NOD - Door tot alle sneuneuzen op roze staan

Discussie in 'NOD forum' gestart door Nora92, 9 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myka27

    myka27 Fanatiek lid

    6 sep 2012
    3.675
    2.325
    113
    Thx meiden

    ben nog heel voorzichtig, maar dat er iets gaande is is zeker :)
     
    Spectre vindt dit leuk.
  2. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Volgens mij hoe ik het heb gelezen mogen partners die apart wonen wel samenkomen (las ik volgens mij hier ergens op het Corona forum)
    zou hij niet een tijdje bij jou kunnen blijven anders??
    Goed dat je je gedachten even op de zwangerschap hebt gezet! Je bent goed bezig meis :) wel rustig aan blijven doen hoor, met wassen en in elkaar zetten ed, we willen niet dat je teveel in een keer doet!

    Qua oplopen: ik heb eigenlijk vrijwel geen bezoek meer gehad... maar afgelopen dinsdag was mijn zusje bij ons geweest, zij had en heeft tot nu toe geen klachten...
    misschien dan toch in de boodschappenwinkel of in de slager?
    In elk geval, ik zit ermee :(
    Heb nog steeds hevige hoofdpijn en het hoesten doet zo’n pijn! Vanmorgen ook nog flinke keelpijn. Temp is gelukkig gezakt dus dat is al een zorg minder, maar ik probeer alles goed onderdrukt te houden met PCM. Laten we hopen dat verhoging vrij betekent dat ik aan het opknappen ben en dat het nu niet meer terug kan komen...
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  3. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Lief van je ❤️
    Vandaag gelukkig geen verhoging, maar de rest van de klachten zijn volop aanwezig :( ben ook zoooo moe

    Hoe issie met jou? Heb je vandaag nog getest???
     
    myka27 vindt dit leuk.
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.005
    17.028
    113
    Vrouw
    Bah, helemaal niks aan.. beterschap!
     
    DCG vindt dit leuk.
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.005
    17.028
    113
    Vrouw
    @Nora92 mag ik vragen waarom jullie niet samenwonen? Je hoeft niet te antwoorden hoor als je dat niet wil ;) maar was er gewoon benieuwd naar
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  6. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Dankjewel. Hoe gaat het met jou?
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.005
    17.028
    113
    Vrouw
    Goed hoor :) vrij weinig kwaaltjes, af en toe wat misselijk en snel moe/ nergens zin in of energie voor. Rare periode nu om zwanger te zijn met de Corona crisis. Eerste echo zonder partner.... geen zekerheid of bij de vervolg echo's hij wel mee mag. Word er soms best verdrietig van, al snap ik zeker dat het nu gewoon nodig is deze maatregelen. Maar baal er wel van, zo lang uitgekeken naar een zwangerschap en krijg je dit..maar velen met mij natuurlijk. Voor niemand is dit leuk.
    3 april mijn eerste echo en hoop dat het dan meer 'echt' gaat voelen. Durf niet echt te genieten nu ofzo zonder bevestiging dat het goed zit.
     
    myka27, Nora92 en DCG vinden dit leuk.
  8. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Heel veel beterschap gewenst @Nora92

    Voorzichtig gefeliciteerd @myka27 we duimen mee voor een plak december baby :thumup::thumup::thumup:
     
    myka27 vindt dit leuk.
  9. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Snap ik heel goed... hier de aankomende controles ook zonder partner, maar wij mochten de 1e echo’s wel samen doen. Het is zeker heel moeilijk als je zo lang op je zwangerschap hebt moeten wachten het nu allemaal volgens andere regels moet. De eerste echo is ook zo spannend en om dat alleen te moeten doen lijkt mij ook vreselijk.
    Wel fijn te lezen dat je nog geen hevige kwaaltjes hebt, die zullen wat later vast nog wel komen.. probeer om elke dag te genieten van je zwangerschap, in tijden als deze moeten we het hebben van de kleine mooie dingetjes.
     
    Spectre en Nora92 vinden dit leuk.
  10. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Natuurlijk! Lang verhaal kort: mijn vriend en ik zijn nu 10 jaar bij elkaar en hebben elkaar ontmoet toen ik nog in Groningen studeerde en hij in Groningen werkte. Hij woont helemaal in het noorden van Friesland in de buurt van zijn familie. Dus samenwonen was toen al niet een logische stap. Na mijn studie kon ik werk krijg in Friesland maar wilde ik liever dichterbij mijn familie wonen waar ik mantelzorger van ben. Ik heb twee stiefzonen die nog thuis wonen en op school zitten dus verhuizen is voor de mannen nu niet handig. Dus het minst "ingrijpende" voor iedereen is nu om te latten. We zien elkaar normaal gesproken gewoon elk weekend en doordeweeks minimaal 2 keer. Maar op deze manier kunnen we er ook zijn voor alle andere mensen in ons leven. Het plan is wel om samen te gaan wonen op den duur. Maar dan willen we eerst de jongens het huis uit zodat ze gewoon eerst nu hun school af kunnen maken. En het hangt van de gezondheid van beide onze families af. :)
    Wat betreft kinderwens was dit natuurlijk wel een dingetje maar ik denk dat de situatie erg vergelijkbaar is met een vrouw wiens man bijvoorbeeld werkt op de vrachtauto, visser, militair, noem het maar op.. Dus onmogelijk moet het niet zijn! Ik heb een groot vangnet om mij heen maar ons meisje zal bij mij het hoofdverblijf hebben.
     
    Wanda68, myka27 en Spectre vinden dit leuk.
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.005
    17.028
    113
    Vrouw
    @Nora92 helemaal begrijpelijk hoor, kan mij best voorstellen dat het voor nu de beste optie is. En indd, nagenoeg vergelijkbaar met met partners die varen of chauffeur zijn enz :)
     
    DCG en Nora92 vinden dit leuk.
  12. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Oh wauw!! Een voorzichtige gefeliciteerd!!! :D
     
    myka27 vindt dit leuk.
  13. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Ik ben niet echt meer actief op het forum... Het ziekenhuis doet tijdelijk uiteraard geen behandelingen meer. Wat logisch is, maar voor mij een echte domper. Dus ik baal best wel...
    Nu ben ik niet helemaal uit het veld geslagen want ik heb elke maand gewoon nog een kans om zwanger te raken.

    Maar ik merk dat ik even niet zo goed meer om kan gaan met alle mensen die zo snel zwanger worden en dit dan lees op ZP. En mijn zus is vanaf januari begonnen met haar kinderwens, en is nu zwanger. Super leuk natuurlijk, absoluut! Maar even een kleine domper voor mij.

    Af en toe lees is ik nog even mee, want ik vind het wel super leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!

    Ik verwacht volgend weekend mij ei en daarna maar weer duimen dat het lukt :rolleyes:
     
    Wanda68, myka27 en DCG vinden dit leuk.
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.005
    17.028
    113
    Vrouw
    @Marjo88 begrijpelijk hoor. Is ook gewoon *** deze situatie, zeker voor jou en alle anderen in een traject, waarvan het nu niet zeker is wanneer het weer verder kan gaan.
    De frustratie kan ik ook goed begrijpen, je gun het anderen ook echt wel, maar jezelf gun je het nu wel het meest.
    Sterkte en ik ga duimen voor je op tóch nog een spontaan wondertje. ♡
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit, en dat zijn we hier op zp vaak tegengekomen.
     
    Marjo88 en DCG vinden dit leuk.
  15. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    @Nora92 een hele begrijpelijke situatie uiteraard. Hopelijk kunnen jullie deze tijden nog gewoon samenkomen.

    @Marjo88 kan me heel goed voorstellen dat het een domper is dat er geen behandelingen plaatsvinden... jullie hoop is hierop gevestigd. En al helemaal als iemand dichtbij dan in korte tijd zwanger raakt... zoals @Spectre al aangeeft; je gunt het anderen maar jezelf nog het meest.
    Ik duim dan ook heel hard dat en ook voor jullie onverwachts een wonder mogen ontvangen, want idd hier op zp zijn al meerdere wonderen uitgekomen ❤️
     
    Marjo88 en Nora92 vinden dit leuk.
  16. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Marjo88
    ❤️ Snap je gevoel heel goed. Doe wat goed voelt voor je nu. Het is ook een vreselijke domper deze hele situatie en als anderen "makkelijk" zwanger raken om je heen, is dat zo zuur.
     
  17. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    @myka27 yes dat is raak! Gefeliciteerd meid!!

    @DCG wat naar dat je zo ziek bent nu zeg :( hopelijk kan onze situatie je een klein beetje gerust stellen..
    Zoonlief is dus sinds maandag ziek.
    Hij had 40 graden, enorm blaffende hoest, keelpijn, hoofdpijn, hoestte slijmen op. We kregen zijn koorts niet omlaag ondanks alle paracetamol. Dinsdagnacht was hij aan het stuipen dus heb ik spoed opgebeld. We moesten langskomen en ze hebben hem meteen getest, ook omdat ze vonden dat hij alle symptomen toonde.
    Het resultaat was gelukkig negatief! Wel testte hij positief op influenza.
    De symptomen lopen best gelijk dus het wil niet persé zeggen dat je corona hebt.
    Wat wél zeker is, is dat je weerstand nu erg laag is en je dus risicopatiënt bent om het te krijgen, moest je nu ook een "gewone" griep hebben.

    Verzorg je heel goed en sluit jezelf volledig op in huis! Ook je partner en kind.
    Ik laat de boodschappen aan huis leveren en kom enkel nog buiten in mijn tuin.
    100% lock down voor ons gezin, hier mag niemand op bezoek komen, geen grootouders of andere familie, niemand.
    Binnen 6 weken ben ik uitgerekend en als een van ons symptomen toont tegen dan mag mijn man niet bij de bevalling zijn.. ik lig er al nachten wakker van dus we hebben beslist om het de laatste weken drastisch aan te pakken in de hoop dat we gezond blijven.

    Ik houd de moed erin maar vind het vreselijk triest dat onze zoon niet op bezoek mag na de bevalling.
    Ik kan alleen maar hopen dat ik een natuurlijke bevalling heb zonder complicaties, dan kan ik dezelfde dag naar huis. Worst case krijg ik een keizersnede, en daar mag de partner al zeker niet bij zijn, en dan lig ik 5 dagen alleen, bah wil er niet teveel aan denken..

    Moet wel toegeven dat ik van vrolijk en energiek naar angstig en neerslachtig ben gegaan :(
     
    Wanda68, Suuster, myka27 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Ik kan het me wel voorstellen dat je angstig bent voor wat komen gaat.. ik ga dan ook heel hard hopen dat je normaal kunt bevallen zonder complicaties zodat je dan snel weer met je zoontje herenigd bent!
    En jeetje, wat was hij ziek!!! Hoe gaat het nu met hem? Stuipen zijn altijd een grote schrik! Gelukkig testte hij negatief op Corona! Ik ben me zeer zeker bewust dat het ook gewone griep kan zijn, maar kan de op en aflopende temp niet zo plaatsen.
    Helaas testen ze hier alleen de kritieke personen omdat er te weinig materiaal is...
    Ik leef idd ook in volledig quarantaine met mijn gezin, precies zoals jij dat omschrijft..
    Wij komen ook alleen in de achtertuin..
    Hopelijk is het binnen 6 weken allemaal een klein beetje onder controle, zodat je je eventjes iets minder zorgen hoeft te maken ❤️
     
  19. myka27

    myka27 Fanatiek lid

    6 sep 2012
    3.675
    2.325
    113
    Ik snap je gevoel heel goed
    Je gunt het een ander, maar zelf wil je ook zoooo graag datgene.
    Dikke knuffel lieverd
     
    Marjo88 vindt dit leuk.
  20. myka27

    myka27 Fanatiek lid

    6 sep 2012
    3.675
    2.325
    113
    Niks aan die onzekere tijd.
    Probeer te genieten van deze laatste weken ❤️
     
    Lisa890 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina