Obstipatie bij baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zuul, 27 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    met dit probleem hoor je bij een poeppoli te lopen. Lijkt me stug dat je zo mag aanmodderen of lees ik dat verkeerd? Arts vd poeppoli had hier macrogol voorgeschreven. Expliciet smaakloos opgeschreven omdst ze weleens met smaak willen geven. Die kun je ongezien door zijn drinken roeren. Daarna voor de zekerheid de bekerinhoud overgieten in een andere beker met een zeefje eronder. Dan kan hij nooit de sporen terugvinden en dus niet weigeren.
     
  2. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Is het ttouwens voor je oudste of jongste zoon? Macrogol werd hier voor mijn peuter destijds voorgeschreven dus weet niet hoe het met een baby zit maar dat zou je dan even na moeten vragen.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    T is voor de baby. Consulatiebureau arts had een goed idee en er komt een logopedist thuis omdat eten ook niet lukt en drinken uit beker ook blijft bij 1 geknoeid slokje (dus medicijnen geven wil ook niet nu). Als er over een maand geen verbetering is met poepen, wil ik doorverwijzing. Maar eerst zorgen dat er wat via de bovenkant in komt.
    Blijft rot zo :(
     
  4. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.519
    3.207
    113
    Vrouw
    O wat vervelend zeg! Hopelijk snel een oplossing! Krijgt hij nog borstvoeding?

    Ik heb van de week 3 druppels olijfolie in haar flesje gedaan. Ik dacht dat is weinig en zal ze niet heel erg op reageren. Nou ze reageerde met twee flinke poepluiers achter elkaar:o::roflmao:
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Meen je! Ha super zeg :D

    Ja ik geef nog zo'n 10x per dag borstvoeding (door gebrek aan vast voedsel komt hij extra vaak 'gaap')
     
  6. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Ah oke. Maar ben je doorverwezen naar wen kinderarts? Mijn jongste poepte ook met moeite. Paar weekjes lactulose gedaan. Deed niets. Toen doorverwezen naar de kinderarts. Die schreef Forlax voor, die kon k geven met een fruithap. Ineens merkte ik dat het goed ging. Forlax gestopt en hij poept nu zeker 4/5 keer ler week zonder moeite.

    Hoe oud is jouw baby? Hier namelijk ook een pre logopediste in huis gehad. Hij at vrij weinig maar wat er in ging dat kokhalste hij eruit en soms ging hij net zolang kokhalzen tot hij alle overgaf. Maar ze zei de motivatie om te eten is er niet omdat hij nog zo vaak de borst kreeg. Dus minder vaak de borst en met een planning werken heeft geholpen. Hij kan in elk geval nu brood eten en dingen als pasta zonder over te geven. Maar we zijn er nog niet helemaal want zodra het maar een beetje een groot stukje is kokhalst hij weer net zolang tot hij alles heeft overgegeven. Daar kwam ik afgelopen week achter dus zelf eten is nog steeds geen optie omdat hij dan te grote stukken binnenkrijgt.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    8 maanden. Forlax hebben we al van de huisarts maar hij wil geen hapjes (toevallig er wel vandaag erachter gekomen dat wel van onze vinger sabbelt dus of hij het nog niet snapt?). Ik moet hem bij bv broodkorst rugstoten geven om het eruit te krijgen, hij kokhakst niet eens echt maar inhaleert t zowat. Wel super dat jullie kindje wel al brood en pasta kan eten, elke vooruitgang is er 1.
    Ben ook heel benieuwd naar de prelogopedist! Fijn dat het wel bij jullie wat heeft geholpen :)
     
  8. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Hier kregen we tips als het tandvlees poetsen (dus niet alleen tandjes) zodat hij went aan iets in zijn mond/achterin zijn mond. Minder bv zodat hij honger krijgt. Veel verschillende structuren geven. Zelf laten eten zodat hij de maat kan bepalen. Maar dat laatste doe ik dus absoluut niet. Dan kan ie echt stikken, hoe vaak k wel niet iets uit zijn mond heb moeten vissen.. Dus wat ik doe.. ik smeer een boterham, vouw m dubbel, snijd m in hele kleine stukjes (denk aan pinknagel groot), laat hem het duidelijk zien, dan een stukje in zijn wangzak. Sindsdien gaat het goed. Al zijn eten geef ik dus voorlopig en korsten, soepstengels etc kan ik gewoon niet geven. Wel maisvingers en liga koek maar als er een kwart over is pak ik het want dat stopt hij zo in zijn mond om vervolgnes alles uit te spugen omdat het stuk te groot was.

    Eet hij wel gepureerd fruit/groente van een lepeltje?

    @TS sorry voor het kapen van je topic maar herkende zoveel bij groenebomen dat ik even wilde reageren.
     
  9. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.519
    3.207
    113
    Vrouw
    O dat geeft niks ik leer hier ook van! Met hoeveel maanden zijn jullie begonnen met hapjes proberen en op welke manier?
     
  10. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    4 maanden en gewoon gepureerd. Dat ging vanaf 6 maanden goed. Fruit at hij dus prima van een lepel. Met introductie van brood merkten we dat het moeizaam ging. En groente gepureerd wilde hij nooit maar van ons avodneten smulde hij wel maar ook hier ging dat moeizaam vanwege het vele kokhalzen. Inmiddels gaat het dus beter maar we zijn er nog niet.
     
    Zuul vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina