In mijn vorige zwangerschap kreeg ik een brief van het UWV met de hoogte van mijn zwangerschapsuitkering. Nu betaald mijn werkgever mij wel gewoon door en krijgen zij het geld van het UWV, maar ik heb nog geen brief gehad? Is dat te laat, heeft mijn werkgever iets niet goed geregeld?
Ik kreeg pas IN mijn zwangerschapsverlof bericht dat ze mijn aanvraag hadden ontvangen.... en pas een aantal weken na de bevalling dat de uitkering was "goedgekeurd". Zolang je gewoon een werkgever hebt is er ook niets aan de hand hoor.
ik ken gevallen dat mensen allang weer aan het werk waren en toen pas de brief kregen. ik heb de brief ook pas sinds 2 weken binnen en dan ben ik nog eigen personeel whahaha komt vast goed of je moet ff bellen met ze als je het zeker wilt weten
oh dus het komt wel vaker voor... Ik vertrouw er wel op dat mijn werkgever gewoon doorbetaald. Zij moeten het ook zelf regelen met het UWV lijkt me, ik hoef daar niks aan te doen.
Ligt eraan wanneer je je verklaring hebt ingeleverd bij de werkgever. vaak doen mensen dat pas met 7 maanden en tegelijk met bijvoorbeeld aanvraag ouderschapsverlof. bedrijf en UVW hebben tijd nodig voor verwerking, vandaar. Als je ook zwangerschapsgerelateerd ziek bent geweest en bijvoorbeeld met 6 weken voor uitgerekende datum stopt ipv gepland met 4 weken vantevoren dan moet alles gecorrigeerd worden en dan komt de beslissing dus te laat.