Nog meer kindjes die naar een BUITENBAD gaan?

Discussie in 'Corona forum' gestart door 1991Mamavanvier, 5 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Yeaaaaaaahhh!!!!

    Vandaag bericht gekregen... Onze zwemschool gaat weer lessen geven, niet binnen..... Maar we gaan naar een verwarmd bad buiten. :D:D:D
     
    Athina, Zxcvb, Dubbelgeluk en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Wat fijn zeg!

    Ik ben nog steeds heel hard aan het hopen dat volgende week gezegd wordt dat de binnenzwembaden weer open mogen voor zwemles in ieder geval!
     
    1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  3. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Ja hoop ik ook hoor.... Alle kindjes hebben recht op zwemmen! :(
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.508
    10.343
    113
    Wat top! Hier is ook een prima buitenbad! Hopelijk krijgen wij ook binnenkort goed nieuws (hopelijk maken ze het water lekker warm...:))
     
    1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  5. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Ik zit in het bestuur van de plaatselijke zwemvereniging.

    Het buitenbad gaat hier weer open maar helaas mogen wij daar als vereniging nog geen zwemlessen geven.

    Vanaf 16 hebben we wel een uur gereserveerd waar die leden met max. 25 mogen zwemmen.

    Het is even niet anders op het moment. Ik weet wel dat het een enorm hectisch jaar was/is om in het bestuur van een zwemvereniging te zitten..
     
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.602
    25.651
    113
    Vrouw
    Ik krijg flashbacks naar mijn zwemles vroeger.:D
    Er was alleen een buitenbad. En koud dat ik dat vond. Behalve dan als het echt zomer werd.

    En zwemles was dus van april t/m september.

    Pas later, toen ik bij de zwemvereniging ging, werd er in de winter in het binnenbad (10km verder) getraind.

    Ik hoop voor jullie dat ze kunnen starten.
     
  7. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    750
    252
    63
    Geen zwemles hier maar wel trainen (baantjes zwemmen) in een buitenbad. Het water is 25-28 graden. Dochter vindt het wel lekker, maar wanneer de buitentemperatuur te koud is, is het verschil te groot en vindt ze het wat benauwd. Nu moet ik wel zeggen dat ze gemiddeld in een uur 1,7-2,5 km zwemt, dus als je rustig aan zwemt is het waarschijnlijk geen probleem.

    ohh omkleden gebeurt trouwens buiten in een soort partytent, dat is soms wel wat fris (lees koud haha) maar ze heeft het ervoor over.
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.081
    5.270
    113
    Ik wilde net zeggen, ik heb ook alles buiten gehad. Vond het zo jammer dat toen op een gegeven moment het buitenbad weg ging. Zulke goede herinneringen aan.
     
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.602
    25.651
    113
    Vrouw
    Toen was het ook heel normaal dat zwemles alleen in het zomerseizoen was.
    Nu is een stop van een paar maanden ineens heel erg.
    Maar goed. Daar was toen het programma ook op afgestemd en werd dat niet halverwege afgebroken.
     
    Athina vindt dit leuk.
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.513
    7.309
    113
    Ja wij ook vroeger! Goeie ouwe tijd ;)

    Maar dan hadden we ook 4 of 5 keer in de week les.
     
  11. Koekenbakker

    8 jun 2018
    60
    38
    18
    Vrouw
    Op het ad staat dat zwemlessen vanaf medio maart weer opgestart worden in binnen baden.
     
  12. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.552
    21.035
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou echt niet staan te springen om zwemles buiten. Mijn dochter heeft het in de zomer op den duur al koud in het buitenzwembad :oops:
    Maar zie steeds meer sites die zeggen vanaf de 15e weer zwemles. Hoop het zo!
     
    Knuffelmonster vindt dit leuk.
  13. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik zwem ondertussen al een paar weken in het verwarmd buitenbad (moet er niet aan denken dat het niet verwarmd zou zijn bij een nacht temperatuur onder 0)
    Maar gewoon zwemles met 4/5 jarigen nee dat zou ik toch mn kind niet laten doen bij deze buitentemperaturen. Je moet immers na het zwemmen ook buiten omkleden en dat is best koud. Heb je snel je kinderen weer thuis zitten ivm verkoudheid. Bovendien als ik zie hoe snel ze het in het binnenbad vaak al koud hebben lijkt me dat niet zo fijn. Want het buitenbad mag dan wel verwarmd zijn. Maar dat betekent niet meer dan, als je vrij goed doorzwemt is het te goed te doen.
     
  14. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Vanwege het weer is zwemmen deze week afgelast buiten... (hier hoopte ik ondanks dat ik graag wilde dat ze gingen zwemmen, wel op) dus nu alle lessen voor buiten afgezegd want volgende week mag weer binnen dus worden de reguliere lessen weer gestart.

    Vond het toch wel heel sneu achteraf dat buiten in de kou... Zal ik zelf ook niet fijn vinden.


    Denk dat veel ouders hun kind in de auto hadden gezet en direct naar huis onder de douche... Ik had mijn kind in de warme auto in de (grote) kofferbak omgekleed. We hebben daar genoeg ruimte omdat te doen. Met gelukkig buiten gewoon alles afgezegd en starten volgende week lekker warm binnen :)
     
  15. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    [QUOTE="1991Mamavanvier, post: 23549474,


    Denk dat veel ouders hun kind in de auto hadden gezet en direct naar huis onder de douche... Ik had mijn kind in de warme auto in de (grote) kofferbak omgekleed. We hebben daar genoeg ruimte omdat te doen. Met gelukkig buiten gewoon alles afgezegd en starten volgende week lekker warm binnen :)[/QUOTE]

    Ja snap ik. Heb in het begin ook mn natte kloffie (wel afgedroogd) aangehouden in de warme auto. Maar daar krijg je t uiteindelijk kouder van dan je buiten omkleden als je zelf nog warm bent. Ik moet ook nog wel 20 min rijden en heb t als ik niet warm douche daarna echt uren koud:).
    Wel fijn dat ze volgende week toch binnen gaan zwemmen.
     

Deel Deze Pagina