NOD-lijst 1-15 maart 2020- door tot iedereen op roze DEEL 2.0

Discussie in 'NOD forum' gestart door Secret Promise, 3 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    Mag ik jullie om advies vragen?
    Iemand in de familie is van de week bevallen van een doodgeboren kindje (37 weken) en nu weet ik niet wat ik moet doen... Kaartje sturen...? Maar gecondoleerd dan of een geboortekaartje? Geen idee wat we nu moeten...
     
  2. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Ooit meegeschreven en zie nu deze vraag. Wat vreselijk dat iemand van de familie hun kindje verloren is! Een andere situatie, maar wij hebben afgelopen januari die zwangerschap moeten beëindigen vanwege een niet levensvatbare afwijking. Kindje een week thuis gehad, voor we haar hebben gecremeerd. Wij kregen alleen maar hele mooie rouwkaarten met "in gedachte zijn we bij jullie" etc. Volgens mij zijn er ook speciale rouwkaarten voor doodgeboren baby's. Ik zou in jouw geval ook gaan voor een rouwkaart met iets als "in gedachte bij jullie" of "dag lieve, kleine ster". Met, als het familie dichtbij is, een mooie persoonlijke tekst. Ik heb daar heel veel troost uit gehaald. Te lezen dat iedereen zó met ons meeleefde.
     
  3. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Wat vreselijk, gecondoleerd. Van de mensen in mijn omgeving die zo’n verlies hebben gehad, weet ik dat een kaart zeker gewaardeerd wordt. En ook dat het zo vreselijk dubbel is, want het is zo’n groot verdriet, maar er is ook de liefde, de trots en het geluk van de geboorte van hun kindje. Ik denk dus dat beide wel kan, maar het gaat er vooral om dat ze weten dat je aan hen denkt. Sterkte voor je jou en je familie.
     
  4. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Oh wat vreselijk dat jullie je kindje hebben moeten laten gaan. Knuffel.
     
    Iemand1991 vindt dit leuk.
  5. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    @Lyn23 knuffel voor jou. Wat een lang proces dit. Ik hoop dat je nu echt snel onder de 5 zakt en het verlies een plekje kunnen gaan geven.

    @Ajuuparaplu jij ook een knuffel. Ik had zo gehoopt dat we nu allemaal van deze lijst af zouden zijn.
     
  6. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Dit inderdaad. Wij waren ook zo enorm trots op ons meisje.
     
  7. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    @Iemand1991 wat erg dat jullie haar hebben moeten laten gaan. Kan me niet voorstellen hoe zwaar dat moet zijn. Bedankt voor je openheid, we gaan een kaartje sturen dan. Ik vind het zo lastig, voelt alsof het nooit goed gaat zijn wat je doet. Ik wilde ze feliciteren met de geboorte van hun kindje en ook condoleren, maar m'n man zei weer dat dst echt niet kan, dat feliciteren. Maar je bent toch ook trots inderdaad? Er hoort toch een felicitatie bij?
    Ik zie dat je nu wel weer in verwachting bent? Gefeliciteerd!

    @Lyn23 hopelijk is je hcg snel onder de 5. Wat een lange nasleep!

    @hier geen idee wanneer m'n eisprong is geweest, normaal voel ik die duidelijk maar deze keer niet. Dus ook geen idee of we het op tijd gezellig hebben gemaakt. M'n man heeft z'n gevulde potje weggebracht, ben benieuwd of er iets uitkomt
     
  8. Lyn23

    Lyn23 Fanatiek lid

    6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw

    Een goede vriendin van mij haast kindje is ook overleden 3 dagen voor de uitgerekende datum. Feliciteren zou ik niet doen bij zo'n groot verlies, maar zeker wel erkennen dat het kindje hun kind is. Mijn vriendin heeft daarna nog een kindje gekregen en ze had al 2 daarvoor. Veel mensen zeggen tegen haar dat ze 3 kinderen heeft, terwijl ze er dus eigenlijk 4 heeft. Voor haar is het heel waardevol om te erkennen dat het kindje er geweest is en ook hun kind is.
    Ik ga ook elk jaar naar het graf en stuur haar altijd op de sterfdag een kaart om te laten weten dat ik aan ze denk.
    Wees gewoon eerlijk over je gevoel en zeg liever dat je niet weet wat je moet zeggen, dan wat je denkt wat je hoort te zeggen..


    De nasleep hier is tergend lang. Zwanger zijn lijkt zó ver weg ook. In dit tempo is het over 2 weken rond de 5 en zou ik weer een cyclus moeten krijgen

    Ben benieuwd of er wat uitkomt bij je man. Wanneer hoor je het?
     
  9. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje! We gaan een kaartje sturen. We kunnen ook nogeens niet naar de begrafenis omdat we op vakantie zijn...

    Ik snap je helemaal, het duurt enorm lang voor jullie! Hopelijk hierna in 1 keer raak! Dat je lichaam nog weet hoe je zwanger moet worden.

    We hebben toevallig vandaag de uitslag, maar nog geen bespreking gehad. Volgens mij is het niet heel goed maar ook niet heel slecht?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Sorry meiden dat ik niet meer reageerde, de meldingen deden het weer eens niet.

    @Ajuuparaplu helaas heb ik geen idee wat dit betekend, hopelijk is de uitslag toch wel redelijk gunstig.

    Gisteren zijn wij de trotste ouders geworden van N.ick. Het was een hele heftige en zware bevalling en lig nog in het ziekenhuis samen met N.ick .
     
    Dale Cooper en Lyn23 vinden dit leuk.
  11. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Proficiat meid. Hoop dat jullie snel mogen herstellen en het genieten kan gaan beginnen. Dikke knuffel en een mooie kraamtijd !
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  12. Lyn23

    Lyn23 Fanatiek lid

    6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw

    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!! En een spoedig herstel gewenst x
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  13. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Oh gefeliciteerd! Hoe voel je je nu en hoe gaat het met de kleine?
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  14. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    @Dale Cooper gefeliciteerd! Hopelijk gaat het nu weer allemaal goed met jullie!
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  15. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Ik stuur deze door naar @bluedrake :) Die van mij is inmiddels alweer 5 maanden:D
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  16. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    Ooh haha sorry! Zit ik niet goed m'n op te letten!
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  17. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @Ajuuparaplu @michele25 @Dale Cooper @Lyn23 bedankt! Ik heb helaas alles meegemaakt wat je echt niet wilt meemaken in een bevalling.

    Tot overmaat van ramp was ik 24 uur thuis en werd ik met spoed opgenomen, want ik ging weer niet goed. Koorts, ontstekingswaarde veel te hoog. Toen supersnel besloten dat mijn man voor N.ick ging zorgen thuis, zodat ik kon aansterken in het ziekenhuis.

    Inmiddels sinds zaterdagmiddag thuis met een forse kuur waar ik ontzettend moe van ben. Daardoor veel kraamzorg gemist (wie heeft ooit verzonnen dat je minder krijgt als je zo ziek in het ziekenhuis ligt?)

    Met N.ick gaat het goed, hij vertoond rand prematuur gedrag aangezien ze hem gehaald hebben, verder is die godzijdank goed uit de bevalling gekomen. Ik en N.ick hebben beide kantje boord gelegen, dus daar ben ik ontzettend dankbaar voor (mijn hartslag zakte weg tijdens de bevalling en die van N.ick ook, ik lag op een gegeven moment zelf aan de hart monitor en de arts kwam aanrennen en wilde eigenlijk meteen ingrijpen, waar ik met m'n oerkracht binnen 10 minuten N.ick op de wereld heb gezet)

    Misschien niet iets wat jullie willen lezen, maar dan hebben jullie een beetje een idee hoe heftig het is geweest.
     
  18. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Oh wat vreselijk! Ik hoop dat je snel opknapt en het een plekje kan geven. En natuurlijk nu eindelijk kan genieten van jullie mannetje!
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  19. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    @Lyn23 hoe is het net jouw?
     
    Lyn23 vindt dit leuk.
  20. Lyn23

    Lyn23 Fanatiek lid

    6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn 1e menstruatie na de miskraam gehad.. was heftig

    Nu op dag 19 geen ei te bekennen. Ik heb niet trouw elke dag getest dus ik kan hrm gemist hebben, maar er was niet eens een licht streepje te zien afgelopen dagen..

    Verder kan ik nog steeds moeilijk baby's en zwangere vrouwen zien

    Hoe is t met jou?
     

Deel Deze Pagina