NOD-lijst 1 t/m 15 augustus 2021

Discussie in 'NOD forum' gestart door Roni7888, 4 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaktus

    Kaktus Actief lid

    4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Hoe doen jullie het trouwens met alcohol?

    In mijn normale leven denk ik dat ik misschien wel voldoe aan de hoeveelheid om alcoholist genoemd te worden (no worries, drink nooit alleen en functioneert gewoon nog, die grens is gewoon zo laag als je geen student meer bent!). Ik ben wel al geminderd. De vorige ronde heb ik voor de eisprong gewoon gedaan waar ik zin in had (dus zo 2 tot 3 keer per week 4 drankjes). Na de eisprong heb ik het toen bij max 1 a 2 gehouden.

    Was vorige ronde dus ook heel even zwanger en voelde me ook al snel zwanger. Wist alleen niet dat dat zwanger was want was heel lang niet met eisprong ongesteld geweest dus dacht dat het misschien gewoon zo voelde om ongesteld te worden als alles werkt. Denk dat als ik me weer zwanger voel ik maar gewoon helemaal stop met drinken. Doe nu voor m'n eisprong ook al minder (max 1 a 2) maar ga dit weekend wel weg dus wordt misschien iets meer. Wil ook weer niet m'n hele leven baseren op misschien zwanger worden want heb geen idee hoe lang dit nog duurt..

    Heel benieuwd hoe jullie dit doen :)
     
    Roni7888 en roos888 vinden dit leuk.
  2. roos888

    roos888 Actief lid

    6 feb 2021
    196
    151
    43
    Vrouw
    Ik drink gewoon tot ik een positieve test heb uiteraard. Ik drink meestal in de weekenden en zolang ik niet zwanger ben blijf ik dat wel doen.

    Hier zit het probleem meer in roken. Ik wil heel graag stoppen maar vorige poging is mislukt en waren mijn suikerwaardes heel hoog dus helaas terugval. Maar wil met de zwangerschap echt niet roken ook met alle risico's dus twijfel zo om nu nog een poging te doen of juist als ik zwanger ben.
     
  3. Kaktus

    Kaktus Actief lid

    4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Ja roken lijkt me nog lastiger! Afbouwen en dan stoppen als je een positieve test hebt misschien een tussenweg?

    Ik heb zelf het idee dat de 4 drankjes die ik na m'n eisprong heb gedronken die vmk niet geholpen hebben..waarschijnlijk had het echt minimale invloed maar wil bij een evt volgende miskraam in ieder geval het gevoel hebben dat ik er alles aan heb gedaan:).

    Gaat bij m'n directe omgeving denk ik wel meteen tot vragen leiden als ik niet meer drink maar ach dat zie ik dan wel weer.
     
    roos888 vindt dit leuk.
  4. doublerainbow

    doublerainbow Actief lid

    12 jun 2021
    233
    486
    63
    Vrouw
    Ik ben helemaal gestopt met alcohol en mijn vriend ook. Na de 2 miskramen willen we gewoon alles zo "perfect" mogelijk doen voor een paar maanden. Om de kans op een slechte qualiteit embryo zo klein mogelijk te maken.

    Hopelijk werkt het :thumup:. Het niet drinken was op het begin wel even raar, maar het gaat nu prima en het is voor een goed doel!
     
  5. doublerainbow

    doublerainbow Actief lid

    12 jun 2021
    233
    486
    63
    Vrouw
    Iedereen in onze omgeving weet van de miskramen en waar we mee bezig zijn. Dat maakt het niet drinken ook wel iets makkelijker trouwens..
     
  6. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Hmm... wij drinken niet, dus ik kan je geen tips geven.
    Ik begin wel een beetje onrustig te worden zeg. Spanning ofzo?
     
  7. Kaktus

    Kaktus Actief lid

    4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Oja dit helpt wel! Wij hebben het ook wel aan goede vrienden verteld, dus een man of 8 weet er wel van.
    De rest van m'n vrienden nu al informeren voel ik nog niet zoveel voor. Zie buiten corona altijd wel veel mensen, van die feestjes met 40 man die je minstens 1x per maand ziet. Die hoeven het wat mij betreft niet te weten. Zie inmiddels door corona ook wel wat minder mensen maar alsnog per maand nog wel een man of 15 die ik niet allemaal op de hoogte wil brengen.. misschien als t nog wel langer duurt dat ik dat wel ga doen want ben eigenlijk wel altijd een beetje een open boek :)
     
  8. Kaktus

    Kaktus Actief lid

    4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Ja je gaat ook donderdag al starten met testen toch? Dus de spannendere tijden breken gewoon weer aan :)
     
    Roni7888 en roos888 vinden dit leuk.
  9. roos888

    roos888 Actief lid

    6 feb 2021
    196
    151
    43
    Vrouw
    Ja dat is een goeie!

    Je kan ook 0.0 drinken he maar ik zelf vind dat niet te drinken haha maar dan krijg je natuurlijk ook vragen? Maar als je het nu al doet zoeken ze er misschien verder niets achter. Al is het wel lastig want je weet natuurlijk nooit wanneer het raak is en hoelang het duurt.
     
  10. Kaktus

    Kaktus Actief lid

    4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Je klopt. Ik had met mijn domme hoofd niet jarenlang moeten roepen: 0.0 huh dan kan je toch beter gewoon water drinken? Maar inderdaad als ik alcoholvrij combineer met rauwe dingen eten wordt het uiteindelijk normaal
     
  11. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Ik ben normaal ook wel een drinker maar probeer t nu te minimaliseren ook omdat mijn tempratuur dan niet meer klopt. Maar voor de eisprong doe ik het wel gewoon. De keer dat ik zwanger raakte heb ik ook na de eisprong gedronken... de eerste week heeft het toch nog geen contact met je bloedbaan en zweeft t ergens rond. Er zijn heel veel mensen zwanger geworden die t pas veel later wisten en gewoon gedronken hebben.

    Ik ben helaas ook weer begonnen met roken, ik bouw t af bij een positieve test. Weetje er zijn heel veel mensen die zoveel slechter en ongezonder leven en ook zwanger raken en blijven... alleen wij zijn er op gefocust... maargoed iedereen moet doen waar die zich prettig bij voelt.. :)
     
  12. Maudje123

    Maudje123 VIP lid

    2 aug 2020
    12.386
    7.912
    113
    Vrouw
    Ik kom mij alvast hier aanmelden. Nog niet ongesteld maar vandaag op 10 dpo weer een negatieve test. Gezien ik aan de diclofenac en morfine zit verwacht ik ook niet dat het raak is deze ronde.
    Voorlopige nieuwe nod is 10 augustus, afhankelijk van mijn ei. Ronde 15, zucht
     
    Roni7888 vindt dit leuk.
  13. Maudje123

    Maudje123 VIP lid

    2 aug 2020
    12.386
    7.912
    113
    Vrouw
    NOD-lijst 1 t/m 16 augustus 2021

    ♡♡♡♡♡

    1 augustus (0)

    2 augustus (2)
    Nenp - 32 jaar - 1e kindje - ronde 3 na mk
    Penniej - 33 jaar - 3e kindje - ronde 3

    3 augustus (1)

    Bambiniheart- 32 jaar - 1e kindje - ronde 5

    4 augustus (2)

    Meisjeeigenwijsje- 27 jaar- 2e kindje - ronde 4
    xDanielle - 30 jaar - 4e kindje(1e samen) - ronde 10

    5 augustus (4)
    Sophie2019 - 33 jaar - 2e kindje - ronde 2 na missed abortion en vmk
    Kiekieboe - 29 jaar - 3e kindje - ronde 2
    Roos888 - 30 jaar - 1e kindje - veel te veel
    Primerose - 34 jaar - 3e kindje - ronde 3

    6 augustus (0)

    7 augustus (1)
    Ellyn - 32 jaar - 1e kindje - ronde 7

    8 augustus (0)

    9 augustus (0)


    10 augustus (1)
    Maudje123 - 44 jaar - 3e kindje - ronde 15

    11 augustus (1)
    Doublerainbow - 30 (31 op 3 augustus :$) - 1e kindje - ronde 9

    12 augustus (0)


    13 augustus (1)
    Kaktus - 31 jaar - 1e kindje - ronde 8(?)

    14 augustus (0)

    15 augustus (0)


    ♡♡♡♡♡

    Totaal (13)

    Wachtbankje (0)

    Zwanger (0)

    Ongesteld (0)


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
     
  14. Kaktus

    Kaktus Actief lid

    4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Poeh ronde 15 :( hopelijk kan je je alsnog afmelden. 10 dpo is nog best vroeg om te testen toch :)
     
    Maudje123 vindt dit leuk.
  15. Maudje123

    Maudje123 VIP lid

    2 aug 2020
    12.386
    7.912
    113
    Vrouw
    Ja ronde 15, wel verwacht dat het langer zou duren ivm mijn leeftijd maar niet dat het zo lang zou duren.
    Ja is nog wel vroeg, dat is waar. Maar ik heb naast zere borsten/tepels niet echt iets wat op zwangerschap wijst.
     
  16. Kaktus

    Kaktus Actief lid

    4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Ja dat van er zijn meer mensen die drinken omdat ze het nog niet weten probeer ik mezelf ook voor te houden..ook omdat ik niet te spastisch bezig wil zijn met dat zwanger worden. Maar had vorige keer toch dat ik er minder van kon genieten omdat ik in m'n achterhoofd aan een eventueel klompje cellen moest denken..

    Roken is wel net slechte timing, maar betere motivatie om te stoppen dan zo'n positieve test kan je niet krijgen denk ik dus dat scheelt :)
     
    Roni7888 vindt dit leuk.
  17. Kaktus

    Kaktus Actief lid

    4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Ja meer dan een jaar is wel echt lang, hopelijk is het jullie nog gegund. In principe is elke zwangerschap weer anders toch dus alles kan nog! Spannende dagen in het vooruitzicht :)
     
    Roni7888 en Maudje123 vinden dit leuk.
  18. Maudje123

    Maudje123 VIP lid

    2 aug 2020
    12.386
    7.912
    113
    Vrouw
    Dat hoop ik ook echt dat het nog mag gebeuren. Nog 4 dagen tot nod
    Ik temp ook, dus als mijn temp morgen of overmorgen lager is dan weet ik genoeg
     
    Kaktus vindt dit leuk.
  19. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @Maudje123 ronde 15.. ik hoop echt dat dit jullie ronde wordt!! Je hebt nog even tot nod.... hey, wonderen bestaan! Ik ga heel hard duimen!

    Ik ben niet eens zwanger, maar ben alsnog aan t rondkijken voor babyspullen. Onder andere een kolf. De 1ste heeft geen bv gehad, de 2e 6 maanden bv en ik zou dat nog een keer willen doen. Elvie, lijkt me zo gaaf, maar kom op, 300€ voor enkelzijdig?1
     
    Maudje123 vindt dit leuk.
  20. Maudje123

    Maudje123 VIP lid

    2 aug 2020
    12.386
    7.912
    113
    Vrouw
    Ik ben ook wel beetje aan het kijken en heb ook al wat spul op zolder staan, hoop zo dat het niet voor niks is
     

Deel Deze Pagina