Novasure - lost het nog meer op?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Cobon, 7 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    #1 Cobon, 7 mei 2022
    Laatst bewerkt: 7 mei 2022
    Hallo allemaal,

    Na de bevalling wil ik graag de novasure behandeling, ik ga binnenkort vragen aan de gyneacoloog op welke termijn dit zou kunnen.

    Ik heb veel problemen met mijn cyclus en menstruatie, ik word echt geleefd door hormonen, stemming, pijn en hevig bloeden. De novasure behandeling is alleen voor het bloeden, maar heeft het bij jullie meer opgelost? Gebruiken/doen jullie er iets naast? Ik heb gelezen dat het PMS symptomen zou kunnen verminderen, is dit bij iemand het geval?

    Hormonale anti conceptie maakt stemmingsproblemen nog erger, is geen optie. Ik voel me in de aanloop naar m'n eisprong echt goed, fijn en energiek, maar de overige 3 weken is het k** met peren.
     
  2. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.618
    113
    Ik heb nog steeds chocoladecravings en milde moodswings, maar amper meer ovulatiepijn en helemáál geen menstruatiepijn of bloedverlies meer. Ik vind het een uitkomst, geen seconde spijt. De eerste zes weken na de ingreep waren niet leuk (stinkend wondvocht), maar achteraf meer dan waard.
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.449
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    De novasure helpt niet bij hormonen kwaaltjes, maar enkel bij het bloedverlies (ofwel opbouw en afbraak baarmoederslijmvlies).
    Je zult dus niet tot amper meer bloeden en ook menstruatiekrampen zullen waarschijnlijk verminderen/compleet verdwijnen.

    Je moodswings etc zullen dus hoogstwaarschijnlijk helaas wel blijven.

    Ps, bovenstaande geldt natuurlijk wanneer de novasure ook idd werkt.
    Helaas werkt het niet bij iedereen namelijk.
     
  4. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Eens met @RoGiJuLi . Heb je al eens een endometriose onderzoek gehad, als je zoveel pijn hebt? Ze kunnen dat met een laparoscopie bekijken/weghalen als er iets zit en evt direct ook de novasure doen. Het kan dat je pijn daar vandaan komt.
     
  5. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Nee, het werd altijd afgedaan als iets wat erbij kan horen, ook door de gyneacoloog (paar keer geweest ervoor, alleen bekeken met echo).
     
  6. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Op een echo kun je niet alle endometriose zien. Ik zou vragen voor vervolg onderzoek. Ze kunnen het alleen echt vaststellen met een kijkoperatie.
     

Deel Deze Pagina