Nog een keer hulp nodig

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door LoeForceOne, 13 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Thanks dames
    Thanks voor jullie advies laatst. Ik heb nog even jullie hulp nodig.

    Op 11 november gaf mijn clearblue aan dat de Piek er was en de Smiley bleef 48 uur staan. Vandaag 13 november getest en was die weer Low/negatief.

    Is mijn eisprong dan op 12 november geweest?

    We hebben gisteren avond 12 november en 11 november avonds sex gehad. Volgens mij hebben we ook sex gehad zaterdag 9 november in de ochtend.

    Denken jullie dat ik dan goed zit? Ben zo benieuwd. We hebben al 7 jaar onbeschermde sex zonder zwangerschap resultaten en we gebruiken nu voor het eerst ovulatietesten.

    4 november - Dag 1 - Low

    5 november - Dag 2 - Low

    6 November - Dag 3 - Low

    7 November - Dag 4 - Low

    8 november - Dag 5 - Low

    9 november - Dag 6 - Low

    10 November - Dag 7 - Low

    11 November - Dag 8 - Piek (smiley)

    12 November - Dag 9 - ?

    13 November - Dag 10 - Low
     
  2. Zuster9203

    Zuster9203 Fanatiek lid

    10 jan 2019
    1.045
    497
    83
    Vrouw
    Kan nooit precies zeggen wanneer hij is geweest, positieve ovulatie test geeft ook geen garantie op een eisprong. Dat gezegd hebbende: ei springt meestal 24-36 uur na de piek. Dus dan zou je eisprong inderdaad 12 november zijn geweest en zit je dus helemaal goed qua sex. Hopelijk met een mooi resultaat!
     
    LoeForceOne vindt dit leuk.
  3. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Thanks helemaal niet over nagedacht. Kan dus best zijn dat er geen eisprong is... zijn er testen of manieren om daar achter te komen?
     
  4. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Er zijn geen testen, die kunnen zien of je wel of geen eisprong hebt gehad. Dat kun je alleen in je bloed zien, als je 5-7 dagen na de vermeende eisprong je progesteronwaarde laat controleren.

    Ovulatietesten reageren op de LH-piek. De LH-piek moet de eisprong in gang zetten. Soms volgt er echter geen eisprong. Of als je bijvoorbeeld PCOS hebt, kan het zijn dat testen vals-positief of vals-negatief reageren op je verstoorde hormoonwaarden. Je kunt niet aan een ovulatietest aflezen of en wanneer de eisprong is geweest. Een negatieve test na een positieve betekent niet dat je eisprong geweest is, het geeft alleen aan dat de LH-piek voorbij is.
     
    LoeForceOne vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.608
    15.071
    113
    Nabij Utrecht
    Je eisprong kan ook nog op 13 november zijn geweest.
    Hij springt namelijk niet gemiddeld binnen 36 uur, maar binnen 48 uur ;).

    Met de sex zit je qua timing wel goed.

    Of je ei daadwerkelijk gesprongen is kan je wel zien, maar dan moet je de temperatuur methode gebruiken.
    Echter moet je dit wel vanaf het begin van je cuclus doen, dus wellicht is het iets voor volgende ronde mocht dat nodig zijn.
     

Deel Deze Pagina