Nipt test positief positief op nevenbevindingen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Aloria, 2 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloria

    Aloria Lid

    16 dec 2015
    89
    51
    18
    Hey,

    Ik ben vandaag gebeld door het ziekenhuis dat er nevenbevindingen zijn gevonden en dat ik naar het ziekenhuis moet komen voor verder onderzoek.

    Gelijk ook even contact gezocht met mijn verloskundige, die vonden het wel wat raar omdat hun meestal de gene zijn die bellen.
    Maargoed het kan dus foute boel zijn of dat het aan mij/placenta ligt en niet aan de kleine.

    Wie heeft er ervaring graag beide kanten, wat staat mij te wachten en hoe verliep het bij jullie ?

    Ik kan helaas pas vrijdag door omstandigheden naar het ziekenhuis, het liefst willen ze dat ik vandaag of morgen kom.
     
  2. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Wat vervelend dat er nevenbevindingen gevonden zijn. In dit stadium kan dat alles zijn. Iemand in mijn omgeving heeft dat gehad en er bleek wat met haar aan de hand te zijn (erg ziek)

    Zou het toch niet lukken vandaag al te gaan? Dan heb je tenminste één richting/duidelijker waar het over gaat…

    veel sterkte!
     
    Aloria en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  3. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Lieve meid
    Ik zou toch proberen vandaag te gaan.
    Voor je eigen gemoedsrust.
    Een dagje langer stress is ook niet goed voor jou en de baby.

    ik heb zelf alleen ervaring met de gewone nipt
    De nevenbevindingen doe ik niet (hebben ze 4j geleden ook niet voorgesteld , ben wel van België )
     
    Aloria vindt dit leuk.
  4. Aloria

    Aloria Lid

    16 dec 2015
    89
    51
    18
    Vandaag lukt niet dan zou ik met mijn zoon alleen er heen moeten ( ass, kan totaal niet stilzitten/wachten ) ik neem zelf wat afstand van mijn gevoel en ik laat het morgen wel op mij afkomen.
     
    Havermout vindt dit leuk.
  5. Aloria

    Aloria Lid

    16 dec 2015
    89
    51
    18
    Ja als ik die ook niet aangekruist had was er niks aan de hand geweest Maargoed ik hoor het morgen wel, in iedergeval zal ik morgen ook weten wat het geslacht is en mag ik weer even kijken met een echo, dat is een klein zilveren randje aan deze situatie.
     
  6. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Je hebt geen bij jou zelf bekende ziekte? Mijn zusje testte ook positief op de nevenbevindingen maar dat kwam door een reeds bekende chronische aandoening. Ik hoop dat het allemaal meevalt, sterkte!
     
    Aloria vindt dit leuk.
  7. Aloria

    Aloria Lid

    16 dec 2015
    89
    51
    18
    Dit is de tweede keer dat ik de nipt met nevenbevindingen doe, eerste keer was alles goed ( 5 jaar geleden ) en nu komt er wel "iets" uit
     
  8. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Nee dan zal dat het wel niet zijn, houd je het nog een beetje vol om af te wachten? Ik denk aan je!
     
    Aloria vindt dit leuk.
  9. Aloria

    Aloria Lid

    16 dec 2015
    89
    51
    18
    Ik houdt mijzelf maar wat bezig, hopelijk kan ik wat slapen vanavond, mijn ouders komen morgen en zorgen dat mijn zoon op school komt en dat ik morgen vroeg op tijd weg kan, is nogal een eind rijden, mijn moeder wil met mij mee, die wil niet dat ik alleen ga.
     
  10. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik denk aan je
     
    Aloria vindt dit leuk.
  11. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.600
    2.171
    113
    Wat naar dat er iets uit gekomen is, gelukkig weet je t al snel, hoop dat je nog ff goed kan slapen vannacht, en veel sterkte voor morgen ook.
     
    Aloria vindt dit leuk.
  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Veel sterkte vandaag en hopelijk krijg je meer duidelijkheid!
     
    Aloria vindt dit leuk.
  13. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Fijn dat je moeder met je meegaat, ik hoop dat je inmiddels meer weet.
     
    Aloria vindt dit leuk.
  14. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Hè bah, wat naar! Hopelijk is het niets ernstigs en ben je inmiddels wat wijzer.
     
    Aloria vindt dit leuk.
  15. Aloria

    Aloria Lid

    16 dec 2015
    89
    51
    18
    Het klinkt allemaal niet goed, heb ook al zitten huilen, er is Patau syndroom waargenomen en er mist een groot deel van chromosoom 18, het kan 2 kanten op, of het zit in de placenta ( dan is er weinig aan de hand, al kan de placenta dan minder goed werken ) of het kindje is helaas niet levensvatbaar of zwaar gehandicapt.

    Over 2 weken vruchtwater punctie en daarna weer wachten op uitslag. Het is even zwaar kut allemaal.
     
  16. Liz19866

    Liz19866 Actief lid

    13 jul 2021
    423
    370
    63
    On nee wat vreselijk wat een nachtmerrie. Ik weet hoe intens lang die wachttijd is. Was een vlokkentest geen optie?
    Heel veel sterkte!
     
    Aloria vindt dit leuk.
  17. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Oh nee wat vreselijk.. heel veel sterkte gewenst en hopelijk hebben jullie zo snel mogelijk duidelijkheid.
     
    Aloria vindt dit leuk.
  18. Aloria

    Aloria Lid

    16 dec 2015
    89
    51
    18
    Ik ben te ver heen voor een vlokkentest dat was geen optie meer en echo geeft geen uitsluitsel, enige wat ik kan doen is vruchtwater punctie.
     
  19. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Wat een nachtmerrie
    Ik wil je heel veel sterkte toewensen in deze vreselijke tijd
     
    Aloria vindt dit leuk.
  20. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Wat een vreselijk nieuws, heel veel sterkte!
     
    Aloria vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina