Nova sure ervaringen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Snoepjes, 13 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.347
    3.630
    113
    Vrouw
    Zijn er hier dames die een Nova sure behandeling hebben ondergaan?

    Vanwege endometriose heb ik veel last van buikpijn en hevig bloedverlies tijdens de menstruatie. Moet dan echt sterkte pijnstillers gebruiken. Hormonale anticonceptie is niks voor mij... iets met stemmingswisselingen :rolleyes:

    De kans is niet heel groot, maar we zijn er nog niet helemaal uit of we er ooit misschien nog een kindje bij willen. Hebben ook nog 1 cryo in de vriezer. Maar als we echt compleet zijn, zit ik eraan te denken deze Nova sure behandeling te ondergaan. Dan gelijk in combinatie met sterilisatie, en misschien dat er nog wat endometriosehaarden weg gehaald kunnen worden.

    Heeft iemand ervaring? En hoe beviel het? Had je daarna nog hele lichte menstruaties of bleef het helemaal weg? Lijkt me echt een verademening! Hoor het graag! :)
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Ja heb ik gehad 3 jaar geleden.
    Helaas heeft het bij mij niet gewerkt en kreeg ik juist daardoor ook ineens tussentijds bloedverlies.
    Daarom toen besloten mijn baarmoeder te laten verwijderen.
     
  3. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.347
    3.630
    113
    Vrouw
    Wat naar dat het bij jou niet werkte. Ik heb zelf ook nagedacht over baarmoederverwijdering. Maar is natuurlijk een zwaardere ingreep dan Nova sure met sterilisatie. Hoe zit het dan met je hormoonhuishouding? Merk jij veranderingen zonder baarmoeder?
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Nee totaal niks.
    Voel ook nog steeds een aankomende eisprong(krampjes) en merk het als ik ongesteld zou moeten zijn (zin in chocola).
     
    Snoepjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina