Nog niet opnieuw zwanger na curettage

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door jilli, 13 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jilli

    jilli Lid

    30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    Hè Hallo

    Toch wil ik graag mijn verhaal even delen en hoop ik op deze manier dames te vinden in de zelfde situatie of op tips

    Afgelopen januari ben ik in verwachting geraakt van ons 2e kindje na een jaar klussen eindelijk zwanger wat waren we blij!
    Rond de 6 weken kreeg ik een beetje bloedverlies. Ik was niet meteen in paniek maar besloot wel te bellen. Gelukkig kon ik met 8 weken voor een vroege echo.alles bleek goed en er klopte een prachtig hartje. Geheel gerust gesteld gingen we dan ook naar de 12 weken echo. Helaas was het toen minder goed, het hartje was gestopt.
    We waren erg verdrietig maar ook erg sterk we hielden in ons achterhoofd dat het kindje anders vast niet gezond was geweest. Aangezien het niet uit zichzelf opgang kwam moest ik voor een curettage.
    4 weken later gewoon weer ongesteld en mijn lichaam herstelde snel.
    Nu zijn we december en ben ik nog steeds niet in verwachting. De eerste periode hadden we zoiets van het komt als het komt. Maar straks zijn we al een jaar verder en ons gezinnetje is echt nog niet compleet.
    Ik hoop dat er misschien mensen zijn die het zelfde hebben meegemaakt of misschien wat tips hebben.

    In ieder geval bedankt voor het lezen.
     
  2. AnitaP

    AnitaP Bekend lid

    15 feb 2014
    760
    0
    0
    Kan er niet over meepraten maar wil je heel veel succes wensen. Hopelijk een mooie baby voor jullie in 2015!
     
  3. jilli

    jilli Lid

    30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    Dank je wel! we houden hoop!
     
  4. jilli

    jilli Lid

    30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    En wat goed dat jij weer zwanger bent na 2 minder goede zwangerschappen?
     
  5. Zwangels

    Zwangels Fanatiek lid

    22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Ik was na 9 maanden zwanger, helaas een vroege miskraam bij 5/6 weken. En daarna heeft het 22 maanden geduurd voordat ik weer zwanger was.
    In die 22 maanden wel onderzoeken gehad en alles was goed. Kregen eind oktober 2013 te horen dat we nog 9 maanden zelf moesten proberen. 13 februari 2014 positief getest.
     
  6. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.646
    74
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier maart miskraam en curretage en okt weer miskraam maar herken t lange wachten en met lege handen staan wel dus hopelijk is 2015 beter voor ons en vele anderen
     
  7. jilli

    jilli Lid

    30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    Bedankt voor de reacties, vind het fijn om te lezen dat ik niet alleen dit mee maak. Al vind ik het voor jullie natuurlijk net zo rot.
     
  8. Julia1979

    Julia1979 Fanatiek lid

    1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Lieve Jilli, ik ken het wachten.. heel vervelend.. vooral als je zwanger was en zo graag weer wilt..
    Misschien ben je er heel bekend mee.. maar zo niet dan wil ik je graag wijzen op een aantal mogelijkheden om je eisprong wat makkelijker te vinden. Dan heb je tenminste het idee dat je er iets van invloed op hebt..

    Zelf pas ik toe:
    *ovulatietestjes (van Ovulatietesten en zwangerschapstesten vanaf 49 cent | Sensitest).. daarmee kan ik zien of ik vlak bij mijn eisprong zit..
    * Ik temperatuur mezelf elke ochtend meteen als ik wakker wordt..(dat geeft een bevestiging van je eisprong - de curve is heel herkenbaar)
    * Ik test mijn cervixslijm. Aan de hand hiervan kun je ook heel goed je vruchtbare dagen opmerken (hierover kun je heel veel lezen op internet)
    * Verder gebruik ik extra vitamines waaronder tarwekiemolie vanaf de eisprong (dit is ter bevordering van innesteling)

    Ik zeg je niet dat je het allemaal moet doen hoor :) Maar het 'elke dag iets kunnen doen' geeft me een beetje afleiding om te dagen door te komen.

    Ik wens je heel snel een mooie roze test (en mezelf ook!)

    Liefs Julia
     
  9. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ook wij wachten nog steeds op een ( in ons geval eerste) kindje. Enorm zwaar vinden we het worden.
    Hopelijk wordt 2015 ons jaar!!
     
  10. jilli

    jilli Lid

    30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    Hè Julia, super bedankt dat je zo mee denkt, ben er natuurlijk wel wat mee bekend maar het is zeker het proberen waard. Hoop voor jou ook snel een dikke roze streep!
     
  11. jilli

    jilli Lid

    30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    Madelief als ik jou situatie zie mag ik niet klagen.positief blijven hè! Hoop voor jullie ook dat 2015 een vruchtbaar jaar mag worden!
     
  12. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Na onze mk zijn wij na ruim 16 maanden nog steeds niet opnieuw zwanger helaas... :(

    Hoe is het inmiddels met de TO? Al wat aan de betere hand?
     

Deel Deze Pagina