Ik was net hier in de emte supermarkt, met mijn zoontje in de buggy, komt er na een tijdje een bewaker op me af, die vond dat ik maar een mandje moest nemen in plaats van mijn boodschappen in de buggy. Ik zei eerst dat dat lastig gaat met een wandelwagen, hij zei nou mevrouw het is verplicht. Ik werd al een beetje pissig, ik zei dat ik het onzin vond, al jaren zo winkelde en altijd alle booschappen eruit haal en als ze willen kijken dat dat ook mag. En dat ik alleen een mandje erbij neem als ik veel booschappen heb en anders niet. Toen zei hij dat ik maar beter een andere supermarkt uit kan zoeken. De bedrijfsleider was er niet dus ik heb net een niet al te vriendelijk mailtje gestuurd. Vind het echt belachelijk!
Is inderdaad belachelijk. Als het je intentie zou zijn om stiekem boodschappen in je buggy of zakken mee te nemen kan dat ook als je wel een mandje hebt
Om eerlijk te zijn is het hier altijd al zo, pak dus ook altijd een mandje want anders word je zeker weten teruggeroepen (AH, MCD, Emte).
Snap je kwaadheid wel een beetje...maar helaas zijn het wel de regels van een supermarkt. Hangt vaak een bordje bij de ingang. Ik heb vroeger een paar jaar bij de AH gewerkt en echt het zal je verbazen hoeveel moeders met kinderwagens/buggy's de halve shop mee naar huis nemen...Ehhh en dan natuurlijk zonder te betalen. Helaas is het nodig dat mensen een mandje mee nemen omdat eerlijk zijn niet meer gewoon is tegenwoordig. En helaas worden daar ook de eerlijke mensen op aangesproken. Voel je niet aangesproken...die man moet het zeggen.
t zijn nou eenmaal de regels . ik zet gewoon een mandje tussen de kap en de handvaten beter dan steeds bukken
In een mandje gaat dat echt moeilijker....Geloof me heb heel wat mensen betrapt zien worden. Jammer dat het zo moet tegenwoordig.
Ik snap je wel maar het zijn de regels van een supermarkt. Er hangt zeer waarschijnlijk een bord bij de ingang dat het verplicht is. Wel apart dat er die andere keren nooit iets van gezegt is. En anders misschien je kindje in een karretje zetten en je buggy bij de ingang?
Wat ik nog het irritantste vind, is dat hij niks zegt tegen de jeugd die zonder mandje rondlopen met een blikje cola, en wel tegen mij. Ik ken daar notabene iedereen. Ik heb ook jaren bij Ah gewerkt en daar maakten ze er echt geen probleem van.
misschien waren die jongeren er net tussendoor geglipt. En dat je er iedereen kent maakt natuurlijk niet uit, anders heeft zo'n regel ook niet veel nut.
Is me toen de jongens klein waren ook al eens over komen idd. Hier maken ze er tot nog toe geen probleem van en zodra ze dat doen zal ik voort een winkelmandje gebruiken maar ze idd ook wijzen op de jeugd met hun blikje red bull (plus de nodige zakken chips onder hun trui/jas)
Als ik met de wandelwagen ben gebruik ik eigenlijk altijd een mandje, zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Je kunt de wagen toch gewoon met 1 hand besturen en in de andere hand het mandje vasthouden?
Ik snap dat het vervelend voor je is! En dat het niet leuk is om zo te worden aangesproken. Maar ik heb zelf ook jaren in een supermarkt gewerkt en geloof me, er zijn veel moeders die er misbruik van maken, van de buggy / kinderwagen. Zelfs een keer mee gemaakt dat die vrouw allemaal tijdschriften bij de baby (echt aan paar week oud ofzo) onder het dekentje legde!!!! Nou dat voelt dan ook lullig hoor om dan zo iemand te moeten aanspreken.
nou ik gebruik ook geen mandje en ben het niet van plan ook, ik vind het megaonhandig. Dan ga ik zelf idd een andere supermarkt zoeken. Ik heb zelf in een supermarkt gewerkt en het is niet in mij opgekomen om iemand zo aan te spreken dat ze maar een andere supermarkt moet gaan zoeken. Er ging een gepeperde brief naar de bedrijsleiding. O ja, en als het gaat om winkeldiefstal te voorkomen moeten ze eerst alle bejaarden en andere mensen in een rolstoel verplichten hun dekentje (wat ze in de winter over hun benen hebben) in te leveren bij de ingang. Ik weet niet of jullie laatst mijn reactie in een ander topic hebben gelezen, maar je wilt niet weten wat daar onder verdwijnt.
Ik vind het sowieso raar dat ze bij bijna niet 1 supermarkt detectiepoortjes hebben.. Een mandje vasthouden en de kinderwagen met 1 hand rijden kan natuurlijk wel, maar als je verpakkingen vlees, flessen/pakken drinken, en andere zware dingen in je mandje hebt liggen, die je met 1 hand moet dragen en dan óók je kinderwagen nog moet sturen.. Niet handig!
t zal te veel kosten zeker, ik weet het niet hoor was het eerste dat in mij op kwam. Je zou denken dat het wel opweegt tegen de kosten van diefstal.
Precies! Ik weet een Hoogvliet, maar daar staan ze alleen bij de zelf-scan kassa's.. Ook zoiets, alsof bij de normale kassa's niet gejat wordt Zet ze dan, als je ze toch hebt, gewoon bij de uitgang!
Ik snap het wel, van beide kanten. Gelukkig is er hier nog nooit iets over gezegd. Want met een buggy en een mandje gaat het gewoon niet, dus ik pak dan ook nooit een mandje als Louise in de buggy is. Hier zijn ze dus niet zo moeilijk maar regels zijn helaas nou eenmaal regels.
Hoe zie je het beveiligen van producten voor je dan? op alle artikelen die dagelijks binnen komen een sticker plakken? Dan verliezen ze heel wat kostbare tijd. Ik werk zelf bij een Etos, wij zijn al een eeuwigheid bezig met producten van alarm voorzien. Bij de ah zijn wel heel wat meer producten. Buiten dat zijn de alarmstickers zelf ook erg prijzig.