nog maar 1 sigaret roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door daddys princess, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daddys princess

    daddys princess Actief lid

    23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    ik mag van mijn vk nog 1 sigaret per dag roken (ik hou me er 9 van de 10x wel aan) maar nou vroeg ik me af of het slechter is om 2x een halve te roken :( of maakt het niet uit als ik het maar op 1 hou?
     
  2. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Denk niet dat het uitmaakt hoor...
     
  3. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Heb gehoord dat het beter is in 1 keer oproken.
    Waarom nog 1tje?
     
  4. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    Waarom nog 1tje?[/quote]

    ja idd, waarom niet gewoon stoppen? die kleine rookt met je mee, en die vindt al dat teer echt niet lekker hoor.

    vind trouwens raar dat die vk dat zegt (nu ik dit tik, vraag ik me af of ik het wel goed gelezen heb...)

    stond trouwens laatst in de krant. dat minderen moeilijker is dan helemaal stoppen.
     
  5. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    ik mag van mijn vk nog 1 sigaret per dag roken (ik hou me er 9 van de 10x wel aan) maar nou vroeg ik me af of het slechter is om 2x een halve te roken :( of maakt het niet uit als ik het maar op 1 hou?[/quote]

    voel je je trouwens niet schuldig naar die kleine toe, als je die sigaret opsteekt en de boel inhaleert?
     
  6. daddys princess

    daddys princess Actief lid

    23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    nee k vind het al aardig knap dat ik het bij die 1 kan houden
     
  7. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dit kan een 'leuke' discussie worden! ;)

    Volgens mij maakt het ook niet uit of je nou 1 hele of 2 halve rookt.
    De teer krijgen jullie toch wel binnen.
     
  8. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
     
  9. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0

    Hahaha, kom op, hou ze in bedwang, je kan het! :)
     
  10. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    :rolleyes:

    Kom op, niet weer een hele discussie hierover..TO stelt een vraag, je kunt 'm toch wel gewoon beantwoorden en anders topic overslaan?

    TO: ik denk zelf dat 2 halve niet meer kwaad kunnen als 1 hele, maar als je twijfelt bel dan gewoon je verloskundige even. Weet je het meteen!
     
  11. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik mocht er 7 per dag, en ik had een vk van de oude stempel
     
  12. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Volgens mij maakt 2 halve of 1 hele niet veel uit hoor! Ik weet nog dat mijn tante vroeger ook steeds halve sigaretten rookte.
     
  13. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    denk dat 2 halve ipv 1 hele het misschien wel moeilijker maakt, omdat je nu 2 momenten hebt waar je verslaafd aan raakt ipv 1.

    Nou ja, het staat er een beetje wazig, maar misschien begrijpt iemand anders wat ik bedoel en kan die het beter uitleggen ;)
     
  14. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    307
    83
    verpleegkundige
    ik zie dat je 32 weken ver bent? maakt het voor die 8 weken nog veel uit om je rookgedrag te veranderen?
    ik bedoel, kun je niet datgene aanhouden wat je tot nog toe deed?
     
  15. Gina82

    Gina82 Fanatiek lid

    3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Ik denk dat het niet uitmaakt... ! IK rook ook al heel lang en ik probeer nu zo min mogelijk te roken en dat lukt aardig.. ik wil heel graag stoppen maar heb ook nog eens aanleg om heel snel aan te komen en dat is ook niet goed.. dus ik probeer te schipperen tussen bijna niet roken en niet teveel snoepen als gevolg daarvan........

    Succes!
     
  16. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik DENK dat 1 minder erg als 2 halven is, opdat je wanneer je een sigaret uitmaakt, je top, verbrand en vies is, dus wanneer je die weer zou aansteken, je dit extra vuil mee naar binnen zou krijgen.

    ik DENK dit omdat ik vroeger rookte en hier weleens van hoorde, vandaar dat ik zelf nimmer mijn sigaret bewaarde, al had ik hem net aan, dan gooide ik hem toch weg ,...

    hoe reageert je kindje wanneer je rookt? merk je dan enig verschil?
     
  17. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    precies wat Hope al zegt, je kunt wel 2x een halve sigaret opsteken, maar dan liever wel 2x een "verse"

    ik deed dat vroeger ook wel eens en kreeg ook vaak te horen dat ik dat niet moest doen omdat je dan allemaal "echt vieze troep" naar binnen krijgt...

    dus als het al niet goed is als je niet zwanger bent, zal het zeker niet beter zijn als je wel zwanger bent...

    dan maar iets grotere "stronken" weg gooien meid..

    succes

    o en dan nog niets, wil wel ff opmerken dat ik het heel knap van je vindt dat je je zo veel weet te beperken wat sigaretten betreft...

    :D
     
  18. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Ik rook er maximaal 4 per dag. Alleen savonds en sochtends rook ik nog. Overdag ben ik gestopt. Ik schaam me, heb een schuldgevoel, maar helemaal stoppen lukt me ook niet, helaas.
    1 dag niet roken en kan weer opnieuw behangen.
     
  19. Frida

    Frida Lid

    12 apr 2007
    76
    0
    0
    Ik was gestopt net voordat ik er achter kwam dat ik zwanger was. Ik had er totaal geen moeite mee...
    Maar toe ik eenmaal wist dat ik echt niet meer mocht roken, kreeg ik alleen maar meer trek....
    Ik 'verwen' mezelf door als het een gezellige avondje is, met vrienden of familie, dat ik een paar trekjes mag nemen van iemand! En meer ook echt niet....

    Ik denk elke keer maar wat ik binnen krijg, krijgt de kleine ook binnen en babys horen niet te roken. Als ik dit weer denk dan kan ik er weer een paar dagen tegen aan.

    Ik heb toch al zoveel bewondering voor de mensen die echt helemaal gestopt zijn!
     
  20. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik sluit me aan bij smoekie. 2 keer een halve verse. denk dat dat qua kwalijke stoffen ook gezonder is dan 1 hele. wat betreft rookmomenten weer minder, omdat je 2 momenten hebt in plaats van 1.

    verder moet ik zeggen, niet roken is beter, maar dat weet je zelf ook wel duh ;) maar 1 per dag vind ik erg netjes hoor! hou het vol meid! nog 8 weken te gaan!
     

Deel Deze Pagina