We hebben een echo gehad na 5 weken en 6 weken (gister 6 weken, vanaf menstruatie) ik was bij de gynaecoloog. Ze zag meteen wat in m'n baarmoeder zitten maar ze vond het te klein voor 6 weken. Het was lastig zei ze en het wordt een spannende week. De kans is groter dat t niet goed gaat dan wel. Wij schrikken ons dood, want de laatste keer had ik bij 7 weken ook een te kleine echo en ben gecureteerd. Ik heb drie keer hcg laten prikken; 28 Jan hcg 95 ( net zwanger) 31 Jan hcg 455 8 feb hcg 1430 De arts belde gister met de uitslag en ze vond em goed voor 6 weken! Wij zijn zo in de war. Ik voeg de echo toe, wat vinden jullie ervan? V
Het spijt heb geen verstand van echo's. Als de arts aangeeft dat het goed is, zou ik daar gewoon vanuit gaan! Succes! En gefeliciteerd!
Rare uitspraak van je gyn vindk! Ze kunnen nu nog helemaal niet goed je kindje meten (daarom is een termijnecho ook pas rond 10/12e week) dus ik zou me niet druk maken! Als het hartje gewoon klopt of gaat kloppen deze week dan lijkt het mij prima in orde! Of je hcg niet wat laag is, weet ik niet. Dit verdubbeld namelijk elke 2 dagen en dan zou dat van jou wel wat aan de lage kant zijn maar dit is bij elke vrouw ook weer anders! Dus zou gewoon nog even een volgende echo afwachten!
Dag nienke mijn echo was met 5 weken genomen en dit is het resultaat... Mss ben je toch een weekje vroeger dan je denkt..'
Dank voor jullie reacties. Ik had op 10 en 11 januari een positieve ovulatietest, vandaar dat ik me niet kan vergissen... ( Op 10 januari gevreeen) Maar misschien komt je eisprong dan 2 dgn later? Vanaf 10 januari gerekend ben ik 6 weken bij echo...
Dit zegt dus niets meid. Ook al weet je wanneer je ei ongeveer was, de bevruchting en innesteling weet je niet. Ik wist ook wanneer mijn ei was door testen, en maar 2 inseminaties en toch bleek ik bij de oudste en de nu ng jongste toch echt 1 week achter te lopen. Diapauze noemde ze het. Bij dit kindje was het ook te klein, maar uiteindelijk liep ik ook weer dagen voor op 10 weken. Een echo vanaf een wee of 10 is altijd beter, die vroege echo's kunnen je zo onzeker maken, al vind ik het wel raar van de gyn dat hij of zij dat zegt! Zeiden ze bij mij ook maar ben toch echt over 5 weken uitgerekend!
Tsja moeilijk verhaal, echo lijkt idd niet op 6+. Je kan inderdaad minder ver zijn maar je hcg stijging tussen de 31e en de 8e is inderdaad niet goed helaas. Die zit op een verdubbelingstijd van 116.22 uur. Dat is inderdaad niet goed. Het zou moeten verdubbelen in 72-96 uur Maar als je het berekend tussen de 28e en de 8e is het wel goed. Dan zit je op een verdubbelingstijd van 68.27 en het moeten verdubbelen in 31-72 uur. Als je het berekend tussen de 28e en de 31e is het ook goed, verdubbelingstijd 32.51 en moet verdubbel in 31-72 uur. Hier kan je je hcg verdubbeling berekenen; Beta hCG Doubling Calculator | Countdown to Pregnancy
Nou het is spannend, maar ik denk dat het niet goed is helaas, voel ook niet veel, weinig zwangerschap verschijnselen behalve lege maag gevoel. Donderdag weten we meer...bedankt voor jullie reacties!
Voor zes weken zie je idd te weinig, helaas. Hopelijk een logische verklaring als een late innesteling of zo. Hcg stijgt wel heel mooi! Sterkte met wachten!
Sorry maar een verdubbeling van ruim 116 uur is niet mooi. Ik ben idd ook bang dat dit niet goed gaat aflopen. Sterkte ts.
Sorry, data niet goed bekeken Dacht dat er maar een paar dagen tussen zat (net als tussen de eerste twee metingen)... Dan duim ik gewoon heel hard voor je!
Ik zou het lekker afwachten meid, ik had met zes en halve week nog geen kloppend hartje en ook een soortgelijke echo, gyn kon er niets van zeggen...nu ben ik 30 weken zwanger!Het beginsel van een zwangerschap is een onbekend terrein ook voor gynaecologen!Bij mij was alles goed met 7,5 weken en ben toen wel een week terug gezet!Succes en hoop voor je dat alles goed is!
Dank je, ik hoop dat dat bij ons ook het geval is! Wel moeilijk voor mij om positief te zijn. De weg die we bewandelen heeft zoveel emoties, maar ik moet blijven geloven!
Kan me helemaal voorstellen dat het voor jullie moeilijk is positief te blijven als je zo in de medische molen zit om een kindje te krijgen!Ik kan alleen maar voor je meehopen dat alles goed zit!
Het kan nog alle kanten uit denk ik. Ik heb ook zo'n diapauze gehad bij eerste kindje! Volgens berekening waren we 8 weken zwanger, volgens echo nog geen 7 weken. Ook even in spanning gezeten, want 7 weken, dat kon gewoonweg niet volgens de laatste keer dat we seks hadden gehad dus ja. Nu ondertussen een zoon van bijna 21 maanden dus ja. Enige verklaring was een diapauze, de celdeling die enkele dagen stilstaat, om dan gewoon na die paar dagen verder te gaan. Succes, hoop dat dat voor jullie ook het geval is!