Nog eentje dan?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Oxelsnor, 4 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oxelsnor

    Oxelsnor Actief lid

    29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Even van te voren. Ik weet dat niemand zoiets kan beslissen voor een ander maar ben meer opzoek naar eventueel advies of ervaring !

    Wij zijn nu sinds bijna 1 jaar ouders van 3 kindjes. Mijn oudste(4) heeft een andere vader en nu is er afgelopen jaar een tweeling bij gekomen .
    Heel leuk maar ook echt heftig 2 kindjes tegelijk. Nu voel ik me alsof ik nog niet klaar ben om er een punt achter te zetten. Ik zou eventueel graag nog een nummer 4 willen.

    Maar hoe besluit je zoiets of hoe pak je dit aan. De oudste gaat binnenkort naar een groter bed dus kunnen we zijn bedje gebruiken. We hebben nog 2 'lege' kamers in huis dus plek is er. Kinderwagen van oudste staat eventueel nog klaar. Auto kunnen we met 7 man in als het moet.

    Nu zit er tussen de oudste en jongste 3.5 jaar en dat vind ik zelf net teveel. Kortom ik ben er stiekem al een tijdslimiet aan het vastzetten (dat is heel slecht om zwanger te raken ik weet het ).

    Mijn vriend is gek van kinderen ook al kan die heel strikt zijn. Hij heeft geen vol mondige ja uitgesproken maar hij zou het wel willen. Mijn moeder is momenteel onze oppas voor meestal 2 daagjes in de week (de oudste gaat al naar school dus die heeft ze dan niet). Mijn moeder heeft wel gezegd nu is het klaar ik ga er niet op nog meer oppassen. Dus hier zal dan wel iets veranderen. Tevens twijfel ik of ik zal moeten stoppen met werken of dat we het gewoon doorzetten hoe het nu gaat (Ik werk +/- 16 uur per week). Al gedacht om eventueel terug te gaan naar 8 uur zodat ik 1/1,5 dag weg ben.

    We gaan er wel vanuit dat als er 1 bij komt wel ons zullen moeten opzij zetten. Zo gingen we altijd heel graag naar festivals, concerten, filmpjes en vakantie.

    Maar niemand kan ik de toekomst kijken dus een beslissing maken over wat er allemaal gaat gebeuren is lastig.

    Wie o wie zit er in dezelfde situatie of heeft dit gehad? Wie heeft er 4 kindjes en trekt me even over de streep .

    (Als mensen hier me kennen door me verhaal hou a.u.b alles voor je)
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Wij hebben er 3, dus kan je niet over de streep trekken, maar het eerste wat ik mij afvroeg, wat als het weer een tweeling wordt? Ben je daar ook ok mee?
    Verder ben ik niet zo moeilijk haha, wil je het allebei, kan het qua gezondheid en is het qua financiën te doen, dan zou ik ervoor gaan.
    Ik heb 3 keizersnedes gehad en de laatste verliep al niet meer zo soepel, dus voor ons is het daarom sowieso klaar.
     
  3. Oxelsnor

    Oxelsnor Actief lid

    29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Wij zijn precies het typische stel dat weer geluk heeft dat dat gebeurd idd.
    We hebben er wel bij stil gestaan maar nog niet besloten wat we dan doen. Een tweelingzwangerschap is ook best heftig en vooral risicovol dus ik denk dat dat nog eens goed besproken moet worden. Hier ook 2 keizersnedes dus moet voordat het besluit een ja is in ieder geval langs voor een echo om even te kijken of alles nog mogelijk is (dit wil ik niet eerder doen i.v.m hoop en stress).
     
  4. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Hier redelijk vergelijkbare situatie denk ik. Tussen onze oudste en de jongsten zit nog geen twee jaar en nu zit er straks wel 4,5 jaar tussen. Dat vind ik eigenlijk wel wat veel, maar eerder waren we er echt niet klaar voor.
    Nog een tweeling zwangerschap ging wel door mijn hoofd heen. Maar die kans is klein, onze tweeling is eeneiig.
    Wbt oppas, ben je afhankelijk van je moeder voor oppas? Misschien kunnen de kinderen ook gewoon naar een kinderdagverblijf?
     
  5. Oxelsnor

    Oxelsnor Actief lid

    29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Nee infeite kan ik gewoon opzoek naar een kdv maar mijn moeder doet het gratis dus dat is wel super fijn. Overleg hierover kan zodra ik eventueel zwanger ben altijd nog maar zijn wel dingen waar ik het liefst alvast over nadenk. Hier twee eiig dus wel risico voor nog 1 haha.
     

Deel Deze Pagina