nutrix vraagje..

Discussie in 'Voeding' gestart door jantina, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik wil graag proberen wat britt van een papfles vind, maar is er een grote kans op kramp.....?want dit is het mij niet waard...

    groetjes jantina
     
  2. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris kreeg hier wel krampjes van... Heb het daarna ook niet meer gegeven... Ja 1 keer geprobeerd met een lepel een halve maand later ongeveer, maar toen vond hij het ontzettend vies, dus nooit meer gehad.

    (ik kreeg het advies van cb om te proberen ivm het slechte slapen... was dus geen succes :( )
     
  3. Niet meer actief

    danisha heeft eerste 3 maand erg last van krampjes gehad.. nu natuurlijk al over en heeft ook totaal niet gereageerd op de papfles.. ze krijgt het iedere avond.. je kunt het gewoon proberen en kijken hoe ze er op reageert..
     
  4. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Nog ff een vraag, als ik nu een papfles maak he..
    normaal drinkt britt 200cc dus 180/6
    moet ik dat nu zeg maar 150/5 +rijsteboem aan om die 200cc tekomen of doe ik 180/6 + de rijstebloem....en kom ik dan met 3 schepjes op 230cc uit?
     
  5. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun heeft helemaaal geen krampjes gehad van de nutrix en die kreeg hij gelijk met 4mnd
    wij deden het is dus zo 180 ml+6 + 3 eetlepels nutrix...en dat ging er lekker in hoor....en als hij dan wat liet staan was het niet erg
    en dan wel een papaspeen erop wij hebben flessen vam avent en de 123 speen dus..al moets hij in het begin wel ff wennen aan de standen omdat dit toch wat sneller ging dan de normale speen maar na een kleine week was hij genwend

    eetsmakkelijk Britt
     
  6. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hier ook geen last van de Nutrix hoor. En de nutrix doe je dus gewoon extra in de fles. Dus het normale flesje maken en dan Nutrix erbij doen. Succes ermee!
     
  7. Niet meer actief

    Hier geef ik het ook al bij de laatste fles voor Joaquin en hij is 9 weken nu.... maar dit omdat hij gewoon weg neit verzadigd is en onrustig slaapt... en nu nergens geen last meer van!
     
  8. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Waarschijnlijk had ik dit wel ergens kunnen lezen, maar: is Nutrix alleen voor extra verzadiging of zitten er ook extra voedings-/bouwstoffen in?
    Bij het CB zeiden ze dat het absoluut niet voor vier maanden gegeven mag worden, maar ik mocht ook de hoeveelheid voeding niet opschroeven als ze honger leek te hebben...
    Nu lijkt ze wel verzadigd (een fles minder, maar grotere flessen), maar zou ze Nutrix nodig hebben vanwege de ingrediënten?
     
  9. Niet meer actief

    het CB leeft via het boekje, en die zeggen zoveel dingen wat je wel en niet mag doen... om heel eerlijk te zijn gaat het 1 oor in en dan ook gauw weer uit, want ze zeggen ook tegen mij dat ik naar friso normaal weer terug moet want comfort is onzin als het een maal werkt dan moet je stoppen... nou gedaan en me kleine knul weer krampjes en dikke vette ellende weer... geeft comfort en hij poept weer geweldig ennergens geen last van hij is alleen nog vrij hongerig.. en nu dus bij de laatste fles nutrix en meneer wordt vrolijk smorgens wakker... en voorheen niet hoor... in nutrix zitten geloof ik geen extra calorieen
     
  10. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Waarom wil je dat eigenlijk proberen? Nieuwsgierig als ik ben... ;)

    Groetjes Six

    Overigens geen kramp ervaringen met Nutrix hier
     
  11. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Toen Niels nog geen 4 maanden was heb ik het een paar keer geprobeerd maar hij kreeg krampen en raakte verstopt.

    Met 4 maanden nog eens geprobeerd (een week geleden) en nu gaat het super. Hij krijgt er voor het slapen een fles mee en 's morgens vroeg. Ik zie dat jouw kindje 1 dag ouder is dan NIels.

    Gewoon proberen zou ik zeggen en dan met 1 eetlepel door het flesje beginnen.
     
  12. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hallo six,

    ik zou graag haar nachten wat langer maken,
    ik denk dat ze dan haar ochtend fles beter drinkt.
    dit was soms maar net 100cc met veel moeite
    En heb het uitgeprobeerd om haar een voeding om 21.00 tegeven met 1.5 lepel nutrix en ze slaapt als een roosje de fles van 2300 uur is vervallen en haar ochtend fles drinkt ze nu 210cc en dit was waar ik het voor deed.Ze heeft gelukkig geen kramp gehad, en haar ontlasting komt gewoon elke dag een keer...

    groetjes jantina
     
  13. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Oké, dan snap ik het :thumup:

    Was benieuwd naar de reden omdat nutrix ook als bijvoeding gezien mag worden en het eigenlijk beter is om hiermee te wachten tot 6 maanden.

    Maar als het jou bevalt dan moet je dat natuurlijk lekker blijven doen...

    Groetjes Six
     

Deel Deze Pagina