Nog steeds slecht slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maryflair, 21 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Hallo

    Mijn dochter heeft sinds haar geboorte één slechte nachtrust.

    We hebben tussen de 1.5 jaar en 2 jaar haar één halfjaar niet gehoord.

    Ik heb vaker contact met homepaten gehad we hebben één structuur om overprikkeling te voorkomen. Maar nog roep ze van de 10 dagen roept ze 5 dagen 2x per nacht.

    We gaan er heen en zeggen dat ze haar speen en knuffel kan pakken en uiteindelijk slaap ze verder of roep half uur later weer.

    Het is voor ons enorm vermoeiend en voor haar ook.

    Ik maak mij zorgen dat ze s nacht toch wakker ligt één poos. Ik kan namelijk niet echt zien of ze direct weer inslaapt.
    Ze is soms moe overdag en tegen de avond te druk

    Ze slaapt niet overdag sinds haar 2de en ze is ook om 6 uur wakker. Stop haar om 7 uur in bed soms eerder als ik zie dat ze te moe is.

    Heeft iemand hier ook ervaring mee? Gaat dit nog over en wat als ze over één paar maanden naar school moet?
    Alternief geneeswijze heeft niet veel uitgehaald vroeger. Toen was ze wel jonger.

    Mijn man denkt dat het vanzelf overgaat maar ik maakt mij zorgen omdat het nu al zo lang duurt. Ze is 3.5 inmiddels er zijn ook nachten dat ze wel door slaapt. Dus 3 wel dan 2 niet dan 5 nachten wel en 3 niet. Erg wisselvallig.
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Onze uk sliep van geboorte tot 2 jaar heel slecht. Tijdens de sprong uren wakker en dan ook vaak roepen en huilen (brullen)

    Sinds zijn 2 de verjaardag is hij juist vaker door gaan slapen. Nu is het nog steeds dat hij of heerlijk de hele nacht slaapt of nog 1 keer wakker is.

    Onze uk is hooggevoelig en droomt ook ontzettend veel. Bij hem helpt het wel om niet teveel prikkels op een dag te hebben. Bijvoorbeeld of smorgens of smiddags wat doen , 2 kleine activiteiten verdeeld over de dag kan ook. Verder voldoende tijd om zich op te laden, lekker knutselen, lezen, buiten spelen etc.

    Onze uk is bijna 3 maar misschien is hetbij jullie dochter wel zo dat ze zich begint te vervelen omdat ze (langzaam aan) toe is aan school.

    Hoe sluiten jullie de dag af, wij lezen meestal 30/45 min voor (geniet hij enorm van) en slaapt daar ook beter van.
     
  3. monica73

    monica73 Bekend lid

    14 mei 2011
    578
    11
    18
    Mijn oudste is pas goed door gaan slapen toen hij naar de basisschool ging. Daarvoor standaard 1 tot 4 nachten drama in de week. Het varieerde van wakker worden en roepen tot huilen en klaarwakker zijn. Ik heb geen tips voor je, niks heeft hier geholpen, we hebben ons erbij neergelegd. Nu slaapt hij beter en langer door school, zijn broertje is hier nu de nachtbraker🙈
     

Deel Deze Pagina