Nu al ziekmelden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door riga01, 6 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Hoi dames,

    Ik ben zó ontzettend beroerd 24 uur per dag bijna. Werken is echt onmogelijk dus heb mij ziek moeten melden. Maar ben nu pas 7 weken en bij mn vorige ziek tot 15 weken. Ik kan mij natuurlijk niet nog 7 weken ziek laten melden. Maar ik kan niet eens normaal een boterham voor mn kind smeren.

    Hoe hebben jullie dit gedaan?
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Pittig dat je er zoveel last van hebt.... Gebruik je al medicatie tegen de misselijkheid? Misschien is dat een optie?
     
    riga01 vindt dit leuk.
  3. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Ziekgemeld met 6 weken. Tot week 20 volledig ziektewet, daarna ging het beter. Nu bouw ik wat uur werk weer op. Ook onderliggend psychische klachten, maar eerste weken was het voornamelijk door beroerdheid misselijk dat ik niet kon werken.
     
    riga01 vindt dit leuk.
  4. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Ik ga morgen beginnen met emesafene zetpillen. Wilde het eigenlijk niet maar hoop dat dat nog iets kan opleveren want dit gaat niet zo
     
  5. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Jahoor dat kan wel! Als jij je zo beroerd voelt dat je niet kan werken moet je echt voor jezelf en je baby kiezen. Niemand die jou kan vertellen dat je gewoon moet komen werken omdat je nog zo vroeg bent!
     
  6. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Wat niet gaat dat gaat niet. Dus als het nodig is dan zit je nog 7 weken thuis. Jij en je werkgever hebben er beide niks aan als je ziek op je werk verschijn en buiten dat moet je vooral als je zwanger bent heel goed naar je lichaam luisteren. Ik zou het stiekem nu met corona niet zo heel erg vinden om als je zwanger bent je nog wat meer af te zonderen van de wereld.
     
  7. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier vorige zwangerschap ziek vanaf week 6, eigenlijk vanaf week 5 maar toen heb ik nog geprobeerd te werken. Heeft uiteindelijk heel de zwangerschap geduurd. Werkgever was er overigens heel duidelijk in, gezondheid van mij en de baby ging voor.
     
  8. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Precies dit. En nog iets, woon en werk je in Nederland? Dan krijgt je werkgever jouw loon doorbetaald door het UWV tijdens afwezigheid door zwangerschapsgerelateerde klachten. Je hoefde je al niet schuldig te voelen want je kan er niks aan doen, maar wellicht helpt dit je nog extra!
     
    riga01 vindt dit leuk.
  9. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.691
    1.340
    113
    Vrouw
    Ziek is ziek meid.
    Vorige zwangerschap van 7-14 weken in de ziektewet gezeten door de misselijkheid. Medicatie werkte iets, maar niet voldoende.
    Als je nog niet verteld hebt over je zwangerschap, zou ik dat wel doen. In dit geval betaald dan namelijk het UWV.
     
    riga01 vindt dit leuk.
  10. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Ik heb mij nu ziek gemeld met als reden griep...dus dan moet ik daar even een draai aan gaan geven helpt wel dat ik weet dat ze gewoon doorbetaald krijgen maar ik voel me zó bezwaard. Ik werk in de thuiszorg en dan moeten ze voor al die mensen een vervanger zoeken.
     
  11. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.691
    1.340
    113
    Vrouw
    Ik snap je helemaal. Ik werk ook in de zorg, verpleegkundige in ziekenhuis.
    Zoveel geurtjes dat ik bij patiënten stond te kokhalzen. Dus toen mezelf echt ziek moeten melden.....
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik heb mijzelf toen ziek gemeld en ging weer aan het werk toen de medicatie de scherpste randjes eraf haalden.

    Ik zou wel medicatie vragen , zou fijn zijn als het wat helpt.
     
  13. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    #13 MevrouwH, 7 apr 2020
    Laatst bewerkt: 7 apr 2020
    Mijn collega had bij beide zwangerschappen HG. Tweede was een tweelingszwangerschap dus was helemaal vreselijk. Ze was heel af en toe op aan het werk maar onder de medicatie en moest heel vaak naar het toilet. Wij werken in de zorg op een polikliniek maar dat kon ze al niet meer, alleen administratie op kantoor achter.

    werkgever krijgt alles doorbetaald als het zwangerschapsgerelateerd is en kan daardoor een vervanger aannemen. Het is zoals het is. Wat niet gaat, gaat niet. Veel sterkte, het lijkt me echt vreselijk.
     
  14. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Tja, ziek is ziek... Ik ben bij de 2e met 7 weken in ziekenhuis beland met uitdrogingsverschijnselen enzo en misselijk als de pest. je kan er niets aan doen dit is gewoon iets wat je overkomt! helaas!
     
  15. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Als je ziek bent, ben je ziek.

    Persoonlijk zou ik geen medicatie gebruiken om alleen maar te kunnen blijven werken
     

Deel Deze Pagina