Nu nog Huawei telefoon kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

    mamavoorde2x Bekend lid

    25 jul 2010
    602
    79
    28
    Dochter wil graag een nieuwe telefoon..ze gaat naar middelbare school na de vakantie en heeft er nu echt een nodig. Heeft nu een hele oude die niet genoeg ruimte heeft
    Ze krijgt deze van ons en mijn ouders. Nu had ik samen met haar al een Huawei uitgezocht.de p smart 19.
    De keuze is op deze gevallen omdat hij veel geheugen heeft, en zo een volledig scherm(wilde ze zelf graag) en een mooie prijs.wilde niet over 200 heen. Wij betalen gedeelte , ouders een gedeelte en zelf betaald ze gedeelte .

    Maar ja nu staat Huawei zo in het nieuws. En schijnen ze niet meer op de Android te werken straks en dus geen you tube Ed.
    Ook geen play store meer straks.
    Nu is dit voor een tiener wel vrij belangrijk . Ook omdat ze voor school bepaalde apps moet downloaden.

    Nu had ze via AliExpress al meerdere leuke hoesjes gekocht.

    Zit nu te twijfelen of we hem toch bestellen en hopen dat het met een sisser afloopt of toch voor een andere.alleen als we een Samsung met die specs kopen toch weer 50 euro extra.

    Wat zouden jullie doen? Het alternatief is een Samsung Galaxy a40
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb vorige week de Huawai besteld, gelukkig kan ik hem nog annuleren dus ik ga morgen maar doen en neem dan de Samsung Galaxy s10.
     
  3. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.514
    1.558
    113
    Zuid-Holland
    Ik zou sowieso voor Samsung gaan, veel steviger. Ik heb na een aantal keer Samsung nu weer een Huawei en ik heb er echt spijt van deze telefoon te hebben gekocht.

    Ik had eerder al een Huawei en na 2x vallen, kapot. Stuk of 4 Samsungtelefoons gehad daarna, niks aan de hand. Nu weer Huawei, 1x gevallen en kapot.

    Alleen al voor kwaliteit zou ik voor Samsung kiezen.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Er bestaan meer telefoons dan alleen Samsung en Huawei. Je zou ook eens naar lg of Motorola kunnen kijken.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Nee die zou ik niet meer kopen. Heb net een samsung A6 gekocht voor zoon. 195 euro. Kreeg er bij bol.com het hoesje gratis bij.
     
  6. mamavoorde2x

    mamavoorde2x Bekend lid

    25 jul 2010
    602
    79
    28
    Heb zelf ook een Motorola en ben er zeker tevreden over.
    Punt is alleen dat dochter haar zinnen heeft gezet op een tekefoon met volledig scherm. En aangezien ze zelf ook een deel betaald vind ik dat ze ook recht van spreken heeft. Alleen schieten wij hem voor qua verjaardag en betalen wij grootste gedeelte en vind ik 200 ong wel genoeg.
     
  7. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ik zou een ander kiezen
     
  8. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Tsja ik zou zo'n zacht ei zijn dat die 50 euro dan maar nog extra op tafel legt voor de Samsung. Kind kan hier ook niks aan doen. Maar dan wel misschien nog strenger zijn op er voorzichtig mee omgaan en niet zomaar meebetalen aan een nieuwe over 1-2 jaar (Ik gebruik zelf mijn telefoons tot ze teveel kuren krijgen).
     
  9. mamavoorde2x

    mamavoorde2x Bekend lid

    25 jul 2010
    602
    79
    28
    Waarschijnlijk gaat dat bijbetalen hem ook maar worden idd door ons.
    Zal ook nog eens het met haar erover hebben of zo een doorlopend scherm echt nodig is. Anders zou een Motorola of andere Samsung ook leuk idee zijn . Maar ja madam had echt die in haar hoofd . En ook de hoesjes al in huis na weken wachten.
    Maar ja nog maar even kijken en wie weet komt Huawei binnenkort wel met mededeling dat het allemaal wel meevalt. Hebben nog 3 weken
     
  10. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Persoonlijk zou ik het niet doen.
    Er is de laatste tijd zoveel gedoe rondom huawai dat ik er niet eens meer een telefoon van zou willen hebben.
    Jammer van de hoesjes...maar kies een telefoon waar je zeker weten voor langere tijd wat aan hebt.
    Hoesjes kun je makkelijk bestellen via ali expres voor een paar euro.
    Als je iets bij betaald aan verzendkosten heb je ze ook snel in huis.

    Onze dochter heeft een Samsung A8.
    Prima telefoon.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  11. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.779
    640
    113
    Vrouw
    Ik zou voor de Galaxy a50 gaan. Die heb ik nu ook en is echt super fijn! Genoeg ruimte en scherm vullend! Batterij gaat hele dag mee en prestaties zijn goed beter dan de a40. Kost 289 euro dacht ik
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Maar zijn dat standaard bedragen die ouders neertellen voor een telefoon van een brugpieper??
    Ik vind het nogal een bedrag voor een telefoon van een 12 jarige.
     
    Paardenbloem en soovi vinden dit leuk.
  13. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Ben dus niet de enige die dit dacht haha. Hier kreeg er eentje een s10, like? Is dit echt nodig? En dat vind ik dus van zon doorlopend scherm ook. Wil je bereikbaar zijn of niet? Dat is je keuze. En niet of je scherm volledig doorloopt of niet. Maargoed ik zal wel een mauwerd zijn haha.
     
    Paardenbloem en tuc vinden dit leuk.
  14. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    De oudsten hebben beide een Huawei, prima telefoon na ruim een half jaar nog geen krasje ( wel goede bescherming) echter zou ik nu Huawei zo in het nieuws is niet zo snel meer daarvoor kiezen.
    Je kunt ook kijken naar een telefoon van Motorola of Sony.
     
  15. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Het zal allemaal wel mee vallen.
    Volgende maand heeft trump weer een meeting met die Xi..
    Waait wel weer over.
    Er is al eens eerder zon opstandje geweest en aan dat bedrijf levert de vs ook weer.

    Ik heb overigens al 3 jaar mijn huawei p8
    Er zit nog geen krasje op & deze doet het nog als een tierelier!

    Be continued:D
     
  16. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Ik denk dat je prima kan overeenkomen dat je als ouders een gewoon goede telefoon betaalt (en 200 euro zit je zo al aan volgens mij) en kind het meerbedrsg voor wat ze graag wil bijlegt.
    Neefje van 13 heeft zijn verjaardagsgeld gebruikt voor van die draadloze Apple oordopjes. Kan ik ook niet bij, maar het is zijn geld.
     
  17. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Zelf super tevreden met Huawei. Heb nu de p20 lite en mijn man gebruik mijn oude p10 en heb nu al buikpijn dat Amerika nu hun van alles en nog wat als sanctie oplegt waar door het merk zo goed als onbruikbaar gemaakt ga worden in de toekomst.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dochter betaalt toch mee? Ik vind dat niet zo gek. Onze kinderen hebben onze afdankertjes, daar moeten ze het mee doen (oudste heeft hem echt nodig, tenminste, dat vind ik, als ze zonder ons weg is, jongste voor de lol maar die heeft echt een oudje, een S3). Willen ze iets beters, mogen ze het zelf betalen of deels en dan voor hun verjaardag.
     
  19. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Mijn nichtje van 13 wou per se een IPhone, omdat de hele klas een iPhone heeft. Vorig jaar op haar verjaardag had ze nog een Samsung A?? Gekregen. Die iPhone heeft ze ook nog gekregen.

    Ik zou ook gaan voor Samsung trouwens. Mijn man en ik hebben ook allebei Samsung (man een J5 en ik een S8). Is een refurbished misschien iets?
    Ik heb sinds een paar weken een refurbished S8. Er zouden lichte gebruikerssporen aanwezig zijn (je kunt ook als nieuw kiezen), maar er waren geen gebruikerssporen te bekennen. Telefoon doet het super en ik ben tevreden.
     
  20. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Dochter werd vorige maand 13, ze had al een Huawei en wou er graag weer een.
    En die heeft ze ook gekregen, een duurdere, opa en oma en beide tantes hebben meebetaald, zij zelf, en ik en haar vader.
    Heel tevreden over, ook over de vorige, die haar kleine zusje nu gebruikt.
    Die paniek taferelen zijn nu echt nog niet nodig.
     

Deel Deze Pagina