NOD Mei 2008

Discussie in 'NOD forum' gestart door Danjo, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Dat is heel goed nieuws! klusweekend! ;)

Liefs Naatje

2. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik ben dit keer gestart met de ovutesten de dag na mijn laatste ongidag....ik ben weer een dag of 5/6 ongi geweest en daarna zijn dan eigenlijk gelijk mijn vruchtbare dagen, dus volgens mij moet ik dan wel goed zitten lijkt me....of zal mn ei er al zijn terwijl ik nog in de :evil: :evil: dagen zit.....hoop het echt niet....

3. Indira

Indira Lid

1 apr 2008
    65
    0
    0
    Haai meiden,

ooooooooow wat lief van jullie! Al die felicitaties! Dank jullie wel!

Heb vanochtend nog even een testje gedaan samen met vriendlief. Want die 99% daar geloof je op dat moment helemaal geen zak van...enfin hij gaf weer ZWANGER aan dus ik moet er aan geloven! :confused: Maar goed ik ben al een heel stuk rustiger dan gister. Ik kreeg gewoon een heuse paniekaanval, kan het niet anders uitleggen! Ik wilde mezelf geruststellen met een negatieve test maar dat ging even anders... :)

Ik hoor inderdaad nog bij het aprilforum. Daar was ik op een gegeven moment bijna 2 weken overtijd (negatieve testen) en toen verloor ik bruin bloed dus ik ging er vanuit dat er een ongi zat aan te komen. Banner aangepast en aangemeld bij het mei forum. Maar ik heb iets van 8 dagen bruin bloedverlies gehad en 2 heldere bloedingen en ik was er niet gerust op. Er bleef iets knagen omdat ik in die periode dat ik overtijd was een ontzettend zwanger gevoel had. Dus ik kon het niet naast me leggen en vandaar dat ik mezelf met een negatieve test wilde geruststellen! Zo van: "Zie je wel muts! Niets aan de hand!" maar in plaats daarvan liep ik iedere kamer van mijn huis binnen, turend naar een schermpje en steeds hetzelfde zinnetje herhalend: "...dit kan niet, hoe is dit? Hoe kan dit?" Ik heb wel nog een goede inval gehad gister en dat is er een fotootje van maken! Die komt er nog wel op!

Mijn mannetje reageerde ook wel geschokt maar was er we superblij mee! ...je weet dat ik heel veel van je hou...

Meteen vanochtende de HA gebeld en heb om 10 uur een afspraak. Maak mij toch zorgen over dat bloedverlies, zo achteraf gezien en nu heb ik eigenlijk geen flauw idee hoe ver ik al ben? dus let maar even niet op mijn banner maar leuk is ie wel...

Ik kom straks nog even terug...ben zooooooooo happy!

4. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Morning ladies,

Ben ik dan weer eindelijk.
    @Indira: Gefeliciteerd!
    @Tacha: fijn dat alles goed gegaan is met je moeder, hebben onze duimen niet voor niets gedraaid ;)
    @libra: heb je nog wel een beetje kunnen slapen? Wat een verevelend idee dat dat zomaar gebeurd....leef met je mee.

En dan even over hoe het hier is. Mijn temp is gezakt, al heb ik nog niet echt goed inzicht in mijn tempkaart omdat ik pas drie dagen bezig ben met tempen...
    Gisteravond gewerkt en heb veel op de W.C. gezeten, moest veel plassen en had een raar gevoel in mijn buik, een soort opgeblazen gevoel. Hebben niet geklust gisteravond want ik was moe en hubby lag al heerlijk te slapen (al zegt hij altijd dat ik hem daar wel wakker voor mag maken hoor... ;) Gister overdag overviel me een gevoel van oververmoeidheid, zag ook erg tegen het werken op maar het is me gelukt en ik was blij dat het ook weer gezellig was, want dat scheelt al de helft. Ik moet altijd maar weer zien met wie ik werk.... dat kan wel een nadelig voor mij zijn maar goed, alles voor de menskes....

Zo en dan ga ik nu mij en mn dochter even aankleden, word wel weer tijd, hoop dat ik vandaag even wat meer puf heb om wat te doen in huis, is wel weer nodig.
    Blijf gewoon online....af en toe even spieken....ben erûg benieuwd naar hoe het nu gaat met Indira.... kom op meid, tijd voor je meldplicht.....Nee hoor grapje, kan me voorstellen dat er nu van alles speelt bij je en dat je verder even niet denkt aan de zp.

Oh wat is er aan de hand met de 9maand banners?

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    :oops: Had niet gezien dat e ook al gepost had Indira, ben blij voor je: geniet van je zwangerschap hoop voor jullie op een gezond kindje!

6. miek78

miek78 Actief lid

7 jan 2007
    295
    0
    0
    drogiste
    noord holland
    @ Female
    een hsg foto is een baarmoeder foto

Het onderzoek
    U meldt zich op het afgesproken tijdstip bij de inschrijfbalie van de polikliniek Obstetrie & Gynaecologie. De gynaecoloog en een verpleegkundige gaan met u naar de afdeling Radiodiagnostiek. Daar wijst de verpleegkundige u de kleedkamer.

U gaat op de röntgentafel liggen met opgetrokken knieën. De gynaecoloog brengt een speculum (spreider) in en desinfecteert uw baarmoedermond met jodiumgaasjes. Daarna plaatst hij een ballonkatheter in uw baarmoedermond. Dit is een dunne buis met een ballonnetje. Het plaatsen van de katheter kan een krampend gevoel in uw onderbuik geven. Dit lijkt op menstruatiepijn. Als de katheter is geplaatst, verwijdert de gynaecoloog het speculum en mag u uw benen weer strekken. De radioloog komt om het röntgenapparaat te bedienen.

Tijdens het onderzoek spuit de gynaecoloog door de katheter contrastvloeistof in. Dit kan een krampend gevoel in uw onderbuik geven. Het inspuiten duurt enkele minuten. Als de eileiders en baarmoederholte gevuld zijn, maakt de radioloog de foto. Het onderzoek kunt u volgen op een tv-scherm.

Foto van de baarmoederholte en eileiders
    Als u vruchtbaarheidsproblemen heeft, kan er een hysterosalpingogram worden gedaan. Er wordt dan een foto van uw baarmoederholte en eileiders gemaakt. Hiermee kan de vorm van uw baarmoederholte en de doorgankelijkheid van uw eileiders worden beoordeeld.

zo ik hoop dat het zo duidelijk voor je is!
    als ze die vloeistof inspuiten dat is heeeeel pijnlijk nu gaat het wel weer.

groetjes Miek78

7. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    hey Indira,
    Ik had de vorige keer dat ik zwanger was ook bloedverlies met 4 weken en dat stopte maar uiteindelijk toch na een foute echo het mis ging met 7 weken?
    Ook ik had getest na bloedverlies en bleef positief tot de echo dus en toen ging het echt mis.
    Ik wil je echt niet bang maken maar houd het wel in je achterhoofd!
    Iedereen zei tegen mij ach dat is een innestellingsbloeding dat is wel goed maar toch het tegen deel bewijsde het weer eens.
    Ik wou het je even vertellen om er toch rekening mee te houden.
    Liefs Chantal.

8. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ JedidJah, dat zou idd een positieve ovutest zijn. Heb je hem met ochtendurine gedaan. Want dat mag eigenlijk niet.

9. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    Indira: gefeliciteerd meid, geniet er van!

Tacha: wat heerlijk dat alles goed is gegaan met je moeder!

JedidJah: KLUSSEN!

Hier snap ik dan weer niets van die ovu testen.
    Woensdagavond: positief
    donderdagochtend: positief
    donderdagavond: positief
    vrijdagochtend: positief
    De streepjes knallen bijna uit de test. Gewoon donkerpaars!

Hoe lang blijft het lh hormoon in je lichaam? Ook al als je ei is gesprongen.

Om heel eerlijk te zijn hebben mijn vriend en ik nu echt geen zin meer om te klussen. Nu vijf dagen in een rij (eerste drie voor de leuk, de laatste twee dagen omdat het moest voor ons gevoel).
    Het klussen omdat het moet heb ik niet als erg prettig ervaren. We hebben dus ook besloten dat maar niet meer te doen op deze manier. Heb nu bij twee cycli exact dezelfde dag een positieve ovulatietest gehad. Dus we gaan er bij de volgende ronde rekening mee houden zodat dit niet meer voor gaat komen. Hoop eigenlijk dat mijn ei al gesprongen is, maar dat ik nog gewoon wat van die hormonen in mijn lichaam heb zitten.......... :(

10. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Miranke, dat is wel heel erg lang die posi testen. Zijn de streepjes allebei even donker of donkerder, over die periode.

11. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    Mupkuh: Ze zijn donkerder als de controlestreep. De controlestreep is lichtroze en de teststreep is donkerpaars.

De test van woensdagavond is gelijk aan de controlestreep. De andere drie testen zijn een stuk donkerder dan de controlestreep.
    Heb niet getest met ochtendurine, dat kan het dus ook niet zijn. :(

12. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Dan heb je een flinke piek meid. Heb er nog nooit eerder van gehoord. Flink klussen dus.

13. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    een kleine rectivicatie: ik heb het idd met ochtend urine gedaan... ik ga dus tussen 1 en 2 nog een keer testen... Dan zien we het wel weer...

Tot dan
    JedidJah

14. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Goedemorgen mei-den! :)

Heb net met mn mama gebeld, ze is al helemaal wakker MAAR heeft super veel pijn :confused: Veel meer dan bij de vorige operaties, de pijnstillers werken maar een kwartiertje :( Maar dit is normaal, het was een hele zware operatie dus de pijn zal nog wel ff blijven duren :( Maar voor de rest is alles goed met haar dus ik blij :)

Met mij gaat het zn gangetje, nu op dag 38 geloof ik :x Slijmverlies is nu wit en héél lopend, soms denk ik dat ik in mn broek heb gedaan (sorry :x !) Maar tepels nog steeds zeer, dus geloof dat ongi er toch gaat aankomen (hopelijk op tijd dan!)

Ik weet niet of ik morgen ga testen hoor, heb echt niets van symptomen en de kans dat mn ei twee weken geleden is gekomen zal wel klein zijn vrees ik :(

Nota: Gisteren zei mn hubby opeens dat mn ogen zo raar schitterden :confused: Ik zei: dat is altijd zo :rolleyes: Hij: Nee, echt, ze schitteren, ik heb dat nog nooit zo gezien :p

15. Vera77

Vera77 Actief lid

8 jan 2008
    115
    0
    0
    Miranke, dat zijn wel heel veel positieve testen. Kan het niet zijn dat je zwanger bent? Dan test je nml. ook positief met een ovu-test. En sommige mensen zijn ook "gewoon" ongesteld als ze zwanger zijn.

Anders denk ik dat je ei al is geweest, want die springt 24-48 uur na het begin van de LH-piek, dus als je al een paar dagen geleden positief testte, dan was de LH-piek al begonnen...

16. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    't gaat nu wel weer wat. Ben alleen waanzinnig geschrokken gisteravond. We hebben natuurlijk direct aangifte gedaan. Gelukkig is de schade beperkt. Alleen m'n vriend is van z'n fiets gevallen en z'n broek en knie zijn kapot... en verder hebben ze een tientje gestolen of zo... ze zagen me met de politie bellen en toen zijn ze d'r vandoor gegaan. Gelukkig maar...

Maar dat dat je zomaar in de stad over komt... jeetje :S

17. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Hi Libra,

Natuurlijk schrik je je rot van zo'n stelletje agressieve idioten. Heel eng hoor. Ik ben blij dat de schade beperkt is gebleven en ik hoop dat ze die klojo's gauw oppakken voordat ze een ander wat aan doen.

liefs noppie

18. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Volgens mij heb ik vandaag een posi ovu test in handen... Tenminste na 5 minuten was ik al bijna net zo licht als de contorle-streep... ga zo kijken maar denk dat het wel zo is...Betekend werk aan de winkel.. :p

19. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Wauw, de banners zijn terug en de mijne loopt wel eng goed als die test posi is....

Edit 11:18 uur: test streepje en controlestreepje hebben dezelfde kleur....

20. Female

Female Niet meer actief

Goedemorgen op deze stralende dag! :D

Ik ben een paar dagen bij pap en mam (Zij wonen op de veluwe maar wij in Belgie, dus ff heen en weer is niet te doen). Heb gister over 200 km. 4,5 uur gedaan! :confused:
    Was een ongeluk gebeurd en heb echt alleen maar files gehad. Kynan heeft, zelfs na 4,5 uur in de auto, geen kik gegeven, zolief!

Vanmiddag ga ik met zoonlief en mam en hond een heel eind wandelen, en vanavond is hier koopavond dus ff lekker goedkope winkels afstruinen naar leuke dingetjes ;)

@ Indira; fEcht leuk dat je lief zo happy was. Iemand moet eigenlijk de lijst weer ff updaten, ik ben gister 10 min. bezig geweest maar krijg het echt niet voor elkaar :oops:

@ Nettie; je doet werk met mensen lees ik, wat doe je precies als ik vragen mag? (hoezo nieuwschierig ;) )
    Enne... succes met klussen vandaag!

@ Miek; dankjewel meid voor je uitleg, weer iets geleerd! Het klinkt wel heftig hoor. Wanneer krijg je uitslag van het onderzoek? Gelukkig gaat het nu wat beter met je!

@ Miranke; ik zou ook bijna zeggen; voor de zekerheid een zw-test. 5 dagen postitief is toch wel heel lang voor een ovu-test? Dacht dat dat normaal max. 3 dagen was...
    Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

@ Tacha; wat een geruststelling dat de operatie goed is gegaan!

@ libra; wat naar zeg! Je schrikt je toch rot, wat een idioten lopen er ook rond zeg :evil:

Deel Deze Pagina