Nu hooikoorts

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 24 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Even van me af schrijven. Ik word echt GEK. Ik heb sinds een paar weekjes weer last van hooikoorts. Een bepaald soort gras wat nu bloeit. En bij regenachtig weer wordt het dus gigantisch erg. Vorige week was het zo erg dat ik het echt niet meer trok. Zo'n gigantische jeuk aan mijn neus en bij mijn haren en mijn keel ging zeer doen van het vele niezen. Nadat ik een weekje weg geweest ben (en compleet klachtenvrij!) is het sinds vandaag weer terug.
    Ik ben helemaal op, na een dag snotteren en niezen (wel honderd keer, dus mijn keel voelt nu ook aardig geïrriteerd). Mijn neus jeukt zo erg dat ik gewoon huilend op de bank zat vanavond, te vechten tegen de klachten. Het zijn echt aanvallen van jeuk. Mijn ogen, maar vooral mijn neus. Ik heb een pilletje genomen, maar duurt redelijk lang voordat die gaat werken.
    Ik wil maandag de huisarts bellen, want ik trek dit echt niet. Maar wie heeft tips om het weekend door te komen.
    Vandaag dus al een hooikoortspilletjes van de Lidl, een ibuprofen en net nog twee paracetamol om de nacht door te komen...
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Oh is dat het... ik dacht aan de kachel bij mn ouders maar hooikoorts zou ook goed kunnen als ik je verhaal zo lees
     
  3. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Huisarts bellen voor sterkere medicatie en evt neusspray. Meestal binnen een half uur effect.
    Verder douchen zodat de pollen uit je haren zijn en ramen dicht houden.
     
  4. Modra

    Modra Fanatiek lid

    24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Zou het ook kunnen dat je last hebt van huisstofmijt? Die is het meest talrijk in de herfst door vochtige lucht. Ik merk dat ook flink en gebruik in de herfst een neusspray om de klachten -jeukend gehemelte, niezen, jeukende ogen etc... Tegen te gaan.
    Zonder die neusspray kan ik er ook echt beroerd van zijn.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Sterkere medicijnen vragen idd. Ik gebruik ze nagenoeg hele jaar door. Heb een speciale neusspray en medicijnen + oogdruppels.
    Wat nu kan helpen is douchen, kleding wassen en niet op de slaapkamer gooien.
    Kan idd ook goed huisstofmijt zijn, hebben we hier nu ook flink last van.
     
  6. Modra

    Modra Fanatiek lid

    24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Tips voor dit weekend zouden, als het wel huisstofmijt is, kunnen zijn: beddengoed, kussens wassen op 60 graden, niet onder een dekentje op de bank gaan zitten... Dit soort dingen.
     
  7. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.601
    430
    83
    Vrouw
    Herkenbaar. Nies mezelf kwijt maar kon het niet plaatsen.
     

Deel Deze Pagina