Nu al wassen overdreven?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door xxYasmina, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Mijn partner en ik hebben alletwee heel sterk het gevoel dat onze kleine vroeger gaat komen dan verwacht. Het zit me niet echt lekker, want we hebben nog niet heel veel voorbereid (kamertje komt de week van 19 augustus en wordt dan ook meteen gemonteerd dat scheelt!). Wel heb ik alles qua lakentjes, kleding etc al in huis. Is het overdreven als ik deze nu vast was? En hoe is het dan handig op te bergen? Afsluitbare opbergbakken of iets dergelijks?
     
  2. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    #2 liefkleintje, 30 jul 2013
    Laatst bewerkt: 30 jul 2013
    Ik ben ook al bezig!! Gooi er regelmatig een babywasje in :D

    Bij ons is de babykamer klaar, dus ik leg alles gelijk in de kast.
    De vrouw van de kraamzorg vond het helemaal niet te vroeg!

    En ik vind het fijn dat ik het nu gewoon sowieso zelf kan doen. Wie weet hoe ik me over een paar weken voel ;)

    Als ik jou was, zou ik wel wachten op het kamertje. Dat duurt niet lang meer en kan je gelijk alles lekker in de kast leggen :D
     
  3. mavi derya

    mavi derya Fanatiek lid

    4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik zou nu nog niet gaan wassen.. ik zou zeker wachten tot je kamertje klaar is anders wordt het alleen maar een gedoe.. En ik hoop voor je dat je niet te vroeg bevalt want nu mag je kindje toch nog niet naar huis.. pas met 35 weken ofzo dat je binnen een paar dagen weg mag als je geluk hebt..
     
  4. aklina

    aklina Fanatiek lid

    13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik ben sinds deze week begonnen met wassen van het beddengoed. Ligt nu schoon in de kast. Lekker idee.
    Gisteren alle gekregen kleertjes uitgezocht en gesorteerd.
    Als ik nu een halve was van ons zelf heb, gooi ik daar gewoon al t een en ander bij. Zoals de badcapes en omslag doeken.
     
  5. ikkke

    ikkke Bekend lid

    29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Als je kamertje binnen is zou ik gaan beginnen met wassen.
    Kan je alles gelijk inruimen en ziet het er al gelijk een stuk gezelliger uit :D
     
  6. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja, wachten op het kamertje was ik eerst ook van plan. Benieuwd of we dat kunnen volhouden nog! (wordt dan misschien een nachtdienst wanneer het allemaal staat?)

    Zijn er nog tips voor het wassen? Had begrepen dat de dekens, die fleece achtige dekens (wel van 100% katoen hoor) eerst een nachtje in een koude emmer moeten? Voor de rest nog handige tips meegekregen van de kraamzorg of uit de omgeving?

    Ik hoop ook echt dat ze nog even blijft zitten!! Het is m'n partner met het gevoel, en zijn gevoel klopt echt oprecht 9,5 van de 10 keer. Hopelijk (!) zit hij er nu toch echt naast, en ontmoeten we haar pas over een maand of 2,5.
     
  7. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Het kamertje komt 19 augustus al, kan je de 20e gelijk gaan wassen :D

    Ik heb alles gewoon op 30 graden gewassen, met Robijn en zonder wasverzachter. (dat mag niet!)
    Wel een doekje erbij, die de kleuren "opvangt" voor het geval er dingen afgeven.

    Normaal was ik nieuwe kleren (van onszelf) eerst altijd 1x met de hand, maar dat vond ik nu iets teveel werk, haha!
     
  8. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahah, erg is dit zeg! Als je weet hoe erg ik de kriebels nu aan het onderdrukken ben om niet die kamer in te rennen en alles de wasmachine in te gooien.

    *wilskracht dames, wilskracht*
     
  9. mixedbeeb

    mixedbeeb Actief lid

    25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Het is wel herkenbaar hoor, ik ben sinds een week ongeveer aan het wassen. Als ik het gewassen heb doe ik het in een plastic zak in de kast, zo blijft het schoon en fris.
     
  10. Missprincesa

    Missprincesa Bekend lid

    12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vanaf week 27 ook heel erg de drang om te gaan wassen, maar wou ook niet te ver van te voren wassen, want wil wel dat het nog fris is als hij geboren is.

    Eigenlijk is dit ook 1 van de dingen waar je je echt geen zorgen over hoeft te maken. Ik had met 2 wassen alle babykleding in maat 50,50/56 en 56 gewassen (kleur en wit), de grotere maten laat ik gewoon nog ff in de kast.
    Hoeveel tijd kost dat nou om 2 wassen te draaien, zelfs als de baby met 35 weken wordt geboren (en je hebt het dan nog niet gedaan) en hij mag binnen 2/3 dagen naar huis (wat echt al snel is), dan nog heb je daar voldoende tijd voor.

    Maar gevoelsmatig zit dat nou eenmaal anders in elkaar, heb er zelf ook last van. Ik kon met 30 weken echt niet meer langer wachten.
     
  11. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Gewoon lekker wassen hoor!
    Ik deed t ook rond die termijn en stopte de spulletjes idd nog een poosje in zo'n plastic afsluitbare bak ( later handig voor speelgoed of juist de kleding die weer te klein is)
    Toen t kamertje klaar was en de kasten stofvrij kon ik t er zo inleggen.
    Tip: weet niet of je al grotere maten hebt, bijv 62 en verder. Die kun je ook later wassen.
    Dekens enzo idd evn in koud water. Let op, sommige babydekentjes zien er na t wassen of spoelen niet meer zo uit als toen je ze kocht.
    Ik lag met 36.4 weken onverwachts in ziekenhuis met pre eclampsie en was blij dat ik alles voor elkaar had.
    Je moet gewoon je gevoel volgen hoor!

    Er zijn mensen die zeggen dat je was dan niet fris meer is.
    In mijn eigen kledingkast liggen ook dingen die ik soms meer als een half jaar niet heb gedragen. Die trek ik ook gewoon weer aan...

    Enne, tis heerlijk om al die lieve spulletjes door je handen te laten gaan.
    Ik waste alles met gewoon wasmiddel, heb niet echt een vast merk. Heb alleen geen wasverzachter toegevoegd. Nog een tip, zo'n zwitsal of robijn geurzakje in de plastic bak of kledingkast...heerlijk!
     
  12. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik heb alles ook al gewassen. ligt nu lekker schoon in de kast.
    ik voelde me even wat beter en heb nu en dan een was gedaan. lekker rustig aan. maar inderdaad, wie weet hoe je je over een paar weken voelt...dan gaat het misschien niet meer. in mijn geval niet heel onwaarschijnlijk...
     
  13. Brabantsmeisje

    Brabantsmeisje Bekend lid

    13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik had het ook al heel erg vroeg te pakken, knetter gek werd ik van mezelf maar wilde persé wachten tot ik de 30 weken voorbij was, zodat ik die laatste weken nog wat te doen had.

    Ikzelf ben heel erg van de lijstjes, dus heb rond 28 weken een lijstje gemaakt met dingen die ik vanaf 30 weken, wekelijks 'mocht' doen.
    Voor mij werkt dat echt super goed. Zo doe ik per dag ook niet te veel en weet mij vriend direct waarmee hij kan inspringen als hij in het weekend thuis is.
     
  14. aklina

    aklina Fanatiek lid

    13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik was ook gewoon met normaal wasmiddel, zonder wasverzachter.

    En wat hierboven ook al gezegd werd, van 2 maanden in de kast wordt je was echt niet minder fris hoor...
     
  15. MaaikeFerryJari

    MaaikeFerryJari Actief lid

    20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Ik heb toevallig het eerste wasje erin zitten;)

    Robijn en wel met wasverzachter. Heb ik bij Jari ook gedaan en laat je het kindje gelijk wennen. Wel strijk ik alles doe ik met de kleertjes van Jari nog steeds. Je dood de bacteriën daarmee.

    En alles gaat bij mij ook gewoon de droger in. Klop het af maar heb nog nooit iets verwassen!

    Als het krimpt dan krimpt het in de was en niet in de droger...
     
  16. Sanny76

    Sanny76 Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hahaha, ik herken de kriebels!

    Maar het is écht fijner om nog even vol te houden totdat de kleerkast van je kleintje in elkaar zit. Dan hoef je later ook niet weer alles van de plastic bak weer over te hevelen naar de kast!

    Hier staat sinds gisteravond de nieuwe kleerkast van onze oudste in elkaar , dus ik kan zijn spulletjes vanuit de babykast gaan verplaatsen daarin. Met het wassen van de nieuwe babydingen wacht ik nog even tot ik op kamp geweest ben (10-17 aug) want ik heb nu wel even genoeg op m'n to-do-list staan.

    Het strijkwerk heb ik vorig jaar voor een deel uitbesteed aan m'n schoonmoeder, haha. Die wilde heel graag helpen en ik kon niet meer zo lang staan (toen ben ik pas tijdens m'n verlof 4 wk van te voren begonnen met wassen)

    Ik waste alles met neutral, omdat ik dacht dat ongeparfumeerd wasmiddel in het begin het beste was (zelf was ik als kind overgevoelig voor bepaalde wasmiddelen, vandaar)
     
  17. soepstengel

    soepstengel Fanatiek lid

    1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hier ook gewassen met de normale was, als er dan plek was deed ik het erbij, soms ook een wasje baby.
    Hangt zo schattig aan de lijn:D

    Gewoon met normaal wasmiddel die ik in huis heb.

    Strijken doe ik niet meer...
    Alleen een paar hydrofiele doeken voor de thuisbevalli g.

    Ik kwam hoogzwanger bij m'n zus op kraamvisite, kwam ze even met de mededeling dat ongestreken hydrofiele luiers veel beter vocht opnemen.... (Euh ja, had ze net allemaal gestreken...;))
     
  18. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag geen kriebeltje te bekennen XD

    Misschien hou ik het wel echt vol tot na het kamertje, haha. We zullen zien..
     
  19. Missprincesa

    Missprincesa Bekend lid

    12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik bedoel ook niet dat in 2 maand de kleertjes weer vies worden, maar gewoon minder lekker ruiken (wasmiddel lucht weg).
     
  20. Leona

    Leona Fanatiek lid

    30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Als jij nu al wil wassen doe je dat toch lekker? Ik ga wassen als de schoolvakantie voorbij is.
     

Deel Deze Pagina