Nog eens aankaarten of laten gaan?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Zonnebloem92, 19 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Sinds november heb ik een nieuwe gastouder voor mijn dochter, de vorige beviel opzich goed, maar was meer het 'thuis voor de buis' type.
    Aangezien zij ermee stopte moest ik opzoek en heb ik gelukkig iemand gevonden (het is rampzalig in deze regio) veel keus had ik niet, maar ik had er een goed gevoel bij... en dat zij wel dingen onderneemt met de kinderen vind ik een grote vooruitgang.
    Echter is er iets wat mij stoort en dat is dat ze de neusjes van de kinderen niet schoon maakt. Mijn dochter is helaas voor de 3e keer verkouden (en goed ook ) dus heb ik voor de tweede keer gevraagd of ze haar neusje en oogje een beetje kan schoonhouden. Nu kreeg ik wederom een kind met een aangekoekte neus terug en snottebellen waar je eng van wordt, bovendien zaten haar ogen helemaal dicht geplakt en gaf ze aan dat het ook zeer deed.
    De vorige keer vond ik het niet zo'n drama, maar nu vind ik het eigenlijk best vervelend dat ik er al 2 keer om heb gevraagd (terwijl het mijn inziens normaal is om even te doen) en ze het niet doet.
    Ze doet het overigens bij geen enkel kind schoonmaken (ook haar eigen kind niet)

    Wat zouden jullie doen? Het voor de derde keer vragen of het gewoon laten gaan?
     
  2. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Tuurlijk aangeven. Dat is gewoon laksigheid en onhygiënisch wat ze doet. Wat ik denk is dat zij het zelf gewoon vies vind...als je het ook niet van je eigen kind doet :rolleyes:
    Je hebt mensen die niet tegen bloed kunnen of kots en ook snot dus mja thats life als je gastouder bent. Je moet het wel opruimen/verschonen.
     
    Oceanna en Syane vinden dit leuk.
  3. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ja. Ik zou het nog een keer aankaarten. Ik ben zelf gastouder en in de winter heb ik standaard een doos tissues op de aanrecht en loop ik de hele dag schoon te maken. Als je het direct schoonmaakt is het een kleine moeite. Maar dat aangekoekte is smerig en slecht schoon te maken zonder dat het zeer doet. Zielig gewoon.

    En buiten dat... Ik vind het gewoon vies om naar te kijken o_O
     
    Blijdorp en Syane vinden dit leuk.
  4. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Natuurlijk nog een keer zeggen. Het is gewoon luiheid. Ik vind het ontzettend zielig voor die kinderen.

    Hoe oud is je dochter? Anders haar een beetje leren hoe ze zelf in een tissue kan snuiten en haar neus afvegen? Mijn middelste is 3 maar kan dat toch al een tijdje. Op school hebben ze standaard zakdoeken in de klas en wordt dit ook aangemoedigd.
     
  5. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Ik zou door wel echt nog een keer bespreken. Het hoort er gewoon bij om kindjes te verzorgen. Ook bij verkoudheid.
     
  6. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Gewoon nog een keer aankaarten dat ze even met een doekje het neusje en oogje moet schoonmaken. Ja je kan het vies vinden maar dan had ze geen gastouder moeten worden. Hopelijk luistert ze nu wel.
     
  7. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Zeker nog een keer aankaarten. Het hoort er gewoon bij om dat schoon te maken.
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ieuww ik snap niet dat ze er zelf naar kan blijven kijken.
    Hier juist andersom, krijg regelmatig kinderen met aangekoekte snot binnen, ik snap dat echt niet hoor.
     
  9. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Zo'n oogontsteking moet wel schoongehouden worden. Je krijgt ook gevaarlijke toestanden als kinderen niet goed kunnen kijken vanwege dichtgeplakte ogen. Neus vegen deed dl al zelf op die leeftijd (maar onze psz had een doos tissues centraal staan).
     
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedankt dames, ik heb het ondertussen aangekaart en ze lijkt het begrepen te hebben.
    @Uuz: ze kan het inderdaad ook zelf en dat vind ik ook prima, maar dan moet ze wel worden aangespoord of doekjes binnen handbereik staan.
     
    Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina