Nut van de box

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shakes, 5 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    #1 Shakes, 5 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2017
    De fase is weer aangebroken... Zoon is bijna zes maand oud, en ik ben alweer klaar om de box de deur uit te gooien. Bij mijn oudste was dat ook het geval. Ik lees hier steeds 'een veilige plek' op dit forum, maar voor mijn kinderen is dat dus absoluut niet het geval. Nu hij volop aan het rollen is, zit hij voordurend met zijn (dikke:)) beentjes vast tussen de spijlen. Net zoals mijn dochter destijds. En daarna kwam de fase van rechttrekken en vervolgens keihard tegen de rand vallen...

    Ik leg hem dus maar weer gewoon de hele dag door op de grond, zodat hij voluit kan rollen zonder vast komen te zitten. Heb ik nu de enige kinderen ter wereld die dat probleem hebben? ;)
     
  2. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.647
    75
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier niet dat probleem maar ik gebruik hem als m'n dochter met kraaltjes wil spelen of andere kleine dingen waarbij een baby van 10 maanden niet handig is ;)
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik snap het concept wel van een aparte plek. Maar mijn kinderen doen zich dus meer pijn in dat ding, dan dat het een zogenaamde veilige plek is...
     
  4. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Hier ook een heel beweeglijk kind (8mnd) maat hij ligt soms echt nog wel in de box. Hij merkt vanzelf wanneer hij niet verder kan rollen en gaat dan gewoon rustig met iets anders liggen spelen :D
     
  5. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    We hadden de box al weggedaan en maar heel even overwogen om er een aan te schaffen voor de jongste. Mijn jongens wilden er nooit in. Daarnaast zag ik het helemaal gebeuren dat de middelste gezellig bij zijn zusje in de box zou willen kruipen en met zijn volle gewicht boven op haar zou vallen.
    We hebben nu een speelkleed en dat bevalt prima. Wel is deze dame wat sneller dan haar broers, dus we moeten nu al opletten dat spullen van de vloer gaan. Ze tijgert namelijk al gericht als ze iets ziet wat haar interesse heeft. Maar een box wil ik nog steeds niet.
     
  6. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Jup ik snap je. Finn ligt ook al een tijd niet meer in de box. Of hij wierp zich met een debiele draai tegen de zijkanten en bonkte zijn hoofd tegen de spijlen of hij lag er met z'n benen door heen. Op de grond it is
     
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.362
    113
    Hier een ondernemende jongen van bijna 9 mnd, maar hij vertoeft nog steeds regelmatig in de box. Hij tolt de hele box door, komt een soort van klem te liggen in een hoek en weet zich er vervolgens weer uit te wurmen.
    Hij stoot af en toe wel zijn hoofd, maar geeft daar blijkbaar niks om. (Hij laat ook regelmatig speelgoed op zijn hoofd kletteren omdat hij eronder gaat liggen, dus heeft waarschijnlijk gewoon een hard hoofd ofzo haha). En ik merk ook dat de afwisseling van speelgebied (grond/box) goed werkt om het speelgoed uitdagend te houden.
    Mijn oudsten hebben er ook lang in gespeeld, maar is allemaal misschien gewoon 'mazzel'. Ik vind het wel praktisch :D
     
  8. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Oh nee hier is de box heilig.
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier kropen ze allebei rond met 6mnd en wilden ze absoluut de box niet meer in. We hebben hem wel nog lang gebruikt als opslagplaats voor knuffels en speelkleed enzo 😉
     
  10. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Hier ook 6 maanden en de box wordt echt veel gebruikt!
    Ze ligt er vaak in om even lekker alleen te spelen en ze vind het super fijn!
    Ik zie de box hier voorlopig niet verdwijnen hoor!
     
  11. yessie

    yessie Fanatiek lid

    27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Wij hebben de box nog steeds staan en onze zoon is nu 16 maanden oud :D Bij onze oudste twee kinderen hadden we de box al snel weer uit de kamer.

    De oudste vond het verschrikkelijk en krijste net zo hard tot ze er weer uit was. De middelste vond het iets minder erg maar was buiten de box prima in haar nopjes. Beide waren wel 'vertrouwd' in de kamer en bleven netjes overal van af. Ook kon ik ze makkelijk even in de kinderstoel zetten zodat ze op één plek bleven. Dus ging de box al snel weer naar zolder.

    Onze jongste zit echter overal aan :D Alles moet even aangeraakt en het liefst met een zwaai op de grond worden gegooid. Boekjes worden 'gelezen' (lees: uit elkaar gehaald), bloempotten verschoven (lees: richting de grond gezet), apparatuur op de grond gegooid en hij klimt overal op. En als hij uitgegeten is kan hij ook best weer uit die kinderstoel. Dat laat hij dan ook duidelijk merken. Heel leuk dat er heerlijk pit in zit maar soms ook heel lastig. Dus, nu staat die box er nog steeds! Soms gaat hij er in omdat hij even rust nodig heeft en soms gaat hij erin omdat ik even rust nodig heb :D Hij vindt het overigens ook prima, ervaart het ook echt als een rustpunt. Zodra ik hem in de box zet zit hij in 'zijn domein'.
     
  12. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Het probleem van de spijlen hebben wij hier maar even gehad met de tweede. Die heb ik toen tijdelijk in een campingbedje ipv box gelegd als ik de ruimte even alleen moest verlaten.
     
  13. Mevrouw Pinguin

    Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

    22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    hier bij beide kinderen binnen de eerste maand alweer op zolder gezet. Het was alleen maar huilen en gillen in dat ding. De eerste 2 maanden legde Ik ze gewoon in een baby nestje op de grond en beide kids rolden met 2/2,5 maand al dus konden ze het hele huis Door. Ik denk dat het wellicht bij rustige kindjes wel wat kan zijn maar bij die van mij was het niks.
     
  14. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Je peuter opsluiten als je naar de wc moet of er iemand aan de deur staat met een pakje omdat je hem geen moment uit het oog kan verliezen...
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dochter 1 jaar en zit nog elke dag in de box.
    Lijkt het zelf ook fijn te vinden. Zit gerust een uur erin te spele soms zelfs langer.
    Vind het vooral handig als ik even boven de was op moet hangen, moet stofzuigen oid.
    En s avonds gooi ik al het speelgoed erin. :)
    Hier staat hij er nog voorlopig denk ik.

    Het is trouwens best wel een ondernemende meid. Maar in de box vind ze wel haar rustmoment.
    Uit de box moet ze alleen maar kruipen, lopen en staan.
     
  16. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar ze doet zich er dus geen pijn in? Heb ik weer, van die overactieve kinderen :D
     
  17. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Nee hoor wij hebben de box ook met 7 mnd naar zolder verhuisd. Precies dezelfde reden. Ze rolde zichzelf steeds vast. En door de woonkamer rollen ging prima :).
     
  18. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Voor wanneer je een baby even alleen zou moeten laten is t idd wel handig, maar die spijlen idd he.. M heeft er nu nog niet heel veel last van, maar Q had dat rond de 6 maanden ook al (en ik voorspel nu hetzelfde aangezien M in haar bed ook regelmatig met haar beentjes tussen de spijlen ligt). Ik had gezien dat in Duitsland (en volgens mij België ook) vaak boxkleden met zo'n opstaande rand verkocht worden. Geen idee of het goed werkt, maar scheelt wellicht iets.
     
  19. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, een parkomrander. Maar hij kijkt dan weer graag naar zijn zus terwijl zij aan het spelen is, en dat kan dan weer niet. En dat ding helpt ook niet wanneer ze zich rechttrekken en weer laten vallen...
     
  20. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Maar die periode van de benen tussen de spijlen is maar kort. Als ze motorisch gecoordineerder worden, hebben ze dat probleem niet meer en kun je de box gebruiken als veilige plek als je de kamer uit moet. Hoewel ik hem bij mijn dochter nauwelijks heb gebruikt, bij mijn zoon wel veel meer, toen woonden we ergens anders en daar kreeg ik de kamer minder veilig. Dochter klautert ook minder, dus als ze ergens mee zoet is, durf ik wel even de kamer uit.

    Hij staat hier nog wel, maar hij staat ook niet in de weg.
     

Deel Deze Pagina