normaal kind van 2 die zoveel helpt?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door stampertje, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Mijn dochter helpt sinds een half jaartje mee in het huishouden.
    -Ze help met de vaatwasser leeg te maken.
    -Ze brend vaak bekers naar de keuken
    -Ze helpt heel af en toe mee met de was in de wasmachine te doen ze helpt het uit de droger te halen (natte was raakt ze niet aan hihi)
    - Ze dekt helemaal zelf de tafel afruimen mag ze niet.
    -ze helpt af en toe mee metpoetsen
    -doet de speelgoed in de bakken.
    Ze doet het allemaal omdat ze het leuk vind en zelf wil ze moet van mij niks. Is dat normaal dat ze dit doen?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Of 't normaal is weet ik niet, maar Milan doet dat ook allemaal! Hij vindt 't hartstikke leuk! Favoriet is hier stofzuigen!

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Volgens mij is dat normaal voor kinderen van rond die leeftijd... wees gerust, opeens zal ze het niet meer willen :D

Is een fase in hun ontwikkeling!

4. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Oké er zijn nog 2 kleintjes in onze vriendenkring maar die doen dat helemaal niet. Ik vind het wel leuk dat ze helpt hoor.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer ook zo, en als hij niet mag helpen, omdat ik even snel snel wil doen, wordt hij boos!

6. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Mijn zoontje van 3 helpt ook graag mee.
    Stofzuigen,stoffen,de wasmachine vullen (dan mag hij van mij op het laatste knopje drukken en is hij helemaal blij als de was gaat draaien) enzovoort

Ik vind het normaal dat je kinderen een beetje op hun eigen manier laat helpen,zo leer je ze ook dat ze zelf dingen kunnen doen.

Papa helpen vind hij trouwens ook heel leuk en opa helpen met de auto wassen of repareren,ik laat hem gewoon zijn gang gaan hij zal er vast niet dommer van worden ;)

7. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik zal je zeggen dat Dean ( nu bijna anderhalf) regelmatig helpt met huishoudelijke klusjes! Vaatwasser uitruimen, bekers naar de keuken brengen, iets pakken, met keukendoekjes schoonmaken en helpen met koffie zetten en stofzuigen... Hij vind het prachtig! Dus ook hier absoluut uit vrije wil.

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier ook! Hij vindt het geweldig als hij iets voor me kan doen.. ik maak er mooi gebruik van! Zeker nu!

9. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hier ook, vind het echt schattig. Ze straalt dan aan alle kanten van trots!

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris moet t doen anders krijgt ze geen zakgeld....:)

Nee hoor...volkomen normaal!! Lekker van genieten, als ze 12 is doet ze t niet meer.

11. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Hier t zelfde!

12. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Ons meisje ook! Lekker mama na-apen, haha. Ik ben zelf wel een poetser en ik vrees dat ze het overneemt. Best handig, nu ik weer zwanger ben, helpt ze met prima met de klusjes waar ik anders voor moet bukken. Blokje pakken en in vaatwasser doen. Was in wasmachine doen. Speelgoed opruimen. Ideaal en daarna krijgt ze een heerlijke knuffel van me. Moet het blijven stimuleren natuurlijk :D;)

13. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier ook hoor, mijn zoontje wil ook het liefste helpen met alles en ook met strijken (niet zo'n goed idee :p) En als het niet mag dan word hij dus ook boos.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.210
    7.253
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva wil ook heel graag helpen :). Laatst was er visite en vroeg ik Eva om wat weg te gooien, de visite zat me aan te kijken van, wat zielig! Toen heb ik maar uitgelegd dat Eva het heel leuk vindt ;).

Ik vind het wel makkelijk hoor, ik kan haar gerust vragen om een spuugdoekje of een luier te pakken, vindt ze alleen maar leuk. Als ik Lisa verschoon en ik gooi de vieze luier op de grond, pakt Eva 'm automatisch op en gooit 'm in de prullenbak :)
    En Eva is erg teleurgesteld als ze niet mag helpen. Als ze hoort dat ik met de vaatwasser bezig ben komt ze al naar me toe gerend: Ik wil helpen! Maar vaak is het dan de vuile vaat en ben ik dan net klaar. Het uitruimen doe ik liever even snel zelf, is veel sneller dan met Eva erbij ;)

15. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Klein mannetje van m'n schoonbroer is nu ook 2 jaar en helpt ook graag!
    Als oma aan het fornuis staat wil ie ook in de pot roeren, als opa thuiskomt zegt ie; "schoen af!" en brengt ie opa z'n sloffen :D
    En dan gaat ie nog opa z'n schoenen netjes in de kast zetten... haha hilarisch!

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik denk dat het normaal is hoor. Mijn zoon doet hetzelfde momenteel haha. ruimt keurig zijn speelgoed op, helpt met het afwassen en tafel dekken. En stofzuigen is hier ook zijn favoriet, staat al te springen zodra ik de stofzuiger pak ;) Ook bloemen water geven is hier erg in trek... mama is er minder blij mee want er gaat meer water naast dan in de pot of de bloemen verzuipen in het water haha.

17. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hier ook een kleine assepoester hoor!
    Haha ze vind het geweldig om mee te helpen.
    Ze helpt mee koken ( aardappels wassen etc )
    Ook brengt ze afwas naar de keuken.
    De was helpen ophangen.
    En als ik stofzuig komt ze met haar eigen kleine stofzuigertje achter me aan :D ik vind het zo lief van haar.
    En ook als de wasmachine klaar is met het programma gaat ie piepen...en dan doet ze hem zo uit:D haha

18. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    hier ook een king of clean rondlopen. hij gaat zelfs niet meer naar boven in bad als z'n autootjes niet in de speelgoedmanden liggen. en bij het eerste de beste knoeien bij het eten wordt er direct gevraagd om een TOEKJJJEEEE...... (keukenrol he)

't enige is dat ik altijd van m'n aanstaande te horen "nou.... dat heeft ie niet van jou hoor":D

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.887
    1.369
    113
    Hier ook een poetsgek hoor
    - hij helpt met stofzuigen
    - als ie in de douche een washandje krijgt dan wordt de hele douche geboend
    - hij helpt met koken en bakken (roeren, snijden met zijn ikeamesje etc)
    - helpen met broodsmeren
    - de was in de droger/wasmachine doen en uithalen
    - dingen pakken voor mama
    - dingen op tafel of in de keuken zetten.

Alleen opruimen vindt hij niets, hij gooit het liever allemaal om zich heen :)

20. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Hier ook. Helpen is echt zijn grote hobby. Mee koken, echt boos als het niet kan/mag. Was uit de machine halen, op allerlei knopjes drukken om dingen aan te zetten. Stofzuigen, luier weggooien. Zelfs zijn medicijnen uit de koelkast pakken. Met een doekje de tafel e.d. poetsen.
    Eerst wilde hij altijd mee afwassen, nu mee de afwasmachine uitruimen. (heel grappig hij heeft een keukentje en daar zie je echt dat hij mij nadoet, hij is net zo chaotisch bezig als ik)
    Opruimen is hij niet zo dol op, want tijdens het opruimen is het speelgoed ineens weer heel aantrekkelijk en is ermee spelen toch leuker. Post uit de brievenbus halen en naar mij brengen, krant idem.

Deel Deze Pagina