Even een klein vraagje. Mijn basale temp is 36.3-36.4 en na de eisprong 36.7-36.9. Ik heb een regelmatige cyclus van 27 dagen. 3 dagen voor mijn nod zakt mijn temperatuur al naar 36.7 en op de nod is het 36.5 of lager. Afgelopen vrijdag moest ik ongesteld worden, maar op donderdag was mijn temp nog 37.0, dus heb ik een test gedaan (clearblue) en deze was positief. Ook op vrijdagavond was de test nog positief (weer clearblue). Op zondagochtend was mijn temp gezakt naar 36.8 en vanochtend was die 36.6. Gisterenavond/vannacht ben ik begonnen met het verliezen van bloed. Het begon wat hevig, helder rood met kleine stolsels maar ook veel slijm (is mij wel onbekend). Maar nu is het stukken minder geworden. Bij een normale menstruatie heb ik super-plus tampons voor de eerste 3 dagen en die moet ik dan om de 2 uur verschonen, nu had ik vanochtend een "normale" tampon ingedaan en na 3 uur eruit gehaald en was voor de "helft gevuld". Nu heb ik alleen een maandverbandje in. Ik heb niet meer getest na vrijdagavond. Normaal (als ik niet zwanger zou zijn) had mijn temp nu zeker al 36.4-36.3 moeten zijn. Heb ik nu een miskraam? (gezien de dalende temp en bloeding) of bestaat de kans nog dat ik toch nog zwanger ben ? Hopende dat mijn temp morgen weer stijgt en de bloeding geheel stopt!
tja kan je helaas alleen zeggen om af te wachten. ik zou morgen of overmorgen even een test doen en kijken wat die zegt. een dalende temp is meestal wel slecht nieuws maar weet da ik bij me dochter ook geen hogere temp had dan normaal in de zwangerschap en die is goed verlopen. een bloeding wil ook niet veel zeggen zolang het maar niet heel erg veel is (zoals een gewone menstruatie) en het mag volgens mijn niet helder rood zijn. Je kan ook een miskraam hebben gehad en dan kan het even duren voor je temp helemaal gezakt is. de hormonen zijn niet meteen uit je lichaam maar omdat de zwangerschap zo pril is/was zullen de hormonen echter snel verdwijne en je temp zal dan ookw eer terug zakken. het kan dus echt bijd ekanten op en wens je succes de komende tijd. er zijn genoeg meiden die een boeding hebben gehad in het begin van de zwangerschap en die toch een gezond kindje hebben gekregen
Als ik jou was zou ik meteen ff de VK of HA bellen. Die kunnen je iig wel verder helpen.. Veel sterkte, ik hoop voor je dat het alleen maar een onschuldige bleding is geweest. Nog ff een tip, leg die thermometer weg, daar wordt je alleenmaar onzeker van. Knuf Sookie
het kan zijn dat je een vroege miskraam hebt, maar het kan ook zijn dat het oud bloed is of bloed van het innestelen. Van je temp kan je nu niet echt veel zeggen omdat je zwanger bent/of was. Kan wel paar dagen duren voor je je normale temp weer hebt. Denk dat een vk nu niet heel veel voor je kan doen omdat je pas net zwanger bent en het dan helaas heel vaak voor komt dat het mis gaat. Wat ze wel kunnen doen is je eventueel wat info en tips geven of je misschien gerust stellen. Sterkte en probeer je niet te druk te maken, maar ik snap dat dat heel erg moeilijk zal zijn
ik zou hier niet mee wachten! ik zou echt je huisarts op bellen en je verhaal vertellen! je temp kan wel vakker schommelen. ik zou hebben gebeld na me huisarts of vk! laat ma weten hoe het verders is gegaan
Het bloeden is verminderd, ik kan het in principe met een inlegkruisje af. Mijn temperatuur was vanochtend 36.7, dus dat is weer 0,1 graden hoger dan gisteren (even laat gaan slapen, even laat getemperatuurd). Gisterenavond een kruidvat test gedaan (2 voor 5 euro), maar die was negatief. Vanochtend weer 1 gedaan en daarop lijk ik ver iets te zien. Ook gisterenavond een clearblue gedaan (de eerdere testen van hun waren ook posi) en die was net zo positief als de test van donderdagochtend, misschien wel zelfs ietjes duidelijker, maar zeker niet lichter. Volgens mij zit het niet goed, want anders had de test nu toch moeten knallen? Groetjes
Meid, ik ben bang dat het met de innestelng fout is gegaan. Iemand schreef dat het innestelingsbloed zou kunnen zijn, maar dat kan niet. Dat is meestal maar een enkel druppeltje. Omdat je nog maar weinig hcg heb aangemaakt, is je test snel negatief. Ik kreeg met 6w en 2d een mk en na twee dagen had ik al weer een negatieve test in handen. Balen meid!
de test had zeker nog niet hoeven knallen, want je bent in principe nog maar een paar dagen overtijd. maar als er stolsels bij zaten kan dat er wel op duiden dat dit een miskraam is geweest, je was ook nog maar zo kort overtijd, dus groot was het nog niet. Het kan ook zijn dat je een incomplete miskraam heb gehad en dat er dus nog wat restanten over zijn gebleven, daardoor blijft de test ook positief. Als ik jou was zou ik het wel even navragen bij huisarts, misschien dat hij je door kan verwijzen naar een gyn.
Hoi Astrid, Ik heb je berichten onder Zwanger worden en Miskraam samengevoegd en opgeschoond. Als je zekerheid wilt hebben of je een vroege miskraam hebt gehad, kun je wellicht een afspraak voor een echo maken bij de verloskundige of - indien die zelf geen echo's maakt - in het ziekenhuis. Op de echo kunnen ze waarschijnlijk wel zien of er vocht (vruchtwater) in je baarmoeder zit en eventueel een restje van een vruchtje. Althans, dat zagen ze bij mij. In ieder geval sterkte! Groetjes, Wendy
@ butterfly: meestal is de test na 5 dagen overtijd zijn wel een stukje donkerder hoor. In ieder geval zou ie wel donkerder moeten worden dan de eerdere testen... @ Astrid: Ik hoop voor je dat het nog goed zit, maar ik zou inderdaad even bellen met je huisarts of als je die al hebt je verloskundige. Misschien kunnen ze iets voor je betekenen. Heel veel sterkte in ieder geval
Sinds gisterenmiddag is het vloeien zo goed als niks meer. En vanochtend was de test negatief, dus dat het nu een miskraam is, is een vaststaand feit. En ondanks dat het niet een geplande zwangerschap was, ben ik hier best verdrietig om. Wie weet, gaat het er toch ooit weer eens van komen. Bedankt voor jullie reacties.