Nog maar 8 werkdagen maar ik maak ze niet vol

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door betties, 2 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hallo dames,

    Aftellen is begonnen, ik werk 3 dagen per week (zittend, kantoorbaan) en moet tot en met 23 jan nog 8 werkdagen. Vandaag ben ik ook aan het werk, maar merk nu toch echt dat ik me totaal niet fijn voel. Baby beweegt veel op een pijnlijke manier, bekkenpijn en zelfs erge steken bij schaambot. Opstaan uit mijn stoel is zeer pijnlijk. Kan mijn houding niet vinden en wil het liefst gewoon onderuit op een bank.
    Ik ga echt geen 8 uurtjes volmaken op een werkdag (in elk geval niet zonder totaal afgedraaid te zijn en overal pijn te hebben). Maandag, als mijn leidinggevende er weer is, wil ik dus melden dat ik minder uren wil gaan werken. Ook al is het maar 8 dagen, dan maar ziektewet gedeeltelijk. Of ben ik nou een aansteller (zo voelt het ook wel een beetje)
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nee hoor, geen aansteller. Als het niet gaat, dan gaat het niet.
    Gewoon kijken of je minder kunt werken of eerder met verlof kunt door ziekte ivm bekken en rug klachten.

    Voor wat het waard is, ik lag er met 17wk al 50% uit, en met 21wk volledig, dus je hebt het lang nog volgehouden.
     
  3. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Totaal geen aansteller. in de media zien altijd alleen maar vrouwen die het zwanger zijn 'er gewoon even bij doen', nou onzin. Het is zwaar om een baby te maken ;).
    Bij mijn vorige zwangerschap lag ik er met 32 weken al uit. Vervroegd de ziektewet in.
    Luister naar je lichaam, als het niet gaat, gaat het niet. Nu gaan je lijf en je kindje voor. Je bent weer terug op het werk voordat je het weet.
     
  4. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Nee hoor zeker niet. Luister naar je lichaam. Je bent "maar" 9 maanden zwanger en werken kun je je hele leven nog, zei mijn HR adviseur tijdens mijn zwangerschap.

    Ik lag er met 24 weken volledig uit en bij de 1e met 21 weken.
     
  5. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Het enige is dat wanneer je met 4 weken van tevoren (36weken)met verlof zou gaan, je nu wel verplicht bent 6 weken (of tussen 4 en 6 weken, afhankelijk van wanneer je in de ziektewet zou willen) van tevoren te gaan en dus niet in de ziektewet kunt voor de laatste dagen. Als je dus in Nederland werkt.
     
  6. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.009
    288
    83
    Nee joh chapeau dat je het zolang volhoudt! Hier hetzelfde verhaal ongeveer. Ik Ben met 29 weken wat minder gaan werken en sinds deze week 50% in de ziektewet. Vanwege forse bekkenpijn (Al maanden daardoor ook nog slecht slapen) en nu hypotensie. Mijn collega's zijn juist heel voorzichtig merk ik en zijn Al blij dat ik uberhaupt nog werk. Ik hoop het ook nog 2.5 week uit te houden, Maar als ik ga draaien op mijn benen stap ik de auto niet meer in en ga ik volledig ziekmelden. Hoop het niet Maar mijn lijf en kind gaan nu echt voor..
    Ik merk door minder te werken dat ik uitgeruster Ben, minder pijn heb en me gezelliger voel daardoor ipv op mn tandvlees lopen. Zo hoort zwanger ook te zijn... En niet oververmoeid je verlof ingaan.. voor je kindje en jou niet goed!
     
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Idd!!
    Ik ben ook n week eerder gestopt (33 ipv 34 wk).
     

Deel Deze Pagina