Nutriton (Johannesbroodpitmeel) en flesspenen irritaties

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mupje, 9 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Ja echt wat een hatelijk spul is dat Nutriton eigenlijk.. Altijd maar geëmmer met de dikte en de flesspenen wat een geïrriteerde baby oplevert :rolleyes:

    Maar oké waar het om gaat is het volgende.
    Ivm reflux dikken we de voeding wat in, onze dochter heeft KMA en drinkt daarom Neocate voeding (Neocate is heel erg waterig dus dat loopt er anders zo weer uit :|) alleen blijft hoeveelheid Nutriton in combinatie met de flesspenen een drama.
    Het makkelijkste zou zijn om een geheel schepje te kunnen geven, zo heb je altijd even veel maar ik heb nog steeds geen flesspeen gevonden waar dit prima doorheen gaat. Nu moet ik er bij zeggen dat onze dochter ook héél erg ongeduldig is en als de fles even niet loopt het meteen drama is.
    We gebruiken de flessen van dr. Brown en ik heb de prematuurspeen en 1, 2 en 3 speen in huis. We gebruiken nu na weken emmeren de 2 speen in combinatie met ca. 0,5 schepje Nutriton voor een 150/5 fles en dat gaat redelijk (tot nu toe de beste combinatie)
    Maar.. ten eerste is die 0,5 altijd moeilijk schatten met zo’n schepje en is de ene keer de substantie alweer te dik voor onze driftkikker, gaan we over op 180/6 flessen en is de verhouding al helemaal zoek en eigenlijk mag de substantie van de melk sowieso wel wat dikker want ze spuugt eigenlijk nog steeds iets te veel..

    Wie heeft de gouden tip(s)?
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Andere fles. Hier lag her probleem bij het ventiel van de dr Brown fles en niet de maat speen. Beide kids zijn hier uiteindelijk uit de difrax fles gaan drinken. Evt passen hier ook de spenen van dr Brown op als je kindje die prettiger vind.
     
  3. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Ja hier was ik eigenlijk al ‘bang’ voor, is alleen zo balen dat ik een ruime collectie dr. Brown flessen opgebouwd heb en er stiekem een beetje aan gehecht ben omdat ze een redding waren de eerste weken met onwijze krampjes :oops:
    Welke Difrax fles ben jij gaan gebruiken? Met welke speen?

    Iemand ervaring met de dr. Browns flessen zonder ventiel gebruiken?
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Ja hier werkte hij de eerste maanden ook top tegen krampjes, maar je mag er vanuit gaan dat het ergste na 3 maanden toch wel voorbij is. Hier ook eerst geprobeerd zonder ventiel, maar dan zoog ze de hele speen plat en hele fles vol met luchtbelletjes dus dat werkte niet.
    Bij de jongste met 4 maanden ofzo overgestapt op difrax (bij oudste altijd difrax gebruikt) en geen enkel probleem. Hier de smalle fles gebruikt bij beide kinderen. De jongste was inmiddels toen van indikken af dus dronk gewoon met de s-speen. De oudste kreeg nog wel verdikte melk en dronk met de m-speen. Hij kreeg volgens mij 2 schepjes nutriton op een fles van 180/6.
    Dat is dus even uitproberen en zoals ik zei, je kan ook prima de dr Brown spenen erop zetten als er precies 1 maat is die goed bevalt.
     
  5. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Dankjewel, ga ik vanmiddag even voor een Difrax fles kijken. Dat is zo’n s model toch? Met zo’n bocht er in? :p
    Mijn ervaring met dr. Brown zonder filter is hetzelfde inderdaad, ze zuigt hem super vacuüm en als ze dan loslaat schrikt ze zich een hoedje door de herrie van de bubbels :rolleyes:

    Het is ook gewoon zo lastig dat ze ontzettend driftig wordt van verstopte flessen, ik kan niet rustig uitproberen wat de goeie substantie is want ze krijst de hele boel bij elkaar o_O
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik gebruikte Dr brown met ventiel en speen 4 voor de jhbp in de fles.
    Dat ging prima.
     
  7. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    En weet je nog hoeveel schepjes jbpm je in de fles deed?
    Als ik een heel schepje op 150/5 doe en de 3 speen er op zet verslikt ze zich verschrikkelijk, is de fles in 5 minuten leeg en is ze de hele dag misselijk *zucht* :(
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier 2 in 180/6
    Had wel de jhbp van kruitvat eigen merk. Mss maakte dat verschil?
     
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien even helemaal uitzoomen: heb je die jbpm wel nodig? Als ze geen last heeft van spugen, ben je misschien beter af zo.
     
  10. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Op dit moment gebruik ik hier de 123 speen van Kruidvat op de Dr Brown fles. Hij drinkt op stand 1. 120 of 150cc met 2 schepjes Nutriton. Gaat soms in t begin even te snel, maar dat is bij elke combi zo vaak. Daarna drinkt hij de fles op zn gemak leeg en is na ong 10min ook al klaar.
     
  11. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Ja helaas wel, vorige week weer een poging gedaan zonder jbpm maar het kwam er aan alle kanten uit. Had ook het idee dat het maagzuur daardoor getriggerd werd dus toch maar de volgende dag aan de Nutriton :(
    Ik zal van het weekend nog eens een poging wagen, zou wel de beste oplossing zijn maar baby moet geen last hebben..
     
  12. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Past die op de dr. Browns fles? Geen speciale ring nodig?
    10 minuten is hier te kort helaas voor de zuigbehoefte :D
     
  13. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ja, die past er op. Ook de andere smalle spenen van Kruidvat.
     
  14. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Heb je al eens kleinere flesjes geprobeerd? Misschien dat het gewoon net teveel is en er daarom weer uit komt.
    Probeer de fles dan wel 20 minuten te laten duren voor t volgevoel en de zuigbehoefte
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  15. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Oh ja heel herkenbaar! Was hier ook drama en zoeken. En dan ook nog een slechte drinker haha.
    Toch werd het uiteindelijk Dr Browns met speen 2 icm 1 schepje Nutriton. In het begin met ventiel maar toen hij ouder werd en geen krampjes meer had zijn we overgestapt naar zonder ventiel. En dat doen we nu nog steeds. Gaat zo goed en hij spuugt helemaal niet meer. Ik wilde eerst stoppen met de Nutriton maar dan lopen we weer zo te klooien met fles/speen combi. En schijnt verder geen kwaad te kunnen dus dit is hij gewend nu en gaat super.
    Maar dat is echt heeeel anders geweest. Dus het komt vanzelf goed; ook al.lijkt dat soms niet. Vaak moeten die kleintjes ook wennen en hun techniek aanpassen. Dat is nogal wat!
     
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Hier begonnen met 1schep jhbpm op 110ml geloof ik en m nooit opgehoogd met t verhogen van de flessen. Tegen de 8 mnd ging de jhbpm weg. 180 heeft ze nooit gehad voor dr 1 jaar, ivm reflux kreeg ze meerdere kleinere flesjes.

    We hadden in eerste instantie flow 2, die was t niet helemaal. Toen kers van de kruidvat, uiteindelijk kwamen we bij flow 3 uit. Koste wel wat gewenning en ik gaf dr voeding vrij rechtop en zij iets naar me gedraaid (maagopening richting darmen volgend) verslikken ze zich ook wat minder. 1-2-3 speen werkt voor sommigen maar ik vond t een rotding voor de nacht (heel lang nachtflesjes gehad ivm doorlekkende luiers).
     
  17. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Wij gebruiken een mam-fles met mam-speen 2 in combinatie met de jbpm. Hier loopt het (voor onze dochter) prima doorheen. Maar verder geen ervaringen met andere flessen.

    Ik geef een 1,5 tot iets minder dan 2 schep op een fles van 150/5. En 2 scheppen op een fles van 180/6.
     
  18. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier was dat de difrax s fles met m speen erop. En 1 tipje het schepje nutriton al in het melkpoeder torentje mixen met de melk in plaats van aan de fles toevoegen. 0.0 klontjes dan
     
  19. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    #19 Mupje, 15 jul 2019
    Laatst bewerkt: 15 jul 2019
    Even een kleine update, omdat meerdere positief waren over de Difrax s-fles heb ik er toch maar eentje op de gok aangeschaft. Meteen erbij een Difrax 1-2-3 speen want dat leek me ideaal!
    En ik moet zeggen.. ze vind de Difrax fles veel fijner dan de dr. Browns!
    Ik doe er nu 2 schepjes Nutriton in op een fles van 150/5, en sindsdien is het spugen zo goed als weg. Heel soms een mondje terug maar hey dat doen alle baby’s! :D

    Waar ik nu alleen wel tegen aanloop is dat ze serieus elke fles moet poepen (veel, dun en stinkend) en ze terwijl ze drinkt een beetje darmkrampjes lijkt te hebben (alleen dan, dus niet de hele tijd ofzo) Is dit normaal? En gaat dit nog weg als de darmen gewend zijn aan een grotere hoeveelheid Nutriton?
     
  20. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Die van mij moet ook vaak poepen tijdens de fles. Heb me laten vertellen dat de boel binnenin in werking gaat als ze aan het drinken zijn.
     

Deel Deze Pagina