Nutramigen niet leverbaar. Stoppen met de fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door 1548, 20 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1548

    1548 Niet meer actief

    Hoi,

    Van de leverancier bericht gehad dat Nutramigen 1,2 en 3 niet leverbaar zijn. Dat ik contact met de arts moet opnemen om vervangende voeding te bespreken en de machtiging te regelen. Dat ga ik morgen sowieso doen maar kan ik niet overstappen op bv amandel of rijstmelk?
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Even offtopic;

    Krijg je het via Sorgente? Ik heb net een pot Nutramigen via de apotheek gekregen en zou de rest morgen via Sorgente moeten bestellen. Beetje balen als er een leveringsprobleem is.
     
  3. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Het is ook bij sorgente, maar het probleem bestaat in heel europa door problemen bij de leverancier. Zou dus even met je arts overleggen hoe en wat.

    Amandel of rijstmelk is niet echt een volwaardig alternatief voor nutramigen, dus ik zou daar niet zomaar op overstappen...
     
    bozoe vindt dit leuk.
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hangt ervan af hoe oud je kindje is, en wat hij of zij daarnaast allemaal eet. Maar globaal: nee, die melkvervangers zijn absoluut geen goed alternatief voor baby's en peuters. Je zal dan eerder naar neocate moeten.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Amandelmelk en rijstemelk etc zijn water met een (klein) percentage amandel/rijst. Het is echt geen vervanger van melk.

    Als je kindje wel al goed eet naast die flesjes en dus de voedingsstoffen grotendeels uit andere voeding haalt, kun je wel stoppen met melk - hier ook zo gedaan. Mijn dochters hadden kma, toen ze volwaardige maaltijden aten kregen ze geen flesjes/borstvoeding meer, maar eigenlijk qua drinken vooral water.
     
  6. 1548

    1548 Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties. Ik zal eens overleggen met de huisarts wat we het beste kunnen doen.
     
  7. 1548

    1548 Niet meer actief

    Ja via Sorgente.. Misschien kan je een machtiging regelen voor de neocate die is nog wel leverbaar (als het goed is).
     
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe oud is je baby?
     
  9. 1548

    1548 Niet meer actief

    bijna 11 maanden.
     
  10. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan is amandelmelk of een andere vorm helemaal geen vervanger. Je zal dan moeten overstappen naar pepti of neocate of zo.
     
  11. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Oei, met 11 maanden zal ik ook niet snel denken aan vervanging met plantaardige melken. Wellicht dat idd Neocate een optie is? Let wel: ze vinden het vaak echt heel vies, zeker op deze leeftijd. Weet niet of ik de stap terug naar Pepti zou zetten.
    Ik raad het niet aan, maar op Facebook is er een groep waar ze nutramigen nog wel eens willen verkopen.
    Ik weet niet waarom Nutramigen niet levert? Anders via andere leverancier proberen?
     
  12. Twin89

    Twin89 Nieuw lid

    22 sep 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    hallo allemaal,

    ik ben nieuw op dit forum!
    ik heb 2 kindjes met koemelkallergie, en die moesten ook nutramigen 1 igg gebruiken maar omdat die fabriek niks meer naar Europa levert is de voorraad op bij zorgende en andere leveranciers. wij hebben alle apotheken in de omgeving leeg gekocht en zelf gedeclareerd bij de zorgverzekering. het schijnt dat de fabriek eind sept weer gaat leveren.

    wij zijn voor de zekerheid overgestapt naar een ander merk. ik heb nog 3 blikken nutramigen, iemand interesse??
     

Deel Deze Pagina