OBSESSIE!?!?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kara23, 21 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara23

    Kara23 Actief lid

    29 dec 2005
    195
    0
    0
    Hallooo!

    Volgens mij is het zwanger worden voor mij een beetje een obsessie aan het worden! Ik ben er zooo mee bezig! Ik word ook maar niet ongesteld na mijn laatste pilmenstruatie, mijn cyclus duurt nu al 69 dagen!
    Ben bang dat ik er ook te gefixeerd op ben en dat het daarom maar niet komt!
    IK WORD GEK! (ik weet dat het bij het ontpillen hoort, maar toch.....)
    Het is zo frustrerend! Ik wil ook zo graag "echt" beginnen!
    Hebben jullie hier ook ervaring mee?

    Groetjes van een wanhopige Mir :( :(
     
  2. jeany

    jeany Lid

    9 jan 2006
    20
    0
    0
    hallo!
    ik heb ook 3 maanden moeten wachten tot mn 1e ongi
    maar het is wel frustrerend !!!!!!!!!

    groetjes
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi Mir,

    Als je dit zelf kunt zeggen (het word een obsessie) dan kun je het ook stoppen dat betekend dat je er bewust van bent.. proberen niet constant er mee bezig te zijn. Makkelijk gezegd natuurlijk, maar wij zijn al 6 maanden bezig.. het word echt minder.. ik laat het allemaal maar op me af komen..Misschien als je eenmaal echt bezig bent dat je dan wat relaxter er mee kan omgaan.

    Je kunt eventueel even naar de dokter om te vragen of hij je kan een handje kan helpen.. ik weet niet of hij/zij het doet maar je kan het wellicht vragen.

    Succes!

    groetjes
    Natasja
     
  4. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Wij zijn nu 11 maanden bezig. Heb tussendoor wel een vroege miskraam gehad. Ik herken helemaal wat je zegt. Ik heb weliswaar niet hoeven ontpillen, maar vooral de eerste maanden bestonden voor mij uit zwanger worden.
    Ik moet zeggen, dat wordt wel minder. Ik ben er iedere dag wel mee bezig, maar voel me er gewoon lekker bij. Ongi worden blijft vervelend (ja, jij zit er juist op te wachten), maar het frustreert me minder, gewoon balen!!!
    Zal wel een gat in de lucht springen als het zover blijkt te zijn.

    Ik hoop voor je dat je snel ongi wordt zodat je écht kan gaan beginnen.

    Groetjes Noralien
     
  5. Quinnygirl

    Quinnygirl Actief lid

    21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Ik ben 18 dec. 2005 gestopt met de pil en weet dus niet wanneer ik ongi word. Geen idee....
    Ik hoop dat het erg snel is, of snel zwanger, dat kan natuurlijk ook!

    Succes iedereen!
     
  6. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Mir,

    Ik begrijp wel wat je voelt... al was ik, moet ik zeggen, een paar dagen/weken terug meer obsessief bezig dan nu.. Ben inmiddels 18 dagen overtijd, en geen enkel teken van aankomende :evil: .. op één of andere manier ben ik nu wat rustiger, ik zie wel wanneer het komt.. donderdag doe ik maar weer een testje, en ik ga wel even naar de huisarts, dan weet hij sowieso in ieder geval wat er speelt.. Maar ik herken het gevoel goed, van 'ik wil onderhand ook wel eens beginnen'

    Heb je sinds je NOD al wel getest??
     
  7. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Tja ontpillen is vreselijk, hoewel het wel lekker is om niet ongi te worden.

    Ik werd na 85 dagen eindelijk ongesteld (58 dagen overtijd dus)
     
  8. een 23 jarige

    22 jan 2006
    5
    0
    0
    juf
    hoi mir,
    bij mij heeft het 5 weken geduurt voordat ik weer ongi werd. Dat is nu 3 maanden geleden en ik ben nog steeds niet zwanger. Ik word ook altijd boos als iemand zegt, ja dan moet je er maar niet te veel mee bezig zijn! dan denk ik ja je hebt makkelijk praten. hoe kan je er nou niet veel mee bezig zijn? je wilt zo graag. Mij lukt het dus ook niet. Soms zeg ik tegen mezelf: het komt wanneer het komt, maar ja diep in mijn hart denk ik ik wil het nu!!!!
    Ook vind ik het lastig dat ik het er met niemand over kan hebben, en dat is de reden dat ik me vandaag aangemeld heb op deze site.Hoop dat ik nu al mijn vragen en frustraties met jullie kan bespreken.
    kus
     
  9. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Mir balen hoor dat vreselijke ontpillen. En er is zo weinig wat je er aan kan doen, behalve afwachten.
    Sterkte meid, hoop voor je dat die duivels snel komen!

    @ een 23 jarig: sorry dat ik het moet zeggen, maar je bent NOG MAAR 3 maanden bezig. Dit klinkt niet echt aardig tegenover de meiden hier die al veel langer bezig zijn zonder enig resultaat.
    Het enige wat ik jou kan aanraden is: heb geduld!!
     
  10. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ja , je hebt wel gelijk Moo.
    Het klinkt niet zo aardig tegenover de meiden die al langer bezig zijn .
    Maar toch begrijp ik wel een beetje wat 23 jarige bedoeld .
    Ik ben nog niet eens echt bezig ( officieel dan ) , maar wil wel heel graag zwanger worden .
    En 3 maanden kunnen lang duren als je ergens op moet wachten/hopen .
    Misschien gewoon verkeerd geformuleerd ?
    Ik neem niet aan dat het haar bedoeling is om andere te kwetsen , zoals het van niemand hier de bedoeling is ;)
    Zelf ben dus ook net pas bezig , maar wilde wel dat het NU al zo ver was .
    Nou ja , ik hoop dat het voor iedereen hier heel snel prijs is .

    Groetjes Joyce
     
  11. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik begrijp het ook wel hoor. Zijn nu dus bijna een jaar bezig, maar voelde me ook zo toen we nét begonnen waren....zo van, nog steeds niet!!

    Ik vat dat ook niet verkeerd op. Als je het graag wilt, hoop je dat het meteen gebeurt.
    Vrienden van ons zijn al 5 of 6 jaar bezig. Als ik tegen hen zeg "nog steeds niet" denken zij misschien ook wel dat wij nog niet zo lang bezig zijn?!
    Kortom, het duurt voor je gevoel al snel te lang.

    Groetjes Noralien
     
  12. Kara23

    Kara23 Actief lid

    29 dec 2005
    195
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties, meiden!
    Fijn om te weten dat ik niet de enige ben!
    Je weet wel dat het waarschijnlijk niet in 1 keer lukt, maar toch hoop je het. En ik had er ook helemaal niet bij stil gestaan dat mijn cyclus zo traag op gang zou komen.
    Ik heb gisteren voor de 6e(!) keer getest en weer geen 2e streep! Dus dat doe ik voorlopig niet meer.
    Ik moet me er "gewoon" bij neerleggen en "rustig" afwachten! (klinkt makkelijk, he?)
    En als het nog heel lang duurt ga ik wel naar de dokter!(doe ik eigenlijk liever niet)
    Hou je me op de hoogte als jij geweest bent, Mirjanne???

    Succes allemaal!

    Groetjes Mir
     
  13. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    ik was na het stoppen met de pil meteen zwanger en heb toen een miskraam gehad ben nu voor de eertste keer ong na de miskraam
    ( weken later) en hoop ook dat ik weer snel zwanger word. In de tijd na miskraam hoopte ik ook dat mijn ong snel zou komen zodat wij weer aan de slag kunnen . Ik denk dat iedereen hier snel aan wil tellen en het niet uitmaakt of je lang of kort bezig bent want het gevoel is hetzelfde. Als je net zwanger bent moet je ook nog 3 mnd wachten en je staat er niet bij stil dat het jou ook kan overkomen dat het fout gaat. Geloof ook echt dat niemand hier iemand wil kwetsen dus als we nu met z'n alle positief denken en plezier maken met klussen maak er gezellige tijd van met je vriend dan komt het voor ons allemaal goed en ik hoop dat we allemaal snel zwanger zullen raken .

    liefs caroline
     
  14. ah78

    ah78 Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi Mir,

    Het is zo herkenbaar wat ik lees!!!
    Ik ben 11 december gestopt met de pil. Heb daarna de :evil: gehad in mijn stopweek. Nu zit ik nog steeds te wachten op de :evil: zonder de pil. Ik ben er ook heel erg mee bezig, heb zelfs al een keer een zwangerschapstest gedaan. Die was negatief wat ik uiteraard wel verwacht had.
    Door middel van deze site probeer ik een beetje mij ei kwijt te raken. Ik heb ook wel goede gesprekklen met mijn man maar soms is het ook fijn om met iemand te praten die hetzelfde meemaakt.

    Succes Mir, we gaan bijna gelijk op

    Liefs, An ;)
     
  15. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ik zou je op de hoogte houden, Mir.. nou ja.. ehm.. :oops: zie banner... na 23 dagen overtijd pas positief getest.. dat was dus in mijn ontpilronde... maar kennelijk was er een erg gretig eitje op zoek naar wat zaadjes.. hihihi..

    Hoe is het met je?

    En An, jij ook sterkte met wachten en geduld hebben.. je weet maar nooit ;)
     
  16. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Voor mij was het voorheen ook een obsessie. Iedere maand weer janken als die rot duivels weer kwamen.
    Tot mn vriend zei: je bent er veeeeel te veel mee bezig, hoe makkelijk het ook is...laat het gaan..er komt vanzelf een dag dat je je menstruatie mist...
    Ik ben even 2 maand van de site af geweest en heb geprobeerd mn gedachten ergens anders op te richten. Dit werd onze pup miklo en de verhuizing! Ik hield wel mn eisprong in de gaten en dat we rond die tijd klusten.
    Voor de maand januari had ik de hoop al opgegeven. Weinig geklust, misschien maar 2 keer in de hele maand :oops: (pup kost veel tijd hahaha) en al helemaal niet rond de eisprong.
    Vorige week zeiden we nog tegen elkaar....laten we het even 2 a 3 maanden uitstellen tot de pup groter is en wij gesettled zijn in ons nieuwe huis.
    En daar kwam het........ik miste mijn menstruatie al bijna anderhalve week....en jahoor ZWANGER!....zo onverwachts maar ohzo welkom!
    Het komt even een beetje slecht uit nu alles tegelijk komt, maar we zijn er reuze blij mee hoor ;) en het komt allemaal wel goed :D

    Wat ik met mijn verhaal duidelijk wil maken!
    Het klopt inderdaad wat ze zeggen, als je er teveel mee bezig bent (en ja dit is moeilijk ik weet het, maar zoek een andere hobby naast het klussen ;) )lukt het juist niet!
     
  17. Bibje

    Bibje Lid

    2 jan 2006
    59
    0
    0
    Juf
    Lieve lotgenoten,
    Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik ook zwaar geobsedeerd ben.
    Bij mij uit dat in:
    - dingen opzoeken op internet.
    -spulletjes verzamelen voor een baby die er nog nie is.(!)
    -Heb een giraffen tik en koop alles wat daar mee te maken heb.(voor de toekomstige babykamer)
    -alle zwangerschapboeken lezen die ik kan bemachtigen.

    Dus bij deze ga ik ook ff van de site af. Ik ben een beetje aan het door draaien idd.
    En eigenlijk komt dat door het lezen van deze topic, dat ik me besefte dat ik fout bezig ben.
    Heel veel groetjes Bibje.
    En tot ooit. xxxx
     
  18. Kara23

    Kara23 Actief lid

    29 dec 2005
    195
    0
    0
    GEFELICITEERD, Mirjanne!!! Echt super fijn voor je dat je zo snel zwanger bent! Voel je je goed??? Geniet er maar van! :D

    Met mij gaat het beter dan toen ik deze topic begon, ik ben sinds woensdag, na 80 dagen, eindelijk ongesteld!(het zal de laatste keer zijn dat ik daar blij mee ben!) Dus nu kan ik(en m'n man natuurlijk) tenminste ook ECHT beginnen! Hopelijk ben ik ook een beetje snel zwanger, maar ik reken er maar niet op!


    Bibje, ik begrijp wat je bedoelt! Ik heb ook al een aantal dingen in huis!
    Ik kan het gewoon niet laten!
    Maar het lukt me steeds beter om ook met andere dingen bezig te zijn!
    STERKTE en hopelijk tot snel!

    O, en als laatste:

    GEFELICITEERD met je zwangerschap, Naomy! Jouw verhaal geeft mij ook weer hoop!

    Succes allemaal!

    LIEFS MIR

    (sorry, beetje lang bericht)
     
  19. Kara23

    Kara23 Actief lid

    29 dec 2005
    195
    0
    0
    An, jij ook veel sterkte!
    Ik hoop dat je niet te lang op de :evil: hoeft te wachten!
    (of dat je net als Mirjanne toch zwanger bent)

    Liefs MIR
     
  20. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Gefeliciteerd met je menstruatie! Anders kan ik het niet zeggen toch? Dus je kunt lekker aan de klus.. succes!!

    Enne, ik had ook al wel het één en ander in huis... en dat wordt steeds meer... het kan altijd nog fout gaan, maar ach, dan kan ik het later ook wel eens gebruiken (of weggeven)..

    Ik voel me nog best goed, wel wat last van de ochtendmisselijkheid, maar als ik snel genoeg wat eet, gaat het goed... tot nu toe heb ik weinig te klagen geloof ik..

    Succes! En An, al ongesteld of meer bekend??
     

Deel Deze Pagina