nog steeds positieve zwangerschapstest

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Loe, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

    Loe Niet meer actief

    :(:( wie kan me helpen?

    Exact drie weken geleden heb ik een curretage gehad.Op de echo vorige week ( heb ik gekregen omdat ik nog een positieve zw.test had) was het baarmoederslijmvlies dun zei men. Hij werd wel onderbroken door een zwarte massa (rond, zoals een ei), men zei dat dit vocht, ofwel bloed was.

    Gisteren waren we bij de fa. die zei dat placentaweefsel, mocht dat er nog zitten, wittig is.

    Mijn test wordt weer iets donkerder lijkt het wel, ik heb dus nu, na drie weken nog een positieve zwangerschapstest. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of weet iemand hoe lang het hcg nog in mijn lichaam kan blijven? Als t niet normaal is, dan hoor ik dat ook heel graag, want morgen word ik gebeld met de waarde van mijn hcg.....

    Een foto van mijn testen:
    http://i25.tinypic.com/b6t5vk.jpg
     
  2. Crepe

    Crepe Actief lid

    3 sep 2008
    297
    0
    0
    Ik weet het niet Loe, ik denk dat dit afhankelijk is van hoe lang je zwanger was toen het vruchtje overleed.

    Ik ben in mei gecurreteerd 1 week nadat via een echo was vastgesteld dat het vruchtje was overleden, ik was toen tussen de 7-8 weken zwanger. Na de curretage duurde het twee weken voordat ik niet meer zwanger testte.

    Ik hoop voor je dat de hormonen snel uit je lichaam gaan want het maakt het allemaal niet makkelijker.
     
  3. Loe

    Loe Niet meer actief

    dank je wel voor je reactie. Zat al telkens te kijken of er iemand gereageerd had, maar het is iets waar niet heel veel over bekend is geloof ik. Het vruchtje is gestopt waarschijnlijk bij 6.5/7 weken en op 10.5 week ben ik gecurreteerd. ik snap er werkelijk niets van. Ik vind het ook heel vervelend (als ik het zo duidelijk mag zeggen!) dat het ziekenhuis zo vaag blijft omtrent het positief testen na een curretage.
     
  4. Loe

    Loe Niet meer actief

    Verder niemand die hier ervaring mee heeft?
     
  5. matje

    matje Niet meer actief

    Wat naar voor je meid, dat je zo in onzekerheid zit.
    ik heb 2 jaar gelden een curettage gehad met 14 weken zwangerschap.
    Het duurde minstens 3-3.5 week voordat ik niet meer positief teste
    Maar ik weet niet hoe en wat,
    Misschien dat het idd aan de duur van de zwangerschap ligt.
    En als je het aan de arts vraagt is mijn ervaring dan krijg je me toch een verhaal te horen en uiteindelijk ben je nog niets wijzer.

    Maar dat terzijde, hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt
     
  6. samkids

    samkids Niet meer actief

    Loe, bij mij zijn zs-testen altijd pas ongeveer 4-5 weken na de mk weer negatief. Na de eerste mk dacht ik toen weer zwanger te zijn, maar ze werden niet donkerder. Om het zeker te weten heb ik toen twee keer achter elkaar (met 2 dagen er tussen) bloed laten prikken om te kijken wat het hCG precies deed. Dat ging van 16 naar 14 toen. Geen stijging en overduidelijk nog restjes recente zwangerschap. Een week later was hCG nog 6 en toen was test ook negatief. Na de tweede mk liet ik me dus ook niet gek maken en deed ik alleen af en toe een testje om het een beetje in de gaten te houden wanneer mijn cyclus weer op gang zou kunnen komen. De cyclus na mijn mk duurde toen 63 dagen!! En ook weer tot 5 weken na de mk een positieve test.
    Nu zit ik een maand na de curretage (4 weken en een paar dagen) en woensdag was mijn test nog heel licht positief. Maar wel positief dus. Een week daarvoor was hij een stuk donkerder en de week daar weer voor iets lichter. Het maakt ook wel uit of je 's avonds of 's ochtends test (concentratie urine) of dat je veel gedronken hebt of niet. Je schrijft dat je denkt dat de test donkerder is geworden. Dus niet echt overtuigend donkerder. Klinkt als dat je de laatste keer gewoon wat geconcentreerdere urine had. Als je het allemaal zeker wil weten, moet je vragen om het meten van hCG in je bloed. Dat is het duidelijkst en nauwkeurigst. Vandaag en maandag prikken dan bijvoorbeeld. Stijgt het niet, dan niet zwanger en geduld hebben, stijgt het wel, dan zullen ze dat wel verder na laten kijken.
     
  7. Loe

    Loe Niet meer actief

    Dank jullie! Erg fijn om jullie verhaal te horen. Zal een foto van mijn testjes bijvoegen hieronder. Mijn hcg is geprikt, ik word tussen de middag gebeld. Maar ja, onder de hoeveel hcg is nog normaal he.....)

    http://i25.tinypic.com/b6t5vk.jpg
     
  8. Trotsemama1

    Trotsemama1 Niet meer actief

    als ik hem zo zie
    zie ik je test lichter worden
     
  9. Loe

    Loe Niet meer actief

    HCG is 32.........
    zou dat nog binnen de grenzen liggen na drie weken geleden de curretage gehad te hebben? ik moet afwachten. Als ik niet ongi ben over drie weken, moet ik terug.
     
  10. Crepe

    Crepe Actief lid

    3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hè, wat vervelend voor je. 32 klinkt wel aannemelijk, maar goed ik weet niets van waardes. Ik hoop voor je dat alles snel weer terug naar het oude gaat.
     
  11. Loe

    Loe Niet meer actief

    Dank je wel.
     
  12. samkids

    samkids Niet meer actief

    32 is in ieder geval erg laag. Klinkt dus als dalend. 25 is de detectielimiet van een zs-test. Grote kans dus dat-ie volgende week negatief is. Maar Loe, waarom vraag je dat dan niet gewoon als je de mensen aan de telefoon hebt, wat een waarde van 32 betekent? Daar zijn die mensen toch voor?
    En of 32 binnen de grenzen ligt van wat normaal is voor 3 weken na curretage? Volgens mij is dat heel breed. Iedere vrouw reageert anders en ook dat is weer afhankelijk van je zwangerschapsduur.
     
  13. Loe

    Loe Niet meer actief

    hoi drew, thanks meid. ja ik heb wel gevraagd of het normaal is dat ik nu nog hcg heb en een zwangerschaptest die positief is, daarop zei ze ja. Waarom ik het verder niet expliciet gevraagd heb, is omdat ik vorige keer vage antwoorden kreeg: ja, dat kan. ER is veel mogelijk, het ligt eraan hoe hoog je waarden waren in de zwangerschap. Enzovoort. Dus denk niet dat ik er veel mee opgeschoten was. In elk geval vinden zij het niet verontrustend, en ik hoop dat zij gelijk hebben zeg maar.

    Hoe gaat het met jou?
     
  14. Loe

    Loe Niet meer actief

    heb je al een eisprong gehad denk je?
     
  15. chan mv2

    chan mv2 Lid

    6 jul 2009
    45
    0
    0
    Zuid-holland
    Je lichaam kan behoorlijk van slag raken door hormonen. Ik weet ook niet precies hoe het zit en ik denk eigenlijk ook dat ze er vaag over praten omdat het bij iedereen weer anders kan zijn. Zelf heb ik begin jan. een zwangerschap afgebroken met 23 wk. Pas apr/mei liep alles weer normaal. Ik bleef heel lang vloeien en heb uiteindelijk ook medicijnen gekregen (soort chemische curretage). Ben een paar keer teruggeweest voor controle om toch zeker te weten dat er niks achter is gebleven. Denk ook wel dat het met de duur van je zwangerschap te maken heeft. Je bent op een gegeven moment zo onzeker en je wilt na alle narigheid gewoon dat alles weer zoals normaal werkt. Hopelijk gaat het snel de goede kant op met je!

    Chantal
     
  16. Loe

    Loe Niet meer actief

    dank je wel. ja moet echt geduld hebben, hij is nu al lichter de test, maar nog steeds een ienieminie streepje......
     
  17. Loe

    Loe Niet meer actief

    Post hier maar weer even. Nog steeds een streepje! Zal de foto bijvoegen. Had dit nu na op 9 augustus een minie streepje te hebben, niet weg moeten zijn nu? Met een hcg waarde van 32 toen? Het zou toch halveren ongeveer per dag. Dan zou de test nu toch niets meer aan moeten geven? Zucht.......heb volgende week woensdag afspraak, maar ik vraag me af of ik toch straks even moet bellen om misschien nogmaals hcg te laten prikken VOOR de afspraak? Wat vinden jullie?

    [​IMG]
     
  18. Trees

    Trees Niet meer actief

    Loe het halveren per dag klopt niet. Vorig jaar na mijn bbz deed ik bijv. drie weken om een waarde van 37 richting 12 te krijgen. Het kan zijn dat er nog iets zit waardoor het langzaam gaat. Bij een curretage zijn ze doodsbenauwd voor verklevingen, waardoor ze zo min mogelijk weg halen. Daardoor blijven er vaak wat restjes zitten en deze komen meestal tijdens een eerste menstruatie of eerder wel naar buiten.

    Ik zou trouwens ook gewoon bellen met de vraag of je nog HCG mag prikken voor woensdag. Weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
     
  19. samkids

    samkids Niet meer actief

    Hey Loe, het is echt shit dat testen positief blijven. Je wil gewoon graag verder, en dat kan niet als die stomme testen maar positief blijven. Mijn test was maandag ook nog positief, 41 dagen na de curretage!! En de voorgaande twee miskramen duurde het zelfs nog langer. De eerste keer werd ik pas na 51 dagen ongesteld, de tweede keer zelfs na 63 dagen. De eerste keer maakte ik me ook zorgen, maar toen heb ik twee keer bloed laten prikken en de eerste keer was het hCG 16 en de tweede keer 14. Er zat een week tussen ongeveer. Hoe minder het wordt, hoe langzamer de daling gaat. Als er nog weefsel was achter gebleven, was het hCG veel hoger geweest, en zou het zeker niet dalen na een week. Een week na de tweede keer prikken werd ik ongesteld.
    Mijn verloskundige had dit nog nooit meegemaakt, maar door die lage en dalende hCG waarden maakte ze zich geen zorgen. Na de tweede miskraam duurde het ook weer zo lang, maar toen wist ik van de vorige keer dat dat bij mij gewoon langer duurt dan bij de gemiddelde vrouw. Bijna letterlijk zei de verloskundige dat ook zo. Natuurlijk is het balen, maar je kan er niets aan doen. En blijkbaar gaat het bij jou vergelijkbaar. En dat is shit, want je hoort iedereen zeggen dat ze 4 wkn na de curretage weer ongesteld zijn geworden, maar wij moeten gewoon meer geduld hebben. Als ik jouw test zie, moet ik hééél goed kijken en dan zie ik een streepje. De detectielimiet van een zw-test is 25, dus daar zal je wel in de buurt zitten.
    Ik zou me dus geen zorgen maken, bij mij is het tot nu toe ook altijd goed gekomen en het is zo vergelijkbaar. Mááár, bij alles geldt, als het jou gerust stelt, gewoon naar de dokter/vk/... gaan. Je hebt nu 1x hCG laten prikken toch? Als je dan vandaag weer laat prikken en maandag de uitslag hebt, kun je zien dat het dalende is en voel jij je ook weer beter.

    Sterkte er mee.
     

Deel Deze Pagina