's avonds doe ik altijd de laatste voeding rond 22.30. eerst de pyjama en de slaapzak aan, dan voeden en dan naar bed. 's ochtends hangt er een beetje vanaf. vanmorgen kwam hij om half7, maar daarna wou ik graag nog ff slapen en hij ook! dus toen was het pas half 11 dat hij weer wakker was. maar meestal is het 7 of 8 uur dat hij naar beneden gaat.
Hier 23 uur vaste prik laatste fles.. Overdag schommelt het soms.. Maar wijkt nooit teveel af. Sochtens komt ze soms om 07.00 uur en soms (zoals vandaag) om 08.15 uur.. Soms komt ze een uur eerder, soms een halfuur en soms gewoon om de 4 uur. Probeer wel enige regelmaat te houden, toch fijn voor baby's, maar niet op de minuut af. Honger is honger..
hier is hij de hele avond beneden. vooral omdat hij ook gewoon echt wakker is 's avonds. meestal begint hij al rond 22 uur een beetje in slaap te dommelen. maar verder is hij vaak vanaf een uur of 6 klaar wakker
ik moet ff mn gal spuwen....ben echt zoooo kwaad. mn vriend was naar een feest voor oud&nieuw. hij zou om 11 uur thuis zijn, komt om half 12 dronken binnen. ondertussen zit ik hier met een jankend en overgevend kind. en wat doet meneer??!! Komt binnen, blijft 10 minuten binnen en gaat door naar de volgende kroeg!!!! Ik ben zoooooo kwaad. het gaat al een paar weken dat ik voor alles opdraai omdat hij het zo druk heeft met alles, doe ik allemaal. maar dit is echt het diepte punt!!! Ik ben zoooo klaar met hem! sorry hoor.... aan de ene kant ben ik erg verdrietig dat hij zo doet, maar aan de andere kant ben ik er gewoon klaar mee. en dan is ons ventje nu 7 weken. leuk voor zo'n kereltje dat zn ouders nu al uit elkaar gaan.
Lilly: Noa gaat om 20 uur naar boven. Marietje: pfff... Om eerlijk te zijn zou ik zoiets ook totaal niet kunnen waarderen. Sterker nog, mijn vriend zou niet eens het huis nog binnen komen. Overal de knip erop, zoek het verder maar lekker uit! Ik snap best dat het voor hem ook wennen is, maar zoals je al zegt, je doet de hele tijd al bijna alles! Hoe oud is je vriend eigenlijk als ik vragen mag? Wil je echt uit elkaar of is dit nu in een opwelling gezegd? Hier vandaag ook irritaties hoor. Mijn vriend heeft de laatste weken niet gewerkt omdat hij cursussen moest volgen en 3 januari bij zijn nieuwe baas begint. Hierdoor is hij het merendeel thuis geweest.. Heel handig zou je denken. Maar hij doet alleen de laatste fles en ik de rest.. Nu vraag ik vanochtend aan hem of hij er even uit kan (07.00 uur) omdat ik doodmoe was, heb namelijk veel last van m'n schouder en bekken eb ik was er om 03.30 uur al uit geweest.. Gaat hij gewoon moeilijk doen!! Dat ie om 11 uur bij zijn nieuwe baas moet zijn om te tekenen.. Ggggrrrrr mannen!!!! Dus ik begrijp je helemaal. Al vind ik jou verhaal wel ff wat erger.. Sterkte!!
Pffff Marietje, wat een hork!! Mijn gevoel zegt dat hij ergens voor wegloopt. Dat hij niet zo goed weet hoe met een baby om te gaan. Is het anders dan hij verwacht had? Tijd voor een goed gesprek! Eis daarin even wat tijd voor jezelf. Hij thuis en jij even weg. Al is het maar om even wat nieuws te kopen qua kleding of schoeneb. Kan hij mooi op bryan passen. Hele dikke knuffel meid!! Saffira, zal wel iets van mannenlogica achter zitten, dat snappen wij vrouwen niet. Ook tijd om eens opnieuw de taken te vedelen, maar nu hij een beetje meer dan jij!
meneer kwam om half 2 harstikke dronken thuis. natuurlijk niet het moment om ook maar iets te zeggen, maar ik was zoooo kwaad. dikke herrie natuurlijk. uiteindelijk wou het nog zo draaien dat alles volgens hem aan mij lag en dat ik een postnatale depressie heb@!!!!! Idioot! Uiteindelijk wou hij ook nog een poging doen tot seks! toen heb ik hem het bed uitgestuurd naar de bank. hij is 35. alleen gedraagt hij zich soms als een puber van 15. ik heb vanavond terug kom avond van de zwangerschapsgym. dan mag hij lekker voor bryan zorgen. begrijp me niet verkeerd hoor, ik zorg graag voor ons ventje. maar een beetje hulp hier en daar mag wel
Ben het helemaal met je eens hoor, Marietje. Echt onverantwoord gedrag; je mag toch wel anders verwachten van iemand die net vader is geworden, lijkt me Je moet elkaar ook wel eens wat gunnen, natuurlijk, maar om dan direct tot midden in de nacht weg te blijven vind ik wel te ver gaan!
ik heb hem net bryan in zn handen gedrukt (hij heeft een giga kater) en ben met de hond naar het bos gegaan. hij zei tegen mij dat ik het allemaal niet aan kon. nou doe het dan maar ff zelf!! voelde me wel een beetje een ontaarde moeder, maar goed... ben nu wel weer wat rustiger. straks ventje ff lekker in bad doen!
Jeetje marietje wat een eikel zeg als ik t ff zo mag zeggen! Ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Lekker ff een momentje voor jezelf! T is harstikke druk de hele dag voor zo'n kleintje zorgen! En daarnaast ben je ook nog aan t herstellen van de bevalling! Fijn dat je nu wat rustiger bent en idd lekker ff een momentje met je mannetje met m in bad doen! Wat betreft slapen.. Wij wonen in een apartement maar leg de kleine wel zo veel mogelijk gewoon in zn bedje als ie gaat slapen.. 'S avonds is ie nu steeds vaker wakker dus dan ligt ie lekker bij ons en gaat ie na zn laatste voeding die ergens tussen 22:00 en 23:00 uur is standaard naar bed. Dan krijgt hij eerst een schone luier en pyama aan en dan valt ie tijdens t drinken al in slaap of mn vriend geeft zn flesje op bed en legt m daarna in zn eigen bedje.. Vandaag wel ff een beetje een baal dag! Mats is sinds gister al de hele dag aan t huilen! Slaapt amper, vannacht ook niet tenzij hij bij mij ligt! Dat heeft ie echt nog nooit gedaan! Dus ik dacht oh ja ik pak mn oei ik groei boek er even bij en hij is dus zn eerste sprongetje aan t maken! Helemaal top natuurlijk maar wel zwaar zeg zo! Hij blijft maar huilen! Tenzij ik rondjes met m door de woonkamer loop! Zelfs mn vriend krijgt m niet stil! Hoort er volgens t boek allemaal bij maar ik vind t pittig! Hoop dat t snel beter gaat! Zo dat moest ik ff kwijt! Nu snel mn huis doorwerken t eerste deel iig en dan boodschappen doen voor morgen! Ik zeg t alvast want heb geen idee of ik nog tijd heb om nog terug te komen.. Dus! ALLEMAAL DE ALLERBESTE WENSEN VOOR T NIEUWE JAAR!! DAT IEDEREEN MAAR HEERLIJK MAG GENIETEN MET DE NIEUWE KLEINTJES EN T GEWOON EEN TOPJAAR WORDT!!
Danielle: gewoon verder niet teveel doen.. Het is idd erg vervelend. Goed dat hij een sprongetje heeft maar vergt wel veel energie van jou. Weet er alles van. Wij hebben alleen het geluk dat ze altijd hetzelfde slaapt.. Komt 1x op een nacht en dat is tijdens een sprongetje niet anders. Sterkte meid! Marietje: ik hoop wel dat je de woorden van je vriend nooit gaat geloven! Want ik vind het echt niet kunnen wat hij allemaal zegt. Het lijkt er bijna op dat hij je geestelijk een beetje aan het mishandelen is. De dingen die hij zegt, dat kan hij echt niet maken! Heb je niet iemand waar je mee kan praten? Ik vind het echt zo lullig voor je dat hij zo doet. Samen een wondertje op de wereld gezet en dan behandeld hij je zo..... Ik zou hem graag even de waarheid zeggen! Maar ik hoop dat je dat zelf doet en dat hij zich eens gaat gedragen naar zijn leeftijd. Zou fijn zijn, ook voor jullie kleintje! En net zoals Danielle wens ik jullie allemaal ook alvast een heel goed uiteinde en voor iedereen een super 2014!! Met heel veel geluk, liefde en gezondheid.. xxxx
Hay allemaal! Wat is het hier heerlijk stil vandaag! Haha allemaal lekker aan t bijslapen!? Hebben jullie een leuke avond gehad? Hier was t druk maar wwl gezellig! Mats is overal doorheen geslalen dus dat is prettig! Ben me wel echt kapot geschrokken! Mn familie houd nog al van vuurwerk en ik ben er zelf ook niet vies van moet ik zeggen maar gister waren ze zn potje aan t afsteken die dan steeds wat in de lucht schiet valt dat ding ineens uit t niets om!! dus ik schiet de gang in omdat ik voor de deur stond maar dr schiet een stuk vuurwerk achter me aan! En dat ontploft in de gang!! Wow zeg ik was helemaal in paniek! Mn vriend was er bovenop gaan staan waardoor de schade erg meeviel maar onze kleine man lag in de kamer ernaast dus ik werd echt gek! Liep te schreeuwen als een idioot! Gelukkig heeft niemand er wat aan over gehouden en sliep mats ook daar gewoon doorheen maar jemig wat schrik je dan zeg! De gang heeft nu een verfbeurtje nodig en de mat is nogal verschroeit maar dat interesseert me niet zo moet ik eerlijk zeggen! Ben vooral blij dat niemand wat heeft! Zo nou moest ff mn verhaal kwijt haha Wel heerlijk om met onze kleine uk t nieuwe jaar in te gaan hoor!! En kijk hoe heerlijk hij er nu bij ligt! Beetje donker maar toch zo schattig met zn knufje!!
He Danielle, ja stil he hier.. Haha Noa is hier gelukkig ook door alles heen geslapen! Maar dat van die vuurpijl, daar zou ik me ook kapot van schrikken zeg! niet leuk. Verder wel gezellig gehad? Ik ben jaloers..... We hebben Noa de dag voor oud en nieuw bij mijn moeder gebracht zodat we even een avondje konden luieren en doorslapen. Wat denken jullie... Heeft ze van 23 uur tot 06.00 uur geslapen!! Bij ons red ze het tot 04.30 en soms tot 05.00 maar nog nooit tot 6! Maar nu ik dit weet duw ik er een speen in vanaf dat ze wakker is en om 6 uur krijgt ze pas een flesje! Haha.. Tot nu toe gaat dat goed. Verder nog nieuwtjes hier?
hier gaat het goed! Ik heb bryan nu helemaal op de flesvoeding. ik merk het zelf wel goed, maar was er echt klaar mee. als ik heel veel last heb, kolf ik wat af. vandaag ff gezellig koffie gedronken met de dames van de zwangerschapsgym en de baby's. erg leuk om ze allemaal te zien. Bryan ligt nu al op bed. hij had de hele middag haast niet geslapen en was hartstikke moe en jankerig. dus fles er in en naar boven. nu ligt hij daar te jammeren. dus ben benieuwd of hij in slaap valt. hij heeft nu 145 cc op. soms drinkt hij 125, soms weer wat minder... hoeveel geven jullie je kleintjes?
Oh ja dat zal je altijd zien saffira! Maar betekent idd wel dat ze t red tot 06:00 uur! Zou lekker zijn joh als ze dat gaat doen!! En ja we hebben verder gelukkig een hele gezellige avond gehad! Marietje wat fijn dat je helemaal bent! Hopen dat je zelf ook snel niet zo'n last meer hebt en niet meer hoeft te kolven! Mats krijgt eigenlijk altijd een fles van 120 cc maar die drinkt ie lang niet altijd op! Hij drinkt echt slechter uit een flesje helaas. Ligt er ook nog aan of er borstvoeding in zit of kunstvoeding haha borst voedinf drinkt ie wle 120 cc van weg! Maar ja onze ukkies schelen we, 3 weken dus weet niet of je dr wat aan hebt.. En slaapt t mannetje al?
volgens de verpakking mag hij 200 cc hebben. dat krijgt hij nooit op. en vind het ook wel een beetje veel eigenlijk... hij sliep binnen 5 minuten. en ligt nu nog steeds lekker diep te slapen. nou wil ik hem rond 23.00 weer wakker maken voor de laatste fles. al vind ik het wel sneu om hem wakker te maken als hij zo diep slaapt... hoe doen jullie dat? laten jullie hem/haar dan slapen?
Ik maak haar dan wel wakker. Anders word ze rond 1 uur wakker en daar zit ik helemaal niet op te wachten.. 200cc redden wij hier ook echt niet hoor!! Haha.. Van de 150 laat ze vaak 20 staan en als ik savons 180 geef dan laat ze er vaak tussen de 20 en 40 van staan. Marietje: hoe is het nu tussen jou en je vriend? Danielle: mooi dat jullie verder toch nog een gezellige avond hebben gehad! Even over ruzies en dergelijke.... Ik hoor nu opeens van veel vrienden en familie dat er genoeg troubles in Paradise zijn geweest toen er eenmaal kids kwamen. Hier namelijk ook af en toe behoorlijk wat irritaties en bij vrienden van ons die ook net een baby hebben loopt het af en toe echt hoog op... Een zwangerschap en kids zijn echt een flinke test voor je relatie!
hier gaat het nu een stuk beter. mn vriend doet veel meer. helpt meer met verschonen en de fles geven enzo. hij is alleen 's nachts zn bed niet uit te krijgen.. haha! maar het is inderdaad wel ff pittig voor je relatie. flinke irritaties. en slaapgebrek (+hormonen) werken ook niet echt mee... ik heb hem gisteren ook wakker gemaakt om 23.00. heeft hij 100 cc gedronken en sliep meteen weer. helaas was hij om 4,30 weer wakker. toen heeft hij 150 cc gedronken. dus dit was geen nachtje door slapen. ga hem vanavond om 20.00 wat minder geven, zodat hij hopelijk om 23.00 wat meer drinkt en dan weer de nacht door slaapt. ik had hem op kruidvat voeding. nergens meer te krijgen!!!! Compleet uitverkocht. nu maar friso meegenomen... moet toch wat, anders verhongerd hij.