Nee niet bewust. Wel s iets vergeten af te rekenen of zien dat de kassiere iets verkeerd aanslaat of teveel geld terug krijgen. Laats nog een pot mayonaise (die onderop de buggy lag) vergeten af te rekenen, maar dat telt geloof ik niet he
toen in ongeveer 11 was heb ik een keer zo'n post it notitie blokje gestolen.. ik heb der wéken wakker om gelegen en als ik dan heeeeel eerlijk moet zijn heb ik op wat oudere leeftijd ook wel eens de prijs van kleding ''veranderd'' door een korting sticker van een ander artikel op mijn artikel te plakken terwijl die helemaal niet korting had
Ja toen een een jaar of anderhalf was ik had toen een rammelaar gejat enn ik heb hem nou nog mijn eigen kinderen hebben er zelfs nog mee gespeeld. En wel eens een snoepje bij kruitvat
vroeger toen ik klein was. Een knalrode lippenstift bij de drogist. Was denk ik 6 ofzo. Mijn moeder ook niet gezien dus nooit iemand achter gekomen. *schaam*schaam* Wel later tegen haar verteld.....
Een jaar geleden nog, Toen ik bij de kruitvat 2 pakken condooms wou halen en de kassiere er maar 1 aansloeg, en ze beide in een tasje deed. Heb het tasje gepakt en ben weggelopen. Haar fout niet de mijne (kwam er overigens pas bij achter gekomen toen ik het bonnetje bekeek )
Nee, ik zou het niet eens durven (en ook niet willen ). Ik zou er letterlijk niet van kunnen slapen. Jaren geleden ging het alarm af toen ik de supermarkt uitliep. Ik schrok me rot, allerlei gedachten schoten door mij heen: "Zou iemand iets in mijn tas hebben gestopt? Zou ik zelf per ongeluk iets in mijn tas hebben gedaan ipv in mijn winkelmandje, omdat ik mijn gedachten er niet goed bij had?" Het zweet brak me uit en ik stond te trillen op mijn benen. Want tja, hoe leg je het dan uit als er toch iets in je tas wordt gevonden? Ik moest meekomen en mijn tas uitpakken. Dit gebeurde in het openbaar, gewoon bij een (onbemande) kassa. Iedereen kon het zien, ik schaamde me kapot en was doodsbang dat ik per ongeluk iets had gestolen. Dat alarm ging immers niet voor niets af. Toen alle boodschappen uit mijn tas waren, zaten alleen mijn biebboeken er nog in. "Oh," zegt de beveiliger: "Ik zie het al." Hij liep met mijn biebboeken door het poortje en jahoor: piep-piep. Voor hem was het daarmee afgedaan. Ik werd alleen gelaten bij de lege kassa en kon zelf mijn boodschappen weer inpakken. Geen excuses of iets. Daar stond ik dan. Perplex. Niemand die me even hielp of er een positieve draai aan probeerde te geven. Ik ben nog de hele avond van slag geweest door het voorval.
Zo vaaaak. Ik ben een vreselijke puber geweest. In Parijs veel gejat op schoolreis in de winkels daar. Ook op rommelmarkten in ons dorp. Op pinkpop een hoop meegejat. Prijsjes van spullen veranderd in een lagere prijs. moet ik nog even doorgaan? Overigens doe ik dat nu niet meer en mijn kinderen leer ik dat ze overal vanaf moeten blijven. Heb ik trouwens van mijn moeder ook netjes geleerd. Alleen ik luisterde niet.
Als 11 jarige samen met een vriendin. Hadden we van die handschoentjes aan zonder vingers en dan bij de Hema een ring omdoen, handschoen er overheen....klaar. Buitengekomen had ze het niet gedurfd. Ik ben hem terug gaan leggen, durfde het niet alleen. Heb het ook nooit meer gedaan.
Ik had 2 vriendinnen die jatte echt alles wat los en vast zat. maar vooral sigaretten, hele sloffen haalde ze weg Ik was er vaak genoeg bij, maar heb het zelf nooit gedaan, ten eerste wilde ik het niet en ten tweede had ik het nooit gedurft haha.
Dit herken ik wel.. Niet ikzelf, maar vriendlief wilde twee jaar geleden bij een strandtent een aantal bierglazen (ik geloof wel een stuk of 10) meenemen. Hij deze in MIJN tas gedaan en hij ging afrekenen.. Hij mocht van mij zelf die tas dragen, want ik wilde niet diegene zijn die ze mee naar buiten nam Laat hij de tas vallen.. Nou je raad al wat voor een geluid dat gaf! Vreemde is nog dat niemand er iets van zei Nou ja, hun een paar glazen armer en wij een paar glasscherven rijker
Jawel! Maar toch iets andere verloop... Mijn fiets was gestolen en toen ik weken later bij het station voorbij liep, zag ik hem terug staan met slot erop. Het spijt me, maar slot heb ik opengebroken en mijn fiets terug genomen. En het was echt degelijk mijn fiets, want het had mijn registratienummer!