Waarschijnlijk een domme vraag (hoewel die niet bestaan toch), mag een baby diepvriesgroenten? Ik bedoel dus zo'n zakje gemengde groenten of spinazie enz. Ik heb hier vaak groenten in de diepvries liggen om wat achter de hand te hebben en vroeg me af of ik als ik vergeten ben groente apart te houden, gewoon wat diepvriesgroenten mag opwarmen.
jahoor heb ik vanaf het begin gedaan. ik koop altijd van die grote zakken bloemkool en bonen bij de supermarkt en kook t en vries t weer in voor zoonlief. diepvries groente zijn net zo gezond of gezonder als potjes groente van hak enzo... tsja vers is altijd beter maar niet altijd makkelijker vind ik
Dus je vriest het weer in? Heb altijd geleerd ingevroren en ontdooid mag niet meer ingevroren worden...
oh doe ik wel altijd en wij en mn zoontje leven nog nog nooit van gehoord eigenlijk, ik kook het wel eerst, verdeel het in bakjes en dan weer in de vriezer...
Diepvriesgroenten zijn eigenlijk gezonder dan vers, omdat ze meteen na het oogsten ingevroren worden, en dus meer vitamines bevatten. Dus ja, het mag zeker. Tenzij je natuurlijk spinazie met room bedoelt En je mag die na bereiding ook perfect weer invriezen. Zolang ze maar goed verhit werden in tussentijd, gekookt of gestoomd dus.
Hier altijd diepvries groentes. En smaakt heerlijk en ik hoef niet na te denken en steeds te kijken of mijn groentes nog wel vers zijn.
Tuurlijk diepvriesgroenten zijn harstikke gezond. In principe eet onze zoon gewoon met ons mee de vers gekochte groenten, maar omdat wij ook wel eens iets eten wat voor hem minder geschikt is heb ik het bovenste gedeelte van de vriezer gevuld met van dir diepvriesdozen: bloemkool, broccoli, snijboontjes, rode kool en kan er steeds een portie voor hem uithalen, hoef je ook niks voor te koken en weer in te vriezen.
Dat mag zeker! Maar waarom al bereiden en weer invriezen? Ik pakte altijd bijv twee roosjes broccoli eruit, stoomde dat en klaar!
Ik vries het ook altijd weer in na het koken, want dan maak ik een aantal kant en klare bakjes warm eten (dus met aardappel en vlees) zodat ik die alleen nog maar hoef op te warmen als het uit de vriezer komt. Ik merk nog niets aan m'n kind dat dat niet kan ofzo Ik vind voor m'n gevoel diepvries groente veel gezonder. En het is enorm makkelijk om altijd groente op voorraad te hebben in de vriezer.
ik vermoedde ook wel dat het geen probleem zou zijn, maar soms twijfel je aan jezelf he Meestal eet hij zoveel mogelijk mee, maar mijn man vergeet wel eens wat apart te houden en ik vind bijvoorbeeld spekjes of kookroom wat te zwaar voor hem. Ik vries trouwens niet opnieuw in, maar ik heb altijd ook maar zo weinig over dat dat geen zin heeft.