Obstipatie, bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AniS, 19 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AniS

    AniS Actief lid

    26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Dag meiden, ik ben nu enkele weken zwanger maar heb last van iets genant.

    Ik heb nu een week of iets meer last van obstipatie. Deze morgen had ik bloedverlies bij afvegen (anaal) en ook iets wat leek op stolstel. Mijn stoelgang is ook pijnlijk.

    Voor ik zwanger was, had ik nooit van men leven last van obstipatie laat staan anaal bloedverlies??Vaginaal geen bloedverlies bij zwangerschap nu.

    Eet veel fruit, vooral mandarijnen, kiwi's, mango,.. probeel ook veel te drinken.

    Heb nu altijd schrik om naar de wc te gaan.
     
  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    2 glazen lauw water op je nuchtere maag. Volkoren brood, havermout.
    Geen kaas helpt hier ook en idd minimaal 2 liter drinken.
    Als dit ook niet helpt even langs de huisarts voor zakjes met extra vezels doe doen hier wonderen.
     
  3. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Aambeien kunnen voor bloedverlies zorgen als er harde ontlasting langs moet en veel druk wordt uitgeoefend. Helaaas een zwangerschapskwaal die regelmatig voor komt.

    Roosvicee laxo helpt bij mij ook, verder kiwi's en zorgen voor genoeg vezels. Anders even naar de huisarts als het ma een week niet beter wordt.
     
  4. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Ohja niet al het fruit werkt laxerend. Mango kan bijvoorbeeld tegenwerken doordat dit fruit veel suikers bevat.
     
  5. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Hier werkt probactriol echt super voor mn darmen. T is nu al een week op en vergeet steeds nieuwe te halen en kan nu al paar dagen weer moeilijk. T is wel iets wat je een paar weken de tijd moet geven
     
  6. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Het is wel een bekende zwangerschapstest.. grotendeels door hormonen, je kunt er helaas niet zoveel aan doen. (Dan gezond eten/ veel drinken.
    Ps het kan wel zijn dat je door het persen wat vaginaal bloedverlies krijgt. Dat is verder onschuldig, maar wel vervelend. Alles daar down under is wat beter doorbloed;)
     
  7. AniS

    AniS Actief lid

    26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Dankje meiden, zal de tips zeker gebruiken. Ik ga nu ff een domme vraag stellen. Je kan toch geen miskraam krijgen door obstipatie en anaal bloedverlies? Ik schrok me dood toen ik bloed zag.
     
  8. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Geen zorgen, dat kan inderdaad niet :) wel erg vervelend! Ik heb ook flinke obstipatie helaas, maar geen scheurtjes nog oid
     
    AniS vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina