Nutramigen klaar maken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mamamijn, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    op de pot staat, gebruik geen magnetron. Hoe maken jullie het klaar? Gekookt water laten afkoelen tot drinkbaar is lijkt me echt te lang duren? Evt water in de magnetron opwarmen en dan poeder erbij?
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Geen ervaring met deze voeding, maar ik zou zeggen 1/3-1/2 gekookt water en dan aanvullen met koud kraanwater.
    Zo maakte ik de flessen van de kinderen altijd klaar.
     
    Mamamijn vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Er staat op de verpakking dat je de voeding in de magnetron niet op mag warmen. Niets over water opwarmen dus je kan gewoon water verwarmen. Zo maak ik de flesjes ook klaar. Eerst water opwarmen en dan pas poeder erin ivm makkelijk oplossen. Pepti mocht ik op die manier ook bereiden
     
    Sado en Mamamijn vinden dit leuk.
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Staat dat er? Ik heb tot februari Nutramigen moeten gebruiken voor mijn zoon maar heb dat nooit zien staan:o:
    Maar dat gaat over het eindproduct, neem ik aan? Dus de melk....

    Ik warmde het water op in de magnetron, daarna deed ik er schepjes poeder bij. Op die manier mag het wel, denk ik?
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Staat duidelijk op voeding niet opwarmern in magnetron, dus wat jij deed was prima :)
     
    Sado vindt dit leuk.
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Nooit gezien:roflmao: Of alweer vergeten....
    Deed het met Nutrilon ook zo. In de kraamweek van mijn tweede tijdelijk een andere kraamverzorgster gehad en die maakte eerst de voeding (met koud water dus) en warmde het geheel daarna op in de magnetron. Vond ik zo onlogisch:o:
     
  7. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Het gaat hier inderdaad om het eindproduct wat beter niet in de magnetron verwarmd kan worden; de melk :)
    Hoe het water aan de juiste temperatuur komt maakt verder niet zoveel uit; ze zeggen dat het zelfs met warm kraanwater mag.

    (Zelf gebruiken we altijd Bar Le Duc om de flessen te maken, omdat het water hier redelijk veel kalk bevat.)
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik verwarde water in de magnetron tot net-iets-te-warm, poeder erbij, rustig roeren met een vork, en dan was de temperatuur perfect :)
     

Deel Deze Pagina