Nov/Dec mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy9, 14 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy9

    wendy9 Actief lid

    25 aug 2014
    169
    3
    18
    Hallooowa meiden!

    Zijn er meer mama's uitgerekend in november of december? Misschien wel leuk om een praatgroepje te beginnen met vrouwen die in de zelfde fases zitten als jij en ik :)!
    Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Wendy, bijna 10 jaar samen met mijn vriend, en we hebben een dochtertje van bijna 2 (21 maart). Bij de eerste hebben we er 9 rondes over gedaan en nu één keer in the heat of the moment zonder en hoppa zwanger hoor haha! We zijn super blij, al zat het pas volgend jaar in de planning. Ik hoor 19 april de uiteindelijke datum maar ik ben zo ongeveer 6+5.
    Hoor graag van jullie!

    -xx-
     
  2. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ik ben 9 weken zwanger en uitgerekend op 15 november. Voor mij is het de eerste en ik ben bijna 13 jaar samen met mijn man.
     
  3. Tomaat85

    Tomaat85 Lid

    21 mrt 2017
    20
    0
    1
    Vrouw
    Hoi

    Ik ben eind november uitgerekend. Er is al een groepje aangemaakt voor mama's van 15 tot 30 november. Best eens ff bij de clubs kijken.
     
  4. wendy9

    wendy9 Actief lid

    25 aug 2014
    169
    3
    18
    Spannend Jenneke88! Maar super leuk, vooral t shoppen voor de eerste, kun je nog lekker helemaal uitpakken haha! Voel je je goed?

    Tomaat 85, ik zag het, alleen is de dec groep vol en ik ben zelf niet in november uitgerekend dus kan niet na de andere groep. Hoever ben jij :)
     
  5. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik ben 9 December uitgerekend.
    Ik ben morgen 6 weken zwanger, en ik heb 1 mei de eerste echo! (Ik ben voor de 2e keer in verwachting, de eerste keer heb ik een miskraam gehad)

    Ik ben trouwens 26 jaar, en ruim 3 jaar samen met mijn vriend.
     
  6. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Klets graag mee!
    Ik ben 29 jaar en 14 jaar samen met mijn vriend. We hebben een dochtertje van 2 jaar en nu dus zwanger van nr 2.
    Bij de eerste er 9 rondes over gedaan en nu in ronde 4 gelukt.
    Ik heb zelf uitgerekend dat ik 18 nov ben uitgerekend(weet wanneer eisprong was), de vk houdt het op 20 nov, maar de 28e weten we het definitief :D
     
  7. Tomaat85

    Tomaat85 Lid

    21 mrt 2017
    20
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben vandaag 8 weken zwanger (volgens mijn berekening dan toch). Woensdag naar de gyneacoloog en dan weet ik het zeker.
     
  8. Faithh

    Faithh Lid

    10 apr 2017
    27
    5
    3
    NULL
    NULL
    Yeey ik ben 28 november uitgerekend <3

    Na ruim 2 jaar is ook ons grootste wens in vervulling gegaan. Afgelopen week hebben we hartje gezien en het klinkt cliché maar ik heb nog nooit zoiets moois gezien <3
     
  9. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
  10. wendy9

    wendy9 Actief lid

    25 aug 2014
    169
    3
    18
    HoiHoi Prettykitty, SJMD, Tomaat85 en Faithh,
    Leuk dat jullie mee komen kletsen! Hopelijk voegen zich nog meer mama's toe :)

    Wat moet dat spannend zijn Prettykitty! Hoop dat de dagen omvliegen voor jullie!

    SMJD, leuk! Wij hebben ook een dochtertje van 2 (21 mei) en hebben er ook 9 rondes over gedaan, en nu inneens spontaan na 1 keer haha, super blij mee!

    Tomaat85, ook vandaag naar de vk dus! Hoelaat mag jij :)?

    Faithh, wow wat super fijn dat het eindelijk gelukt is na 2 jaar! Het is inderdaad super mooi zo'n kloppend wondertje in je buik!

    Hoe voelen jullie je allemaal?

    Liefs x
     
  11. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ja extreem spannend!
    Ik denk echt iedere dag van, oh weer een dag verder! Best absurd eigenlijk, maar zo onzeker word je soms gewoon! Al heb ik er aan de andere kant alle vertrouwen in dat het wel goed zit allemaal.

    Ik heb heel weinig kwaaltjes eigenlijk hihi, alleen af en toe (voornamelijk s'nachts) pijn in mijn darmen! Extreem ook echt, dat ik wit wegtrek en ga zweten van de kramp.

    Maar dat schijnt vaker voor te komen bij zwangere vrouwen. (Heb het aan mijn verloskundige gevraagd, aangezien ik haar moest bellen ivm een email die ik nog niet hebt ontvangen mbt intake)

    Ik ben trouwens wel heel erg verkouden, maar dat vind ik niet zo heel erg!
    Gaat wel weer over &#128539;

    Oja en van die menstruatie achtige krampjes soms. En een ander soort, kan het slecht omschrijven maar ik denk dat dat het gevoel is van een groeiende baarmoeder ofzo.


    Hoe is het met jou?
    Wel super dat het bij jullie zo snel raak was dit keer!
    Het blijft toch binzonder, zwanger mogen zijn.
     
  12. wendy9

    wendy9 Actief lid

    25 aug 2014
    169
    3
    18
    Ja snap ik, maar als je gevoel goed is moet je dat zeker aanhouden. Waneer heb je je eerste echo?
    Ik heb er al 2 gehad, ik ben echt gestoord in dat soort dingen, de eerste echo kreeg ik gewoon bij mijn vk om de termijn te bepalen, maar het was nog pril en een heeele lichte flikkering te zien van wat het hartje moest zijn. Ik zwaar in de zenuwen natuurlijk, maar de volgende echo was pas 2,5 week later! Dus heb die week erna gewoon een echo ingepland in een echo centrum haha, toen kon ik eindelijk pas genieten en geloven. Uiteindelijk ben ik ook nog van vk overgestapt naar een andere dichterbij, en daar heb ik vandaag mijn eerste echte duidelijke echo.
    Bij mijn eerste heb ik ook aardig wat betaalde extra echo's genomen haha, vind t zo mooi om te zien ook!

    En ohhhh vre se lijk! Dat heb ik ook, mijn darmen zijn zo opgezwollen dat ik wel 6 maanden zwanger lijk hahaha! Gelukkig begint het nu iets minder te worden en kan ik weer wat beter naar de wc. Maar zo, ik vond die krampen wel even eng soms!

    Hier niet verkouden maar wel een verstopte neus, had ik bij de eerste ook, super irritant, maarja als het hier bij blijft overleef ik het wel haha! En ja ik denk dat je bandenpijn bedoeld, dat voel ik ook soms.
     
  13. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Haha s'avonds heb ik ook echt een enorme buik. &#128517;

    Ik begrijp je volkomen dat je al hebt gezorgd dat je voor een echo kon! Het is z'n spannende periode, dat je graang wilt weten hoe het met je kleintje in je buik gaat.

    Ik mag pas 1 mei. Oorspronkelijk pas met 10 weken en 4 dagen, maar bij betaling mocht ik eerder. Nou dat laat ik me zeker geen tweede x zeggen! &#128521;

    Ik kan niet wachten om ons kleintje in mijn buik te zien.
    Wou trouwens nog een tijdje wachten om het bekend te maken, maar denk dat als de echo goed is ik het toch langzaamaan moet gaan vertellen!

    Mijn buik en borsten zijn echt al aan het groeien, en ik maak het liever dan aan iedereen bekend via een leuke aankondiging op Facebook, ipv eerst op mijn werk en de helft van mijn woonplaats het al via via weet. &#128539;
     
  14. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Hoelaat heb je trouwens de echo? &#128512; Succes! Super spannend.
     
  15. wendy9

    wendy9 Actief lid

    25 aug 2014
    169
    3
    18
    #15 wendy9, 19 apr 2017
    Laatst bewerkt: 19 apr 2017
    Oh echt?! De bijbetaling is bij je eigen vk? Dat is gek dat ze dat vragen, maar ik zou het zeker ook doen hahaha!

    Ik was 9 april jarig en ik vier t nooit maar krijg toch altijd mijn ouders broer zussen schoonouders opa en oma en nichtjes op visite, precies alle naasten, dus heb mn dochtertje een shirtje aan gedaan met "ik word grote zus" want ik kon het echt niet langer voor me houden haha. Heb ook zoiets van al is t nog pril, ze mogen het van ons ook weten als het fout gaat dan heb ik ook steun aan ze, en daar gaan we trouwens nooit van uit dus we hebben bij alle twee niet gewacht tot 12 weken.

    Ik rookte ook, dus als ze zagen dat ik gestopt was zouden ze t meteen weten haha.

    Mn opa was een beetje te enthousiast en vertelde t meteen aan iedereen wie hij tegen kwam haha dus heb in de dagen erna het ook met taart voor mn verjaardag vertelt op t werk en toen op fb. Heerlijk als je er gewoon over kan praten met iedereen en we zijn gewoon te blij om t voor ons te houden haha.

    De echo is om 15:45, zal straks de echo plaatsen&#9825;

    Liefs,
     
  16. wendy9

    wendy9 Actief lid

    25 aug 2014
    169
    3
    18
    Alles was goed met ons kleintje! Ben toch een paar daagjes verder, 8+1&#9825;
     
  17. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw

    Wat super! 8+1 is toch al weer wat verder. Mooie echo ook zeg!!! &#128525;&#128525;&#128525; Fantastisch! Goed dat alles er goed uitzag ook.
    Is toch een hele opluchting!


    Enne ja is inderdaad bij mij eigen vk. Ja ze dat ze sinds kort pas een echo doen bij ruim 10 weken. Nou dat is me veel te lang wachten &#128517; Ik heb al vrijwel geen geduld haha.


    Aaahhhh schattig dat je je dochter een shirtje has aangedaan met ik word grote zus! Lief!
    Vind je dochtertje het ook leuk dat ze een broertje of zusje krijgt? &#128512;
     
  18. wendy9

    wendy9 Actief lid

    25 aug 2014
    169
    3
    18
    Jaaa scheelt toch weer haha! Nu aftellen tot jou echo! Hier is de eerste echo meestal rond 7/8 weken, en dan een termijn echo tussen de 10 en 12. Waar kom jij eigenlijk vandaan :D? Voeg even een fototje toe van mn prinsesje met dr shirtje, ze snapt het nog niet dat ze een broertje of zusje krijgt. Merkt ze straks wel als ze dat gehuil elke dag hoort haha
     
  19. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw

    Ahhh wat een heerlijk kind zeg!
    Schattig meiske!
    Haha over een tijdje zal ze het wel gaan begrijpen denk ik dat ze er een broertje of zusje bij krijgt.

    Ik woon in Noord Holland! (Dichtbij Haarlem)

    Jaaaa wachten duurt zolang he!
    Moet wel zeggen dat ik me al minder zorgen maak, maar dan maak ik me juist weer zorgen omdat ik me minder zorgen maak zo van zal alles wel goed zijn als ik er opeens way meer ontspannen bij ben.

    Haha het is ook nooit goed he! Zwangere vrouwen

    Moet zeggen dat mn borsten nu wel erg gevoelig zijn, en dat had ik eerder nog niet echt. Dus dat is er "bijgekomen" sinds ik me minder zorgen maak om de beeb.

    Ik ben vandaag 7 weken!
     
  20. wendy9

    wendy9 Actief lid

    25 aug 2014
    169
    3
    18
    HoiHoi,

    Sorry ben even niet op de pagina geweest.
    Hoe gaat het met jou? Duurd niet lang meer jou echo he:)
    Zit je ook bij de laatste maand van dec mama's?
    Ik lees vooral veel mee haha.

    Groetjes!
     

Deel Deze Pagina