Hallo meiden, Ik ben nu bijna 35 weken......wie nog meer en wie telt er mee af? Lijkt me leuk om samen de weken voorbij te kletsen
Ik ben vandaag 34 weken dus ik doe mee! Pff moet nog 1,5 week tot m'n verlof en de dagen gaan echt niet voorbij....
Ik ben nu bijna 35 weken...nog 4 weken en drie dagen te gaan! (tja tot de op dit moment uitgerekende datum, maar wat moeder natuur bedenkt ) Dus ik tel mee, Groetjes Karin
hoe voelen jullie je meiden? Ik ben nu sinds een kleine 2 weken thuis. Ik voel me op zich wel goed, maar ik slaap heel slecht door tintelende handen door vocht. Maar vind deze zwangerschap wel zwaarder als de eerste keer.
ik voel me over het algemeen goed. heb gewoon heel veel last van kortademheid, en van brandend maagzuur.
ik ook nog 5 weken! vandaag had ik controle bij de VK, ze vertelde me dat ie mooi is ingedaald, maar dat was ie al vanaf week 29... heb heel veel vruchtwater. ik liep vandaag in de stad en heb lekker veel geld uitgegeven (moet ik niet doen eigenlijk haha). maar toen ik thuis kwam, moest ik echt ff liggen, had het gevoel alsof ik mn bekken had gebroken, heb 3 uur in bed gelegen, dat trek ik gewoon niet meer de hele middag winkelen... maar jah de buit mag er wezen
Ik moet nog ruim 6 weken. Ik werk nu nog 2 weekjes. Valt mij soms zwaar omdat ik 's nac hts zo slecht slaap. Maar de dagen op het werk gaan wel weer lekker snel, dus toch nog maar even doorzetten. Het gaat best wel goed, al is het kindje al flink ingedaald en daar heb ik wel last van (voel het aan mijn bekken en pijnlijke liezen). Verder heel veel last van onrustige benen. Dat is zo naar, joh! Als ik even ga liggen beginnen de benen te wiebelen en kan ik niet meer rusten. Ook 's nacht s heb ik er veel last van. Maar goed, het zijn de laatste loodsjes en nog een paar weekjes en dan is het (gelukkig) weer achter de rug!
Hier ook nog rond de 4 weken tot de uitgerekende datum! Ik heb inmiddels al een aantal weken vrij, want ik werk in het onderwijs. Ik heb nog veel energie en nauwelijks last van kwaaltjes, dus echt zat ben ik het nog niet, maar wel heeeel nieuwsgierig!
Vandaag nog precies 5 weken! Ik moet echt nodig mijn huis goed poetsen, maar ben zo snel zo stijf dat ik er zenuwachtig van wordt of mijn huis wel op tijd schoon zal zijn (stomme nesteldrang; het huis boeit me anders nooit ).
hoi hoi ben nu ook in de 35e week! Vind het nu wel spannend worden hoor. Hebben jullie dat ook niet? In principe kan het al over 1,5 week komen, maar het kan ook nog 6,5 week duren. Voel me verder wel goed, in tegenstelling tot een paar maanden terug. En ja hier ook de nesteldrang toegeslagen. Gisterochtend dacht ik ineens, ow wat als het nu begint, dan is m'n huis nog een zooi...dus direct de slaapkamer, badkamer en wc gesopt. Ga zo beginnen aan de woonkamer en keuken. Hebben jullie ook al voorweeen? Ik heb soms zo'n rare kronkel in m'n buik. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Doet niet echt pijn, maar heb wel de neiging om krom te gaan staan en m'n buik vast te houden. Soms word m'n buik daarna hard, maar soms ook niet. Beebje wordt er altijd wel druk van... groetjes!
ik bedoel eigenlijk dat het over 1,5 week mag komen ( wil graag thuis bevallen). Heb beebje even toegesproken dat het nog 1,5 week moet blijven zitten!
Hoi daar, Ik heb nog ca. 3 weekjes te gaan. Tis mijn tweede kindje. Het is totaal anders dan zo'n eerste. Je weet kwa bevalling wat er komt en toch ook is alles weer open en kun je er niets over zeggen. Mijn vk zegt dat er voor- en nadelen zitten aan de tweede. Een van de nadelen is wel, en dat merk ik dat ik zo'n heerlijke dreumes heb rondlopen. Die weliswaar 3 dagen naar het dagverblijf gaat, maar op woensdagen moet ik hem vermaken en dat valt niet mee met mijn huidige omvang. Lang wandelen lukt niet meer. Veel tillen krijg ik harde buiken van, kortom, je kunt met jonge kids beter niet zwanger zijn, maargoed, ik wilde ze ca. 2 jaar van elkaar af krijgen, dus dan moet je wat... . Slapen gaat goed, maar dat kan nog beroerder worden. Ik weet dat ik bij de eerste heel slecht sliep omdat ie zo laat kwam.....oef, dat was afzien, hoor tijdens de bevalling. Ze zeggen doorgaans dat de 2e bevalling sneller gaat, maargoed er is geen standaard voor. We wachten af. Onrustige benen herken ik heel goed. Alleen het nare bericht wat ik erbij heb is dat het na mijn 1e zwangerschap wel minder is geworden, maar nooit meer helemaal is weggegaan. De spieren strekken helpt wel, maar altijd wel tijdelijk. Het wordt wel hanteerbaarder en voelt niet meer zo heftig als toen, dat is dan wel weer het goede nieuws. Emotioneel wissel ik van vol goede moed tot vermoeid en soms angstig voor de pijn van de bevalling, maar ik zag gister op Belgie een heel goede documentaire die me wel weer aan het denken heeft gezet over de bevalling. Lang verhaal he, ladies, maar ik klets graag, dus wees welkom. Het ging over vrouwen die onbegeleid wilden / willen bevallen na bijv. slechte ervaring met begeleiding. Nu ben ik het daar niet zo mee eens, want ik vind de risico's te groot, maar wat ik wel heel sterk vond en meeneem na mijn eerste bevalervaring is dat vrouwen veel meer moeten en kunnen uitgaan van hun eigen kracht en wijsheid bij een bevalling. Als je een goed contact voelt met je verloskundige kan zij je begeleiden en coachen en steun geven waar je nodig hebt, maar jij geeft aan wat je voelt en wat je wilt. Ik heb zelf wel de beleving dat een ziekenhuis bevalling zonder je vk (dat had ik de vorige keer nl.) niet zo geweldig was. Wisseling van personeel door dienstenroosters, onervaren co-assistenten of bitse verpleegkundigen die aan je bed komen. Eerlijk gezegd heb ik dan liever een bekend gezicht. Maargoed, het was niet alleen maar een slechte ervaring hoor, dat zeg ik erbij. Ik heb gemerkt dat ik mijn eigen bevalling heel veel in eigen hand heb gehad, maar dat evalueer je achteraf. Ook dat je bij de 2e beter weet wat je wel en niet wilt, maar sommige zaken zullen je toch weer overkomen, volgens mij. Die weeen zijn zo'n kracht gewoon. Ik vond wel heel positief om daarbij stil te staan dat je zelf zoveel in de hand hebt. Angst is een slechte leermeester tijdens je weeen. Dat moet ik dan maar proberen te relativeren op het moment dat ik het voel, want het zal toch weer komen. Vooral als je in een weeenstorm komt wat (meestal) kan volgen op het breken van de vliezen, schijnt of vlak voor de persfase komt. Tsja, verder na dit hele verhaal ik voel me goed en positief gestemd t.o.v. de komende bevalling, vooral omdat ik me erg verheug om mijn baby weer in de armen te sluiten. Dat maakt het weer tot een feest. Nou, lijkt me leuk om af en toe dit topic te volgen en te lezen van anderen wat de ervaringen zijn zo tegen het eind. Groetjes!