Nuna Rebl Plus te recht voor baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nienke87, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke87

    Nienke87 Fanatiek lid

    12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    IMG_4702.JPG wij hebben vandeweek de Nuna Rebl Plus in de auto geplaatst. De bedoeling is dat de baby hier straks vanaf de geboorte in kan.

    Nu vind ik persoonlijk dat de babystoel best wel rechtop lijkt te staan.

    Alle indicatie strips zijn groen wat erop duidt dat de stoel wel goed gemonteerd is.
    Wij denken dat het komt doordat de achterkant van de zitting van de bank lager is dan de voorkant.

    Wat denken jullie? Staat de stoel te recht? Of is dit gewoon prima zo?
     
  2. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Maar je kunt hem toch nog rechter of platter zetten neem ik aan? Dat kan met onze maxi cosi pebble in de 2wayfix in ieder geval wel. En dat staat los van de groen lampjes. Want de eerste twee gaan over of de isofix goed zit en de laatste of de stoel goed op de isofix zit. Daarna kun je de stoel nog verstellen.
     
  3. Nienke87

    Nienke87 Fanatiek lid

    12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Dat kan inderdaad, maar de stoel staat nu in stand 1 van 7, wat inhoudt dat je deze niet nog platter kunt laten zakken, alleen verder rechtop kunt zetten. Dus hij staat al in de baby-stand.
     
  4. Anne09

    Anne09 Fanatiek lid

    11 aug 2011
    1.290
    57
    48
    Ik heb deze stoel niet, maar dit lijkt me echt veelste recht voor een newborn.
    Is de plus anders dan de gewonen nuna rebl? Die laatste kwam namelijk niet al te best uit de anwb test.
     
  5. Nienke87

    Nienke87 Fanatiek lid

    12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Ja de plus is aangepast nav de ANWB test, en is veel beter bevonden dan de normale Rebl. Dus daar maak ik me geen zorgen over.
    https://www.achterwaarts.nl/nuna-rebl-autostoeltest-2016.html
    https://www.achterwaarts.nl/nuna-rebl-plus.html

    Het gaat me nu dan ook vooral over de stand van de stoel en wat we hier evt nog aan zouden kunnen aanpassen om deze wat meer liggend te krijgen, niet om de veiligheid van het stoeltje zelf. :)
     
  6. Nienke87

    Nienke87 Fanatiek lid

    12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Contact gehad met Nuna zelf, en we hebben onderstaand antwoord gekregen.
    Wij zijn dus gerustgesteld en gaan ons kleintje straks met een gerust hart vervoeren!


     
  7. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik vind het voorover in slaap vallen er altijd zo eng uit zien maar ik vind het fijn om te lezen! Wij hebben een soortgelijke stoel :)
     
    Nienke87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina