November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    hebben jullie je kleintje 's middags op zijn/haar kamertje liggen? of gewoon in de reiswieg of de box?

2. Wat een capriolen halen we eigenlijk uit om die kleintjes door te laten slapen he? :D

3. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

#3403 Vlindertjuh1987, 4 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2014
    Hoi meiden, allemaal nog de beste wensen voor 2014!! Sorry dat ik zo weinig van me heb laten horen, het is best druk met 2 kinderen en een vriend die 2 weken vakantie heeft haha!! Hier gaat alles goed, Bentley is een lief en tervreden mannetje. Hij drink om de 3 of 4 uur 130 cc en de ene keer drinkt hij hem helemaal leeg en de andere keer laat hij wat staan. Ik vind het best veel eigenlijk, maar hij drinkt het wel regelmatig helemaal op en komt bijna altijd zelf om zijn flesje. Af en toe denk ik weleens dat hij hem alleen uit gewoonte bijna elke keer leegdrinkt, maar als dat zo was zou hij af en toe de speen van de fles er niet uitduwen bij het laatste beetje, dat betekent dat hij toch aangeeft geen trek meer te hebben. De sprongetjes die ze maken zijn nu ook bij mij bekent haha, Bentley had laatst ook een paar dagen dat hij helemaal uit zijn doen was en heel huilering, terwijl hij dat normaal niet is. Maar ook dat is weer voorbij, nu wachten op het volgende sprongetje haha!! Soms wordt je zo onzeker van al die dingen!! De gebroken nachten beginnen hier af en toe ook op te breken, ook regelmatig irritaties en af en toe ruzie...hoort er een beetje bij want het valt ook niet mee!! Mooi om te lezen dat het met jullie en de kleintjes ook goed gaat en dat jullie fijne feestdagen hebben gehad!!

4. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marietje ik maak m ook wel wakkee hoor anders komt ie idd rond 02:00 uur en dat vind ik zelf helemaal niets. Ik wordt nu standaard wakker rond 04:00/04:30 als mats nog lekker slaapt haha zit al helemaal in mn systeem dus hou t graag zo want t bevalt me goed! :)
    Balen dat de voeding ineens nergens meer te krijgen is! Ik wist niet eens dat ze dat hadden van de kruidvat!

Oh en slapen dat verschilt per keer.. Ligt er net aan of ik eraan gedacht heb om zn kruik in zn bedje te leggen voor zn voeding of dat ik t wel gezellig vind als ie in de woonkamer ligt haha :D

Vallen jullie kleintje trouwens zelf in slaap of vallen ze nog altijd bij jullie in slaap? Mats kon best goed zelf in slaap vallen maar sinds deze week doet ie t alleen nog maar als ie op zn buik op mn borst ligt.. Ik heb m nu al een paar keer behoorlijk lang laten huilen in zn bedje of in de box maar hij houd gewoon echt niet meer op echt zielig!

Haha en bolkje ja erg eigenlijk he! Maar ja anders blijft er niks meer van ons over joh! ;)

Vlindertje goed om te lezen dat t bij jullie ook goed gaat! Hij drinkt wel veel dan ja! Hoe oud is ie nu? Jonger dan mats toch? Die is van 25 nov. Haha mats drinkt echt weinig vergeleken bij jullie ukjes allemaal! Maar ja hij had ook aardige reserves dat ie geboren werd natuurlijk haha

5. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    bryan valt wel zelf in slaap. soms dan huilt hij nog wel een poosje, maar dan is hij ook echt moe.

6. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm oke.. Ik weer echt ff niet zo goed meer wat ik ermee moet eigenlijk.. Zelfs als ie nu slaapt maar nog net niet diep genoeg dan gaat ie weer liggen krijsen.. Hij schreeuwt echt de longen uit zn kleine lijfje!
    Hebben jullie misschien tips?:)

7. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Ik had dit ook met Noa toen ze een sprongetje had. Duurde ongeveer 2 dagen..
    Krijst hij na 10 min nog..?

Noa slaapt nog steeds in de bak (kinderwagen) en dan in haar ledikant..
    Als ze zo huilde bleef ik er even bij zitten en soms heel zachtjes de bak schudden, dat ze net een beetje beweging voelde..
    Of mijn hand op haar hoofdje leggen en aaien..

Gewoon doen wat jij denkt dat helpt.
    Maar ik weet natuurlijk niet of het een sprongetje is bij jullie kleintje, of iets anders....
    Als je twijfelt kan je de zorglijn van het cb altijd even bellen toch?
    Of de Vk..? Misschien hebben ze goeie tips.

Zielig he als ze zo krijsen? Sterkte met hem..

Hier nog even een fotootje van ons bolletje! :)

8. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Oh Daniëlle, zo herkenbaar!!

Aline sliep snachts goed, maar al twee weken niet meer. Het is inmiddels ook alweer iets beter.
    Het was eerst van 1900 tot een uur of drie huilen en krijsen. Nu vanaf 0000 tot een uur of drie. Word er moedeloos van! Doe niets anders dan overdag.
    Voeden, verschonen, even zachtjes kletsen ipv spelen, voeden en na de tweede gaap in bed.
    Ze schreeuwt moord en brand. Heeft een warm bed, geen krampjes, volle buik, schone luier....
    Ik word er gestoord van omdat ik niet weet wat ik verkeerd doe. Een speen werkt niet, daar gaat ze van kokhalzen.

Niet erg opbeurend, sorry!

9. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Lilly: misschien leg je haar te snel op bed? (Het is maar een gok hoor)
    Noa is vooral sochtens meestal zo'n 1,5 tot 2 uur wakker.. Ze wil dan lekker kijken in de box of wipper, kletsen, kietelen.. En soms zet ik haar in de buggy als ik in de keuken bezig ben.. Kan ze rond kijken.
    Als mijn vriend haar voor die tijd op bed probeert te leggen schreeuwt ze moord en brand, dan is ze gewoon niet moe genoeg voor haar bedje..

2 weken is wel erg lang voor een sprongetje, dus dat lijkt me het probleem niet. Al staat er in het boek wel dat het een paar dagen tot 2 weken kan duren.. :(

Sterkte.. Ik kan je helaas ook niet helpen.
    Het lijkt me voor jullie beide iig erg vermoeiend zo.
    Hopelijk gaat het snel beter.

10. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Saffira, bedankt voor je reactie! Zo fijn zon forum...

Overdag gaat het heel goed. Na de tweede gaap in bed is binnen 5 minuten slapen. Kwam gisteravond tot de conclusie dat ze savonds inderdaad wel wat hulp kan gebruiken om goed in te slapen. Lekker bij mama dus en als ze is ingeslapen pas wegleggen.

Wat is noa al lang wakker! Aline echt maar 1 uur ofzo.
    Welke signalen zijn voor jou heel kenmerkend voor bedtijd?
    Hier vooral gapen en staren ipv om zich heen kijken.
    Ik zal haar morgen eens proberen wat langer wakker te houden.

11. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Hoi dames,
    Sorry dat ik zomlang niet meer heb gereageerd, maar er is prive nog al wat gebeurd hier.
    Mijn moeder heeft 3 jaar geleden borstkanker gehad en is daar nu nog voor aan de medicijnen, maar nu verloor ze ineens bloed en hebben ze onderzoek gedaan, daar kwamen ze er achter dst ze een vlekje had op haar baarmoeder en waren bang voor baarmoederkanker.
    Uit eindelijk hebben we afgelopen week de uitslag gekregen en bleken het gelukkig poliepen te zijn.. en kwam het bloed verlies waarschijnlijk door de medicijnen die ze slikt voor de borstkanker.

Verder gaat het hier heel erg goed.
    Onze Quinn is alweer 5,5 week.. wat gaat het snel he!
    We zijn begonnen aan de nutrilon omneo omdat hij zo ontzettende krampjes had en heel de buurt bij elkaar gilde van de pijn..zo zielig die traantjes :(
    Nu gaat het goed, en slaapt hij zelfs al door van 23:00 uur tot 6:30 uur.
    Alleen heeft hij nu super dunne poep en minimaal 3 a 4 poepluiers per dag waarschijnlijk door de voeding.

Ik ga van de week ff proberen jullie berichtjes een beetje terug te lezen.

12. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Fin dat het met een sisser is afgelopen mama2girls!

Meiden ik trek dit echt niet meer!! Zit mrt tranen in mijn ogen, radeloos, alleen thuis en alweeeeeer die huilende baby...
    Waarom huilt ze niet gewoon overdag in plaats van alleen maar snachts!

Kan niets bedenken, kan me er ook even niet toe zetten. Ja loop elke 5 minuten heen... Muziekdoosje aan, aai over de bol en 'slaap lekker'.

Ik weet niet hoe lang ik dit nog volhou. Het slurpt de energie uit mijn lijf. Ik zie gewoon tegen de avonden op en als se dan slaapt en ik hoor haar dan slaat mijn hart een keer over.

Nooit gedacht dat ik dit zou hebben. Ik wist dat het niet makkelijk zou zijn maar nooit verwacht dat ik me zo radeloos zou voelen.

Sorry voor mijn egoberichtje. Hopelijk slapen jullie allemaal al lekker.

13. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ja fijn he zo'n forum haha..

Noa wrijft met haar handjes in haar ogen en haar ogen blijven met het knipperen wat langer dicht haha dat is voor mij een teken.
    En soms zet ze een: ik ben moe huiltje op.. Echt zo'n half huiltje..

De ene keer valt ze zelf in slaap en de andere keer bij ons.
    Savons vaak bij ons omdat 1 van ons dan al op bed ligt en zij dan slapend in bed gaat. (Mijn vriend werkt ik ploegen, vandaar)

Maar het is wel zoeken af en toe met zo'n kleintje he! ;)
    Overdag slaapt Noa trouwens nooit lsnger dan 1,5 uur. Snachts gelukkig wel haha..
    En inbakeren helpt hier heel goed omdat ze anders met haar handjes in het gezicht ligt en zich wakker krabt.
    Sokjes over haar handje overdag helpen ook goed.
    En een speentje (soms) bij het in slapen.. Tijdens het slapen gewoon zonder.

Drinkt ze haar fles trouwens helemaal leeg of geef je nog borstvoeding?
    Het kan zijn dat ze niet vol genoeg zit rn meer voeding nodig heeft..
    Ik raad ook maar hoor! Haha

Toen Noa meer nodig had kreeg ik haar ook niet in slaap omdat ze gewoon honger had. Maar ik geef fles voeding dus merkte het aan de lege flessen..

14. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Mama2girls: zie je berichtje nu pas.. Dat is zeker schrikken zeg!
    Blij dat het goed afgelopen is!

Fijn dat het nu zo goed gaat met je kleine mannetje!! :)

Lilly: mijn laatste vraag is nu misschien zo gek nog niet, heeft ze niet gewoon honger?
    Je mag ook gewoon als laatste flesje kunstvoeding geven he..
    Ik snap dat je je nu radeloos voelt.
    Waar is je man nu dan? Kunnen jullie elkaar niet een beetje afwisselen op deze momenten?
    En slaap je zelf overdag wel eens even?
    Ik zou gewoon naar het cb bellen meid, dit lijkt me niet goed om zo door te gaan....

15. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lilly wat balen joh! Kan me heel goed voorstellen dat je hier moedeloos van wordt! Helaas zit ik overdag met tzelfde probleem en heb echt geen idee wat je eraan kan doen sorry! Hoop voor je dat t snel beter gaat!

Saffira hij huilt soms zelfs wel 30min!! Cb zei dat dit mocht dus met tranen in mn ogen laat m nu maar liggen maar langer dan dat trek nik echt niet!! We gaan vandaag proberen m in zn reiswieg in de woonkamer te laten slapen want mn moeder zei dat ie misschien de stilte in de slaapkamer overdag niet fijn vind.. Dus dit even proberen en ik ga m weer even een keer inbakeren vandaag als de reiswieg niet helpt!
    Maar ik moet zegge.. Hij ligt nu in zn wipper in de woonkamer en valt nu zelf in slaap!! Hoop t!!

Pff verder ga ik vandaag weer voor t eerst aan werk! Jemig wat zie ik hier tegenop zeg! M vriend is gewoon thuis dus hij hoeft niet naar de opvang maar gewoon dat ik nu voor t eerst zo lang bij m weg ben! Ben erg benieuwd hoe t gaat!
    Mn vriend vindt t ook helemaal spannend dat ie voor t eerst alleen gaat zijn met m zo lang!
    Ik moet to half 2 dus jullie horen wel hoe t gegaan is haha

16. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh! Sorry mama2girls! Wilde ook nog op jou bericht reageren!
    Wat zullen geschrokken zijn! Gelukkig valt t mee! Fijn ook dat de voeding goed gaat! En wat heerlijk dat ie zo goed slaapt! Zal jou ook vast goed doen!

17. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier zijn we 's nachts ook weer een beetje aan het prutsen. hij komt al weer een paar nachten om 4 uur. en drinkt dan ook gewoon 200 cc op. nou wil ik wat meer regelmaat in de dag brengen met voeden. dus denk, ik maak hem om 8 uur wakker voor de fles. drinkt hij maar 60 cc. schiet dus ook niet op...:(

ik merk het aan bryan met het wrijven van de handjes in de ogen en zijn ogen draaien dan helemaal weg. soms jengelt hij ook wel wat, maar dan laat ik hem gewoon jengelen

18. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    ooh lilly sorry ik heb verder niet terug gelezen...en dan zet ik heel leuk neer dat onze vent al door slaapt :( sorry dat wil je vast niet lezen nu!

ik heb eerlijk gezegd ook niey echt een idee wat je er aan kan doen, maar mss idd nog honger. ik zou het wel met het cb overleggen, want dat hou je niet vol.. desnoods bellen als je afspraak nog lang duurt.

19. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben me hier net kpot geschrokken!!! ehct verschrikkelijk!!

ik had bryan in de reiswieg gedaan. hij lag lekker te slapen, dus ik even douchen. sta ik onder de douche en hoor ik wat rare geluiden. ik snel heen.... ligt hij met zn hoofd onder de kap van de reiswieg. hele kap zat over zn hoofdje heen!!!! Ik haal hem er natuurlijk meteen uit. hij helemaal bezweet en duf. heeft echt even geduurd voordat hij weer bij was. bene echt helemaal overstuur!! Hij had wel kunnen stikken!!!!

20. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Oh Marietje! Dat is schrikken! Gaat het weer een beetje?

Deel Deze Pagina