Nog een vraagje over het bewegen van mijn kindje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door , 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi,

    Ik heb nog een vraagje over het bewegen van mijn kindje. Ik voel haar op zich goed nu. Sinds week 30 voel ik haar eigenlijk pas echt (mijn placenta ligt aan de voorzijde).

    Maar ik voel haar soms minder, soms heel hard schoppen en bewegen en de dag erna ofzo heel zachtjes, als ik dan niet mijn handen op mijn buik zou hebben zou ik het ook echt niet voelen.

    Ik heb wel eens ergens gelezen dat hoe verder je komt hoe krachtiger de bewegingen worden, dat heb ik niet echt. Ik ben nu bijna 34 weken en ze wisselen erg af. Vandaag voel ik bijna niets (meestal in het weekend, erg raar). Alleen als ik ga liggen voel ik misschien iets, maar 2 of 3 x en heel zachtjes.

    En gisteren bijvoorbeeld de hele dag door en ook als ik zat en dan best hard en als ik op mijn zij ging liggen ging het helemaal hard. Ging ik dan weer op mijn rug liggen dan hield het weer op.

    Ik maak me hier wel zorgen over.

    Is het normaal dat ik b.v. vandaag vrijwel niets voel en gisteren heel veel. En soms heel hard en soms heel zachtjes?

    Ben trouwens donderdag nog bij de VK geweest, alles was goed. Het kindje groeide goed. Maar toch maak ik me zorgen.
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Indy25,

    allereerst, en dit geldt voor iedereen: als je je zorgen maakt over de bewegingen van je kindje moet je altijd direct je eigen verloskundige bellen; al is het maar om te horen dat het goed is.

    Kindjes hebben soms hun minder actieve dagen, maar ook dan moeten ze wel te voelen zijn. Het klopt dat het ene kindje rustiger is dan het ander en ze kunnen inderdaad de ene dag drukker zijn dan de andere. We zeggen dat je je kindje 10 keer op een dag moet voelen en dat mag dan ook wel 10 keer achter elkaar zijn in 5 minuten en elke beweging telt. Maar als je het kindje normaal gesproken veel vaker voelt kan 10 keer juist weer weinig zijn.
    Kortom, we zeggen dat elk kindje mag bewegen op de manier zoals het wil, maar je moet als moeder na een uur rustig op de bank alleen op je kindje gelet te hebben, je kindje gevoeld hebben of reactie op je voelen hebben gehad. En als je twijfelt, bel je je vk!

    Groetjes Brigitte
     
  3. Niet meer actief

    Ok, dank je wel voor je antwoord.

    Ik heb haar nu weer vaker gevoeld, maar niet meer schopjes maar meer bewegingen, verschuivingen ofzo. Dan voel ik bovenin iets langs glibberen.

    Telt dit dan ook als een beweging? Komt dit omdat ze minder plaats heeft?
     
  4. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Elke beweging is er 1, of het nu heel hard is of alleen even het schuiven van de billetjes. Je kindje heeft inderdaad wat minder ruimte en heeft minder ruimte om zich lang uit te rekken, maar het aantal bewegingen moet wel ongeveer gelijk blijven.

    Groetjes Brigitte
     
  5. Niet meer actief

    Ok dank je wel!
     

Deel Deze Pagina