NIPT in Antwerpen of Brussel

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Elvis, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Waar hebben jullie de NIPT laten uitvoeren en waarom? Ik hoor de ene keer dat Brussel veel beter is en de andere keer dat Antwerpen veel beter is. Ik twijfel dus enorm. Wel weet ik dat ze in Antwerpen niet op het geslachtschromosoom testen en in Brussel wel. In Antwerpen geven ze aan dat dit een onbetrouwbare test is en dat ze deze daarom niet uitvoeren.
    Hopelijk kunnen jullie mij helpen om een keuze te maken.
    Dank je wel.
    Elvis
     
  2. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    In Antwerpen. En ik heb ook gewoon het geslacht doorgekregen. De bloedstalen gaan van zowel Antwerpen en Brussel naar hetzelfde laboratorium in de VS. Mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt? Ik kreeg van de dokter aldaar hele andere informatie.
     
  3. Mystje79

    Mystje79 Lid

    4 jun 2013
    99
    0
    0
    Rotterdam e.o.
    Wij hebben nog geen drie weken geleden de test in Antwerpen gedaan! Was heel netjes en snel geregeld! Uitslag kregen we met 6 werkdagen terwijl daar eigenlijk 10 werkdagen voor staat. Als je wil kun je het geslacht opvragen, dat sturen ze niet gelijk mee met de uitslag, maar je kunt het gewoon opvragen en dat geven ze ook netjes aan. Daarnaast krijg je extra informatie mee, en de test is precies hetzelfde als in Brussel! Alleen was voor ons Antwerpen een stuk dichterbij!
    Hopelijk heeft dit antwoord je geholpen.
     
  4. Tigermommy

    Tigermommy VIP lid

    14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Persoonlijk hebben wij voor Brussel gekozen, deze staat iets beter aangeschreven in onderzoeken.

    Verder kan je hier een echo / consult krijgen en als je 12 weken bent ook evt naar de nekplooi laten kijken.

    Het is goedkoper 600 euro (als je geslacht niet wilt weten tenminste) en sneller, in Antwerpen zijn ze vaak langzamer in Brussel zegt de ervaring dat je vaak binnen 10 dagen de uitslag al hebt ipv 2 weken maar je hebt altijd uitzonderingen (sneller en langzamer)

    Het is een stukje gevoel denk ik....
     
  5. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    In de informatiebrochure van Brussel stond dat er ook gekeken werd naar afwijkingen bij de geslachtschromosomen. Dit kon ik in Antwerpen niet terug vinden. Ik heb dus die dokter een mail gestuurd en hij bevestigde dat zij daar niet meer op controleerde vanwege de onbetrouwbaarheid van de uitslag.

    Chebu, wat heeft de arts jou verteld?
     
  6. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Tigermommy, het is nu zelfs nog goedkoper in Brussel. Je betaalt €500 zonder geslacht en €600 euro met geslacht.
     
  7. Tigermommy

    Tigermommy VIP lid

    14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

    aha kijk weer 100 euro verdiend!
     
  8. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Oh op die manier. Nou ja, daar liet ik sowieso niet op onderzoeken. Ik heb in Antwerpen op 29 oktober de test gedaan en ik kreeg op 8 november de uitslag. Dat is gewoon in 10 dagen. Een echo had ik niet nodig en naar afwijkingen op het geslacht heb ik niet laten controleren.Bovendien zit ik midden in een verhuizing naar het buitenland toen dit er tusse door kwam. Ik heb Brussel niet eens in overweging genomen. Zo snel mogelijk me zo dichtbij mogelijk, daar hebben wij voor gekozen.
     
  9. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Chebu, dat begrijp ik. Ik weet nog dat jij in die rollercoaster ging.
    Voor de echo extra echo ga ik ook niet persé verder rijden. Maar ik wil gewoon op het meest mogelijke laten testen. Vandaar mijn twijfel.
     
  10. Tigermommy

    Tigermommy VIP lid

    14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Nou met die echo kijken ze dus naar nekplooi want dat is ook een indicator voor andere afwijkingen als deze erg verdikt is het is dus een extra controle.
     
  11. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Maar is dit een andere nekplooimeting dan in Nederland? Ik laat namelijk de week ervoor een combitest doen.
     
  12. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik was naar Antwerpen, eigenlijk lopende band werk vond ik. Ik kon echt heel snel terecht, ze deden daar alleen bloedafnames op ma, di, wo!

    Kosten waren 690 volgens mij (alleen bloedafname, geen echo) en ik kreeg na 10 werkdagen snachts de uitslag.

    Ik weet niet wat je bedoelt met afwijkingen op het geslachtschromosoom, welke zijn dat bijvoorbeeld?
    Ze geven idd het geslacht als je er om vraagt maar dit is natuurlijk geen afwijking :)!

    Succes met de keuze en het wachten!
     
  13. Tigermommy

    Tigermommy VIP lid

    14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Nee is hetzelfde dus dan is het overbodig idd dan is brussel nog wel goedkoper en sneller.
     
  14. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Heb nog even uitgezocht wat de geslachtschromosomen zijn waarop getest wordt in Brussel (en dus niet in Antwerpen):
    Klinefeltersyndroom en Turnersyndroom.

    Ik heb verder nog niet onderzocht of uit onderzoek inderdaad gebleken is dat dit onbetrouwbare onderzoeken zijn.
     
  15. butterfly89

    butterfly89 Bekend lid

    24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Het kan ook gewoon in Nederland, he? In amsterdam, als je dat handiger zou vinden.
     
  16. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Klopt, butterfly, maar voor mij zijn Amsterdam en Brussel even ver rijden ;)
     
  17. Hooverphonic

    Hooverphonic Fanatiek lid

    30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Wij hebben de 16e een afspraak in Antwerpen. Lekker dichtbij en was zeer vlot geregeld per mail
     
  18. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoover, ik heb ook een afspraak gemaakt voor as maandag in Antwerpen. Misschien komen we elkaar wel tegen, terwijl we dat dus niet weten ;)
     
  19. Hooverphonic

    Hooverphonic Fanatiek lid

    30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    whahaha grappig, die arts zal wel denken: al die ollanders...
     
  20. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad! Als ik de berichten moet geloven, dan zit de wachtkamer vol met 'ollanders'. Succes maandag. Laat je nog even weten hoe het je bevallen is en wat de uitslag is? Dat ga ik ook doen. Wie weet wie in de toekomst dit topic leest ;)
     

Deel Deze Pagina