij hebben er 1 voor de wii, wii u en switch .
    Die kleine controllers aan de zijkant van de switch heten joycoins.

    Hier worden bij de switch zowel de joycons als de pro gebruikt. Switch wordt meestal aan de tv gebruikt. De joycons zitten er dan vaak standaard aan om op te laden/niet kwijt te raken.
    - Als er iemand alleen speelt dan is dat vaak met de pro. Die ligt lekker in de hand en knoppen werken soepel
    - als ze met z'n tweeen of meer op de tv spelen dan pakken ze vaak de joycons er vanaf. Afhankelijk van het spel. Bij mariokart pakken ze elk een joycon.
    Maar je hebt ook spellen waarbij je 2 joycons per speler nodig hebt. We hebben 2 losse soort pro controller waar je de joycons dan in kan klikken en hem als een soort procontroller/grote zwarte kan gebruiken.

    Joycons worden er hier meerdere keren per dag in en uit geklikt. Ik heb juist niet het idee dat het kwetsbaar is. Het moet er gewoon tegen kunnen en hier ook nooit problemen mee ondervonden.
     
    tuc vindt dit leuk.
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Nee hoor, lijkt kwetsbaar maar is het absoluut niet. Hier wordt er meerdere uren per dag mee gespeeld en dagelijks een aantal keren erop en eraf geklikt. Gaat (hier) soepel en is zo gepiept. Nog nooit wat kapot gegaan. Ben pas nog bij iemand geweest die er dagelijks meerdere repareert (heb de switch laten vallen, daar kan hij niet zo goed tegen :oops:) en die gaf aan dat het stevig is en hij er maar zelden 1 binnen krijgt waarvan dat gedeelte kapot gegaan is.
     
  5. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Voor die leeftijd zijn mariospellen vaak toch wel het leukste om mee te beginnen.
    Mariokart, Mario odyssee..

    Wij hebben aardig wat spellen en deze zijn bij mijn kinderen echt een hit:
    - mario odyssee
    - mario kart
    - mario 3d world
    - mario party
    - mario allstars/3d (of hoe het ook heet.)
    - pokemon sword
    - pokemon evi
    - zelden breath of the wild
    - animall crossing
    - rayman legends
    - donkey Kong country
    - kirby.......
    - minecraft
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Fijn, duidelijke uitleg!
     
  7. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.687
    3.468
    113
    Nee hoor, dat is bij de switch geen probleem, de originele controllers werken gewoon op dezelfde manier als die standaard PlayStation/Xbox dingen (niet zoals bij de Wii op beweging), ze zien er alleen wat anders uit, maar alle knopjes doen grofweg hetzelfde en zitten min of op dezelfde plek. Maar ze zijn veel smaller, dus onhandiger in gebruik. En wij vonden het niet handig om ze er steeds af te moeten halen, vandaar de procontrollers, die spelen gewoon fijner.
     
    tuc vindt dit leuk.
  8. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Iemand nog tips voor een leuk spel voor dochter?

    We hebben al
    Animal Crossing
    Rayman

    Mario Kart
    Mario Party
    Overcooked
    Mario Rabbit
    Yoshi Crafted World
    Mario Deluxe
    Lego City Undercover
    Ringfit
    Monopoly
    Mario Kart
    Just Dance
    Minecraft

    Vooral de dikgedrukte zijn favoriet bij dochter.

    Ik twijfel tussen
    Pikmin 3
    Super paper mario Origami king
    Layton's Mystery Journey
    Nintendo labo

    Wat denken jullie of hebben jullie nog andere tips?
     
  9. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wat veel reacties en goede tips! Super zeg. Het wordt sowieso mario kart. En vandaar uit gaan we het uitbereiden.
     
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Ook nog voor mij een vervolgvraag:
    Wij hebben 2 procontrollers, maar die reageert niet op de bewegingen zoals de joycons wel doen? Ik kan dat ook nergens instellen?
    Dan zijn toch niet alle spelletjes heel leuk om te doen? Zoals Mario kart?
     
  11. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben een setje extra joycons gekocht en kunnen dan met zn vieren spelen. De spellen die een procontroller of dubbele joycon nodig hebben met zn tweeen. Bevalt prima.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    O ja, dat was ook nog een vraag die ik had, welke spellen hebben een dubbele joycon nodig?
     
  13. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Minecraft iig, verder zou ik het aan de kinderen moeten vragen.


    Voor mario party heb je juist weer joycons nodig.
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ja de gewone enkele joycons toch, voor mario party? Dus als je er 2 extra hebt kun je mario party met zn vieren doen?
     
  15. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Klopt idd
     
    tuc vindt dit leuk.
  16. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Geen tips qua spel maar wel voor accessoires: wij hebben twee extra joycon controllers erbij gekocht, voor als ze met vriendjes of vriendinnetjes erbij willen spelen (voornamelijk Mario Kart is dan favoriet).
    Ook hebben we een extra lader voor de joycons gekocht zodat we nooit lege joycons hebben.

    Tegen mogelijke ongelukjes onderweg hebben we beschermglas erop geplakt (net als op je telefoon) en een plastic behuizing erom heen gedaan die je erop en eraf kan klikken. En alles in een net etui met plek voor spelletjes en oplaadsnoer.
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Als je de console koopt zitten er 2 joycons bij zag ik. Zit er een oplader ook bij voor de joycons? En als de switch in de houder staat bij de tv en aan de stroom is, laden de joycons dan op als ze aan de switch zitten?
     
  18. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja dan laadt hij op idd. Wij hebben ook geen extra houder of oplader erbij. Gaat prima.
     
    tuc vindt dit leuk.
  19. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Er zitten inderdaad twee joycons standaard bij. Die laden op aan de switch. Voor die twee extra joycons die we gekocht hebben, hebben we de extra oplader gekocht. Dan hebben we altijd 4 goed opgeladen joycons, vinden wij erg handig.
     
    tuc vindt dit leuk.
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ah ik snap het. Dank je wel.
     

Deel Deze Pagina