Avondeten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaDeborah, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeborah

    MamaDeborah Actief lid

    14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hallo allemaal,

    Elke avond is het weer feest hier (not).
    Als het avond eten dan op tafel staat krijg ik geen hap door mijn keel.
    Ik loop er echt tegen aan te hikken.
    Net gingen we uit eten, maar ik heb volgens mij voor nog geen 4 euro gegeten (moeste wel alles betalen natuurlijk)

    Heeft nog iemand dit? En hebben jullie misschien tips?

    Want k zou toch wel goed moeten eten nu.

    Bedankt alvast ...
    Groetjes deb.
     
  2. leoniee

    leoniee Lid

    18 jun 2007
    35
    0
    0
    ik had t ook steeds maar mekr dat t wel helpt als ik wat meer tussendoor eet....
    dus een appel en dan nog een kracker om een uur of half vijf regelmatiger wat meer eten...

    juist door de trek ging ik bij de geur van t avondeten zowat al over mijn nek... zo gaat t bij mij wel iets beter ;)
     
  3. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Dit herken ik ook, ik heb er ook nog niets op gevonden.
     
  4. marissie

    marissie Actief lid

    14 jun 2007
    348
    1
    0
    Sorry, geen tips voor je. Maar wel fijn om te weten dat ik dus niet de enige ben :D Ik heb ook echt geen trek in avondeten. En vlees smaakt me al helemaal niet lekker op het moment. Ik eet gewoon wat minder en tussendoor wat fruit of een cracker ofzo.
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ook hier geen tips helaas, ik kijk het eten ze;fs bijna van mijn mans bord ;) lijkt me wel erg vervelend. wellicht trekt dat nog weer weg als je wat meer richting de 3 maanden gaat.
     
  6. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    heel herkenbaar
    heb het ook een hele tijd gehad
    het is na een tijdje wel over gegaan en soms heb ik het gewoon nog
    je nie teveel druk over maken
    neem overdag je fruit en je vezels en dan komt de rest van zelf
     
  7. Marsshi

    Marsshi Actief lid

    20 jun 2007
    105
    0
    0
    Ja ja ik heb er ook last vind. Dit is mijn vierde dag dat ik misselijk ben. Ik zie er nu al tegen op om mijn avond eten voorgeschoteld te krijgen.
    Afgelopen vrijdag pizza besteld, zaterdag bij mijn zus gegeten, zondag frietje gehaald, gisteren heeft mijn vader voor manlief nasi gemaakt en ik heb aardappels met sperzie boontjes gegeten. Dat ging er met moeite in. Maar om zelf in die kooklucht te staan pffff dat zie ik echt niet zitten.
     
  8. augustus

    augustus Niet meer actief

    Het lukt mij ook echt niet om avond te eten.
    Ik kan al helemaal niet koken.
    Soms lukt het wel als mn mannetje wat maakt en ik uit de keuken blijf. Maar lang niet elke avond.
     
  9. MamaDeborah

    MamaDeborah Actief lid

    14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben. En hoop dat het indd wegtrekt bij 3 maanden.
    Groetjes.
     
  10. kyra75

    kyra75 Actief lid

    14 aug 2006
    391
    0
    0
    hhihihii nou ik kan jullie mededelen dat ik er nog steeds last van heb hoor
    van vlees walg ik nog steeds ggrrrrrr

    en het avondeten is elke dag nog steeds een ramp.
     
  11. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ben gister ook uit eten geweest,toen ik op de helft van mijn kopje soep was besloot de kleine ff lekker omhoog te gaan liggen.

    resultaat: geen eten meer erin te krijgen :(

    gisteravond ook weer flink over moeten geven.
     
  12. bigdream

    bigdream Fanatiek lid

    21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Ja ik, ik heb precis hetzelfde. Het avondeten is een ramp.
    Gelukkig krijg ik overdag goed fruit weg.
    En komkommer met azijn vind ik heerlijk.
    Ik probeer het maar een beetje zo te doen!
     
  13. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb er de laatste weken last van. Niet vanwege misselijkheid want dat ben ik niet.
    En ik heb t eigenlijk alleen bij warm eten.
    Dus misschien een idee om zo'n koude macaroni schotel of iets dergelijks te maken?
    Werkt bij mij wel.
    Alleen jammer dat de rest hier dat niet eet:(
     
  14. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb geen tips (had nauwelijks last van misselijkheid), maar weet wel dat je kindje neemt wat hij/zij nodig heeft ... zorg er wel voor dat je voldoende vocht binnenkrijgt en slik zwangerschapsvitamines voor de voedingsstoffen.

    En als je geen avondeten kan eten, probeer dan iets anders: fruit, yoghurt, soepje, etc. Succes!
     
  15. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Eet wat je lekker vind en alle kleine beetjes helpen.
     
  16. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    hier nog een en het wordt steeds erger. vooral als me vriend avonddienst heeft moet ik alleen voor mezelf koken nou dit wordt dan vaak soep of broodjes gezond etc. wel neem ik elke dag een vitaminepil voor zwangere zodat ik toch alles binnen heb en neem min 2 stuks fruit per dag. brood vind ik echter heel lkkr nu maar nee warm eten blerk. ik eet nu 1x per week spinazie en 1x per week zuurkool en ja de rest van de week kook ik wel maar meestal wordt het toch iets simpels omdat ik weinig door me keel krijg.
     
  17. Moonie

    Moonie Fanatiek lid

    19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Ik heb het ook heel erg gehad en aan mijn VK gevraagd of het kwaad kan. Ze zei dat als je overdag je vezels en fruit eet je beebje toch wel pakt wat ie nodig heeft. Als het langer aanhield moest ik gaan ondersteunen met voedingssupplementen voor zwangeren! En vooral niets eten waar je geen zin in hebt.

    Ik kijk nu per dag waar ik zin in heb en haal dat dan. Salades gaan er gelukkig nu goed in dus dat eet ik veel 's avonds.
     
  18. Tess2704

    Tess2704 Lid

    17 apr 2007
    76
    0
    0
    Account Manager
    Goedemorgen dames,

    Ik heb de eerste weken het zelfde gehad. Pas sinds 2 weken is mijn eetlust weer terug. Heb nooit hoeven over te geven, alleen totaal geen eetlust.
    Ik was tot 15 weken ook 3 kg afgevallen en nu ben ik langszaam aan het aankomen. Nog steeds niet op mijn oude gewicht als voor mijn zwangerschap.


    TIP: ik at veel liga ed tussendoor, om toch maar iets binnen te krijgen.


    Liefs Tess
     
  19. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Zolang ik uit de keuken bleef was avondeten geen probleem (of althans ik kreeg wat binnen en een enkele keer lukte het me om me bord leeg te eten)

    Maar moet daarbij wel zeggen dat ik het geluk heb een vriend te hebben waarvan koken zijn hobby is dus ook voor me zwangerschap mocht ik niet in de keuken komen tijdens het koken
     

Deel Deze Pagina