nog in MMM maar al op de wachtlijst voor VIA

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Jo1978, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien1979

    Lien1979 Actief lid

    28 apr 2010
    450
    0
    0
    Bedank voor je mooie, positieve verhaal, musicalfan!
     
  2. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Hallo dames,

    Er is veel gebeurt in korte tijd maar helaas niet positief. We zijn terug uit Servie en het lijkt erop dat onze wens voor een Servisch kindje niet uit gaat komen. ER zijn zoveel regels en de kans is zo klein dat we maar hebben besloten om voor een ander land te kiesen met een volledige bemiddeling. Niet omdat we tegen de deelbemiddeling aanzien maar omdat dit een langdurig proces gaat worden en we dan nog niet weten of we dan een kindje krijgen. En die gok willen en kunnen we niet nemen. We wachten al te lang en willen onze kans op een kind niet verkleinen. We hebben ons zelf wat tijd te gegeven om dingen op te rijtje te krijgen en gaan ons verder verdiepen in andere landen, dit hadden we ook al gedaan voor een eventuele teleurstelling in Servie. Ons doel is een gezin en we proberen die wens te realiseren. Het is goed dat we gegaan zijn ook al was het niet zo positief we hebben er veel van geleerd. De positieve kant is dat we familie hebben weer gezien en in het thuisland van mijn schoonmoeder zijn geweest en mijn man is na 21 jaar weer in Servie geweest. Het was een kort maar kracxhtig bezoek.
    Nou dit was het wel zo'n beetje.
    Hoe is het verder met jullie want het is aardig stil hier.

    Veel liefs Draga
     
  3. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Musicalfan, ik heb je verhaal ooit al eens gelezen maar dat maakt het nu niet minder fijn! Ik vind je zo heerlijk positief en ik vind het superlief dat je hier je verhaal komt doen! Bedankt!

    @ Draga, och meis :( Dat is ontzettend balen! Kan me voorstellen dat jullie nu even tijd nodig hebben om deze enorme teleurstelling te boven te komen en dan weer verder te kijken naar andere landen. Ik had zo gehoopt dat het ging lukken voor jullie...
    Maar wat fijn dat jullie de familie van je man weer hebben gezien en dat je man na al die tijd weer in Servië is geweest.

    Met mij gaat het verder prima. We hebben inmiddels 4 VIA-bijeenkomsten gehad en we zijn compleet overtuigd. We gaan ervoor en dat voelt, ondanks de lange en toch ook wel onzeker weg, enorm goed :)
    Ik wil jullie nog bedanken voor jullie positieve woorden toen ik zo enorm twijfelde om de procedure weer op te starten en de VIA te gaan volgen. Jullie waren degenen die mij over de streep trokken en zeiden dat ik die beren op de weg even moest vergeten en dat er juist door de VIA veel duidelijk zou worden. Dat klopt! Bedankt!
     
  4. Lien1979

    Lien1979 Actief lid

    28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Draga wat balen zeg, dat de Servische droom geen werkelijkheid lijkt te worden! Omschakelen is altijd lastig, maar ook al duurt het nog even, dat gezin gaat er komen. Daar moet je aan vasthouden. Zelf probeer ik dit soort tegenslagen meestal te relativeren door te denken dat het zo heeft moeten zijn. Kennelijk wacht er in een ander land een lief kindje op jullie! Succes met de komende keuzes die jullie gaan maken!

    @ Saskia, wat fijn dat jullie nu helemaal overtuigd zijn! Voelt goed hè, om deze keuze te maken? Hebben jullie al een idee welk land het zal gaan worden? (of had je dat al eerder gezegd? sorry als ik dat niet onthouden heb)
     
  5. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Lien, voelt inderdaad erg goed :D
    We willen heel graag voor Sri Lanka gaan, gewoon omdat het erg goed voelt en de eisen en wensen ook nog eens bij ons passen. Een vriend van ons is geadopteerd uit Sri Lanka en via zijn moeder hebben we vandaag bij Kind en Toekomst navraag gedaan over de wachtlijsten. 3 tot 5 jaar... pffff! Dus we moeten wel nog heel heel heel veel geduld hebben.
     
  6. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    @ Draga, wat een teleurstelling echt balen voor jullie! Hopelijk kunnen jullie binnenkort een andere keus maken en dat gaat ook helemaal goed komen, er wachten zo veel kindjes op een liefdevol gezin. Succes met jullie keuze en orrientatie.

    @ Saskia, fijn dat jullie de VIA als zo positief ervaren dat jullie er helemaal voor gaan! Jullie gaan binnenkort ook naar Sri lanka op vakantie toch=

    Bij ons is het weer even rustig momenteel. We hebben vorige week alle legalistaies afgerond in Den Haag en hebben het hele pakket aangetekend verstuurd naar Kind en Toekomst. Het wordt volgende week naar China verstuurd en op 19 april zijn we 2 jaar getrouwd dus kunnen we vanaf dan gematched worden. Maar zo snel gaat het natuurlijk allemaal niet. Ik lees op de yahoo sn mailinglist nog maar weinig voorstellen en ook op de site van kind en toekomst komen weinig nieuwe kindjes bij. Het zal zeker nog wel een jaartje duren voor ons denk ik.

    Groetjes!
     
  7. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Lieve allemaal,

    Toen wij in 2006 begonnen met ICSI hebben we meteen een BKAnummer aangevraagd.

    We hebben alles tegelijk op laten lopen. Begin 2011 zijn we de trotse ouders geworden van een prachtige zoon uit CHina.

    En zie banner....25 weken zwanger inmiddels..

    Voor vragen over adoptie en de lange weg naar een kindje, mag je me altijd pb-en!!

    Liefs ukoldaatje
     
  8. Lien1979

    Lien1979 Actief lid

    28 apr 2010
    450
    0
    0
    @ukoldaatje, wat een groot geluk zullen jullie voelen na al die moeizame jaren! Fantastisch! Heel veel geluk gewenst!

    @Herma, spannend hoor, dat het nu echt serieus aan het worden is !
     
  9. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    @Ukoldaatje Gefeliciteerd met je zoontje en je zwangerschap! Dubbel geluk!
     
  10. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Herma, we gaan aan het einde van het jaar waarschijnlijk naar Sri Lanka. Goed onthouden :)
    Papieren richting China vind ik al een behoorlijke mijlpaal, gaaf hoor! En dan kan het lange wachten op een voorstel gaan beginnen!

    @ Ukoldaatje, jou heb ik wel vaker voorbij zien komen inderdaad. Dubbel gefeliciteerd!
     
  11. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    @Saskia, Super hoor, wij zijn ook naar CHina geweest om alvast het land te leren kennen.
     
  12. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Herma, lijkt me erg fijn om alvast het land gezien te hebben. En een heerlijke vakantie is nooit weg haha!
    Met "goed onthouden" bedoelde ik trouwens dat je het goed onthouden had en niet dat je moet onthouden wanneer we gaan haha ;) Het stond er zo krom nu ik het terug lees.
     
  13. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Graag gedaan hoor lieve meiden! Ik wens jullie echt allemaal een prachtig kindje toe.

    Wel heel erg moeilijk zal het zijn geweest Draga dat adoptie uit Servie dan nu niet doorgaat. Even een dikke knuffel voor jou en ik hoop dat er snel een ander land is wat goed zal voelen voor jullie.

    Herma, dat wachten lijkt me zo vreselijk. Maar hoop toch dat jullie een voorstel mogen krijgen binnenkort.

    Saskia, ook spannend Sri Lanka. Staat India eigenlijk nog tussen de adoptielanden? volgens mij niet, toch?

    Ukoldaatje, jouw verhaal blijft zo mooi, zo bijzonder! Fijne verdere zwangerschap toegewenst meis!

    Lieverds, ik blijf jullie zo af en toe een beetje volgen. En hopelijk zie ik op den duur allemaal gelukkige gezinnetjes voorbij komen.
     
  14. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    @Saskia ja ik snapte m! Hahaha

    @Musicalfan: Dank je!
     
  15. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Musicalfan, dank je! In jouw onderschrift zie ik dat jouw kinderwens ook niet al te makkelijk verloopt :( Knuffel!
    India staat helaas niet meer tussen de landen. Erg jammer!
     
  16. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    Breekt even in voor Saskia. Zat net hello goodbye te kijken en daar was een gesprek tussen presentator en een meisje van 21, geadopteerd uit sri-lanka. Misschien leuk/mooi om eens terug te kijken
     
  17. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @saskia, dat klopt helaas. Maar als alleenstaande kom je niet zo makkelijk in aanmerking voor adoptie. Anders zou ik er zeker voor open staan.
     
  18. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Marloes, dank voor de inbraak!

    @ Musicalfan, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop dat het allemaal goed mag verlopen.

    Ik heb vandaag contact gehad met Kind & Toekomst. Ik had namelijk begrepen dat Sri Lanka sinds vorig jaar november compleet stil ligt. Er is geen zicht op wanneer de adopties weer opgestart zullen worden. De wachtlijst is ontzettend lang, ze werken zelfs met een pre wachtlijst die op dit moment al 2 jaar is. En die wordt zo alleen maar langer.
    We zijn ons aan het oriënteren op andere landen. Voor ons is Afrika een tweede optie. Het land maakt dan eigenlijk niet zoveel uit. Kenia valt voor ons af, omdat we niet zo lang kunnen blijven. Nigeria is een hele goede optie en ik hoorde vanmorgen aan de telefoon dat de wachtlijst aardig doorloopt. Ik heb alvast aangegeven wat onze globale wensen zijn en als het zo in ons gezinsrapport komt te staan, dan zijn we te bemiddelen. Het duurt dan wel wat langer omdat we willen gaan voor een kindje tot 36 maanden, en we geen HIV-positief kindje willen adopteren. Maar we staan wel open voor een operabele sn. Niks zo onzeker als adoptieland ;) Wie weet hoe vaak onze landenkeuze nog gaat veranderen de komende maanden.
     
  19. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Dank je wel saskia. Het is een wonder, aangezien ik van de week op IVF gesprek zou gaan. Die afspraak blijft overigens wel staan, gezien mijn vorige 2 mk. Dus hopelijk mag het nu goed gaan.

    Voor jullie ook spannend. Wat rot dat Sri Lanka dan nu niet door kan gaan. Wel fijn dat de wachtlijst van Nigeria goed doorloopt en dat jullie te bemiddelen zijn. Spannend weer allemaal, maar brengt toch ook een hoop onzekerheid mee, zo te lezen. Ik hoop echt dat jullie niet meer van land hoeven te wisselen en weten waar jullie aan toe zijn. Jullie wachten al zo lang.
     
  20. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    @Musical fan : Gefeliciteerd, en wat een wonder inderdaad zo voor het ivf gesprek!
     

Deel Deze Pagina