NOD-lijst 2018 (12+mnden)

Discussie in 'NOD forum' gestart door Frummels, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Spannend @Jolo ik duim heel hard dat alles goed is !

    @Nog anoniem goed dat je de stap genomen hebt! Hoop dat je er een stuk zelfverzekerder uitkomt!
     
    Jolo en Nog anoniem vinden dit leuk.
  2. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Straks ff een vriendin gesproken en zij heeft me eigenlijk mijn ogen geopend. Ze zei , je hebt een probleem met je eigenwaarde. Je geeft jezelf een bepaalde identiteit waar het roken bij hoort. Je moet leren dat jij er ook mag zijn en dat jij ook wat waard bent. Je mag trots zijn op jezelf maar je moet er wel zelf in geloven. En dat is wat ik inderdaad moet bereiken. Daarvoor heb ik een psycholoog nodig en niet een praktijkondersteuner die zich alleen op het stoppen met roken richt en niet op de onderliggende problemen. Zo lang ik dat niet bereikt heb kan geen enkele vorm van hulpmiddelen me van het roken afhelpen want het is een bepaalde mindset die je moet hebben.
     
  3. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Fijne vriendin ♡ daar heb je wat aan! Je bent het waard!

    Ik heb vd zomer therapie gehad voor oa onzekerheid en drukke hoofd. (Hsp'er) en moet zeggen dat het echt wel stuk rustiger is geworden! Blijft een werkpunt maar veel leefbaarder zo!
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  4. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Fijn at het je heeft geholpen Yviev, ik ben ook een vrij gevoelig persoon, of ik HSP'er ben weet ik niet maar ben wel heel gevoelig ook voor sfeer. Daarom weet ik dat ik ook psychotherapie nodig heb, en idd zo'n vriendin is goud waard.
     
  5. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Nou we zijn bij de gyn geweest.
    Mijn hormoon uitslagen waren goed.
    Er was iets mis gegaan in mck met semenonderzoek. Uitslag was niet binnen bij gyn.
    Ze gaat er achter aan....
    Heeft uitgelegd dat op het moment dat de uitslag semen het zelfde is of minder moeten we icsi.
    We horen woensdag meer.
     
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Gelukkig is het goed gegaan!
    Voor wat betreft IUI: de protocollen verschillen per ziekenhuis en zelfs elke gynaecoloog denkt er anders over. Toen wij startten met IUI was dit enkel op basis van ovulatietesten. Bij een positieve test moest ik naar het ziekenhuis bellen en de dag erna zou de IUI plaatsvinden. Na 3 keer geen resultaat zouden we weer om tafel gaan met de gynaecoog, ik vond enkel ovulatietesten gebruiken behoorlijk stressvol, want wat als de test al eerder positief was dan ik zou testen? Voor de IUI maakte de fertiliteitsarts altijd een echo en meestal was mijn eisprong dan al geweest. Voelde dan een beetje als mosterd na de maaltijd. Toen is besloten om ook cyclusmonitoring icm ovulatietesten te doen om te kijken hoe mijn eitjes groeiden. Dat gaf al meer rust. Maar na weer 3 keer was er geen resultaat en gingen we weer om tafel. We moesten nog eens 3 keer doorgaan volgens de gynaecoloog op deze manier. Hij was anti-hormonen. Maar goed, ik was brutaal en toen ik op het spreekuur kwam bij de fertiliteitsarts om een follikelmeting te doen heb ik gevraagd of het gebruik van ovitrelle een optie voor mij zou kunnen zijn. Zij heeft gelukkig zonder blikken of blozen meteen een recept uitgeschreven. Het spuiten van ovitrelle gaf mij het meeste rust, omdat je alles uit handen geeft en je jezelf niet constant bezig hoeft te houden met die irritante testen. Helaas heeft dit voor ons niet tot resultaat geleid, maar dat heeft een andere oorzaak.

    De IUI zelf vond ik altijd meevallen, ik voelde alleen altijd het katheter naar binnengaan in de baarmoedermond en dat kriebelt een beetje. De eerste paar keer heb ik ook flink krampen gehad naderhand, maar ook dat werd steeds minder.
     
    Shar91 vindt dit leuk.
  7. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Oh wat slecht dat er iets mis is gegaan met het onderzoek.. Ik duim toch dat IUI als nog een optie voor jullie kan zijn. Wij waren ook een randgevalletje IUI/IVF-ICSI, maar hebben toch eerst nog gebruik gemaakt van IUI, zodat we er in ieder geval alles aan gedaan hebben. Mijn vriend produceerde in het begin van ons traject elke keer rond de 1 miljoen na opwerking. Inmiddels dat zodanig afgezwakt dat IUI voor ons niet meer zinvol is.
    Hopelijk wordt woensdag meer duidelijk voor jullie. Dikke knuffel!
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  8. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Altijd fijn om zo'n vriendin te hebben, soms moet je even een spiegel voorgezet krijgen.
    Hopelijk gaat een psycholoog jou helpen je eigenwaarde terug te krijgen en dat dit ook uitwerking heeft op het stoppen met roken.
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  9. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Zondagochtend online uitslag binnen gehad van de semenanalyse van het Radboud, blijkt dat 99% van de 0,6 miljoen zaadjes na opwerking ook nog eens een afwijkende kop hebben. Reken maar uit wat erover blijft. Dit verklaart voor mij wel waarom de de IUI’s niet tot resultaat geleid hebben. Blijkbaar kijken ze daar in een streekziekenhuis niet naar..
    Bij de uitslag stond dat dit monster geschikt is voor ICSI, dus ik weet nu bijna 100% zeker dat we met het ICSI-traject gaan starten.

    Tevens kwamen gisteren mijn bloeduitslagen ook binnen omtrent HIV en Hepatitis, gelukkig was dit wel goed.
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  10. Shar91

    Shar91 Actief lid

    9 aug 2018
    355
    336
    63
    Vrouw
    @JosjeM , Bedankt voor je uitgebreide reactie. Wat balen dat het voor jullie niet heeft mogen bijdragen, hopelijk hebben jullie meer geluk met ICSI! De ovulatie testen geven mij ook altijd veel stress aangezien ik geen regelmatige cyclus heb en dus niet goed kan inschatten wanneer hij positief zal worden. Ik ga dit ook direct aangeven bij de gyn en hoop dan in ieder geval hormonen te krijgen voor m'n eisprong. Wat ik me verder vooral afvraag is of het zin heeft om de IUI door te zetten als het eitje die ronde aan de afgesloten kant zal gaan springen. Ik vind het namelijk zonde om kansen te verspillen. Waarschijnlijk kan de gyn ons daar met twee weken meer duidelijkheid over geven.
     
  11. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Bij mij gaf de arts duidelijk aan de IUI niet te laten doorgaan als ik enkel eitje had aan de kant zonder eileider. Ik kreeg wel vanaf de start van IUI hormonen om ervoor te zorgen dat ik meer dan 1 eitje had, en daardoor altijd één aan de goede kant. Ik zou daar zeker op aandringen bij de arts, als die dit niet uit zichzelf voorstelt!
     
    Shar91 vindt dit leuk.
  12. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Idd nu wel duidelijk waarom iui niet wil lukken. Wat fijn dat er tegenwoordig zulke technieken zoals icsi zijn. Hopelijk kunnen jullie snel starten
     
  13. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    @JosjeM wel duidelijk waarom het inderdaad niet wil lukken! Hopelijk snel resultaat met icsi!
     
  14. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    @JosjeM Stom dat jullie dit nu pas te weten komen zeg! Verklaart heel veel natuurlijk.
    Hopelijk kan je snel starten met icsi en levert het jullie een mooi resultaat op!

    Hier net terug van bij de gyn. Belangrijkste goede nieuws: geen cysten na de overstimulatie!
    De bloedingen van enkele weken geleden zullen waarschijnlijk effectief mijn maandstonden geweest zijn want op echobeeld leek het alsof ik net weer een eisprong gedaan heb.
    Alleen was de bloeduitslag niet helemaal duidelijk dus ik moet morgen nogmaals bloed laten prikken.
    Nuja, zoals het er nu uitziet, zouden we waarschijnlijk kunnen beginnen met IVF wanneer mijn volgende maandstonden doorkomen, wat waarschijnlijk binnen een tweetal weken is. Met een beetje geluk dus wel een eerste punctie en terugplaatsing voor het nieuwe jaar. Ik hoop het zo!
     
  15. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @SD90 Eindelijk kan je bijna verder lieverd ! Want zo stil hangen is het toch ook echt wel niet he!
    Zou alvast een erg mooie afsluiter van het jaar zijn als je nog een terugplaatsing hebt ! :rolleyes:
     
  16. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Je bent een lieverd. Word helemaal blij van je berichtje :)
    Dat stilhangen is inderdaad superfrustrerend. Enorm blij dat we binnen enkele weken weer actie mogen ondernemen!
    Stiekem droom ik ervan dat onze ene megagrote kerstwens mag uitkomen en het direct prijs is... Maar daar gaan we maar niet teveel vanuit proberen gaan.

    Hoe voel jij je nu?
     
  17. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik denk wel dat je grote kansen hebt met IVF hoor, dus we gaan gewoon voor dat kerstgeschenk. Hoe mooi zou dat wel niet zijn !! :rolleyes: Duimen duimen duimen !! :thumup:

    Met mij alles ok. Niet echt veel last van kwaaltjes. Maakt mij erg onzeker, maar misschien reageer ik gewoon niet zo heel heftig op het hcg.
    De echo van gisteren was allesinds goed, dus we gaan vanaf nu voor een positieve ingesteldheid gaan. Binnen 2 weken heb ik mijn 2de echo.
     
  18. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Ik heb er eigenlijk zelf ook best goeie hoop op. Geen idee waarom maar 't voelt alvast wel juist! Ga veel kaarsjes branden de komende tijd, denk ik :roflmao:

    Fijn dat je niet veel klachten hebt, maar ik snap wel goed dat dat je onzeker maakt. Hopelijk binnen 2 weken een prachtig kloppend hartje en daarna heel wat rust in je hoofd bij, en vertrouwen in je lijf en dat klein prutsje in je buik!
     
    Jolo vindt dit leuk.
  19. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Wat fijn @SD90 dat er eindelijk vaard in zit! Ik duim zo hard voor je mee dat je een prachtig kerstcadeau krijgt!! ♡♡♡
     
    SD90 vindt dit leuk.
  20. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Zo lief! Dankjewel! Hopelijk voor jou ook snel eens goed nieuws!
     

Deel Deze Pagina